Süper Sağlıklı Düşük Kalorili Pratik Yemek Rehberi

in #tr6 years ago (edited)

Başlıkla beklentiyi yükseltmediğimi umuyorum. :)

Bu aralar sağlıklı beslenmeye takmış durumdayım. Sürekli Netflix belgeselleri izleyip internette kaynakça okuyorum. Özetle şunu anladım: Hiçbir şeyin herkese göre mutlak doğrusu yanlışı yok. Bir grup uzman ton balığını sağlıklı ve düşük kalorili bir yiyecek olarak desteklerken bir grupsa tüm işlenmiş etleri (yani salam sosis pastırma konserve etler vs) hepsini toptan sağlıksız grubuna alıyor. Ton balığıyla ilgili bir de cıva biriktirme iddiası var. Özellikle hamilelerin kesinlikle yememesi gerektiğini çünkü plasenta ile doğrudan bebeğe geçtiğini söylüyorlar.

Neyin kesin yasak neyin kesin faydalı olduğunu söylemek pek mümkün değil dolayısıyla. Genel olarak çoğunluktan yana konuşacak olursak, elimizde düşük kalorili ve sağlıklı popüler yiyeceklerden kinoa var, antibiyotik etkisi yaratıyor dedikleri soğanımız kuru formda ve kurutulmuş frenk soğanı var bir de ton balığı.

Önce soğanı tencerede hafif karamelize olacak kadar soteliyorum. Ardından, yıkayıp süzmüş olduğumuz kinoayı tencereye alıp üzerini geçecek kadar sıcak su koyuyorum. Suyunu çekmeye başlarken tuzu ve frenk soğanını ekliyorum. Kinoanın yenmeye hazır yumuşaklığını şuradan anlıyoruz: Kinoa tanecikleri şeffaflaşacak ve beyaz kısmı ince bir çizgiye dönüşecek. Bu forma geldiğinde yumuşadığını ve piştiğini anlıyoruz. Ben tek kişilik bir yemek olarak yaptığım için 80 gr ton balığı, bir avuç kinoa ve 1 orta boy soğan kullandım.

3112D7B5-0BA2-44EB-B29C-9EB501536A73.jpeg

Lezzetli mi? Hmm hayatımda yediğim en lezzetli yemeklerde ilk 10’a girmez :) Ama en sağlıklı & doyurucu yemeklerde kesinlikle ilk 10’dadır.

Afiyet olsun.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 56792.82
ETH 2874.63
USDT 1.00
SBD 3.67