Metabolizma Hızlandırıcı Detoks Çayım

in #tr6 years ago (edited)

Geçtiğimiz günlerde paylaştığım pizzalı yazıdan sonra biraz mideyi rahatlatacak, yeniden sağlıklı günlere döndürecek bir tarife ihtiyacım vardı. Bugün de akşamüstü çılgınca yağan yağmura yakalanınca eve adımımı atar atmaz sıcacık bir çayla ısınma hayalimi gerçekleştirdim. Çay dediysem, Karadenizli olmama rağmen pek “siyah çay” insanı değilim. Bu nedenle çeşit çeşit bitki çaylarını karıştırıp içmeyi ve yeni çıkan poşet çay karışımlarını denemeyi seviyorum.

Son 2 aydır ıhlamur içmediğim gün 1 veya 2 kez olmuştur. Bu kışı resmen ıhlamur sayesinde atlattım. Sürekli gittiğim kafenin ıhlamuruna ise aşığım. Oradaki ıhlamur sayesinde anladım ki, ıhlamurun da türleri ve tatları farklılaşabiliyormuş.

Lezzetinden ve içimi ısıtmasından öte, ıhlamuru faydaları nedeniyle de seviyorum.

  • Ihlamur öncelikle serbest radikallerin ve toksinlerin dışarı atılmasını kolaylaştırır.
  • Kuersetin ve kaempferol gibi antioksidan bileşikler içerir. Bunlar vücut sistemindeki zararlı maddelerin yok edilmesini sağlar. Dolayısıyla detoks etkisi yaratır.
  • Ayrıca metabolizmayı hızlandırır ve sindirim sisteminin çalışmasını sağlar.

Ihlamurun sağlığa binlerce faydası var.
Bu sayfadan inceleyebilirsiniz.

Benim evde yaptığım ıhlamursa biraz daha özen gerektiriyor. Bu ıhlamur tarifini diyetisyenim benim su içme alışkanlığım olmadığı için vermişti, artık su içme alışkanlığını da kazanmış olmama rağmen hala severek uyguluyorum.

WhatsApp Image 2018-03-27 at 19.51.08.jpeg

1 adet çubuk tarçın, 1 dilim limon, 3-4 tane kurutulmuş karanfil ve 1 avuç kadar ıhlamuru soğuk suyla birlikte demliğe koyup ocakta kaynatıyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra 2-3 dakika daha kaynamasını beklerseniz daha da iyi olur. Eğer aceleniz varsa benim bugün yaptığım gibi french press’te de demleyebilirsiniz. Kaynatma Vs Demleme olarak iki ayrı grup görüyorum ben. Bir grup uzman (diyetisyen, doktor vs.) “aman demlemeyin, kaynatın!” derken diğer grup “sakın kaynatmayın mutlaka demleyin” diyor. Ben hangi birine inanacağımı şaşırdığım için vaktim varsa kaynatıyor, acelem varsa demliyorum.

Ihlamuru eskiden beri hep yaprağıyla birlikte kuruturlardı biz de öyle kaynatırdık ancak son dönemde fitoterapi uzmanları yaprağının herhangi bir faydası olmadığını, ıhlamurun çiçeklerini kaynatmamız gerektiğini söylüyor. Buna da dikkat etmeyi unutmayalım.

Verdiğim tarif tarçının etkisiyle tok tutuyor çayın etkisiyle ısıtıyor karanfil sayesinde ferahlatıyor ve limon sayesinde vitaminlendiriyor. :)

Siz ıhlamurunuzu nasıl alırdınız?

Sort:  

Ben de bu kış uyuma sıkıntım yüzünden Doğadan'a ait "Uyku Zamanı" diye bir çay vardı onu içiyordum. Mayıştırıyordu ve sersemletmiyordu bir uyku ilacı gibi. Psikolojik mi yoksa cidden yararı var mı böyle çayların acaba, bu konuda biraz tereddütte kalmıştım.

Yazının düzeni, kullanılan fotoğraf, verilen bilgiler çok hoştu. Bu tarz, emek verilmiş paylaşımları çok seviyorum. Konu ne olursa olsun beni içine çekmeyi başarıyor. Elinize sağlık.

Motive edici yorumunuz için teşekkürler. Yazı kurallarını uygulamaya çalışıyorum şimdilik bir tek emoji yapmayı başaramadım. :)

Bitkiler binlerce yıldır pek çok fiziksel ve ruhsal hastalığa tedavi olarak kullanılmış. Uyku sorununda melisa çayının işe yaradığını biliyorum muhtemelen Doğadan ARGE'cileri de bu tür rahatlatan bitkilerden bir karışım oluşturmuşlardır. :) İşe yaramasına sevindim ben de ihtiyacım olursa "Uyku Zamanı"nı mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler.

Emoji konusu için; https://getemoji.com sitesinden istediğiniz emojiyi kopyalayıp yazınızı aktarabilirsiniz kolayca. Daha detaylı bilgi için dün @bym emojiler konusunda bir yazı yazmıştı ona da buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Kolay gelsin.

Hemen kullanmaya başlıyorum çok teşekkürler 🙏🏻 😎

Uyku Zamanı ismi insanda merak uyandırıyor, deneyeceğim ben de ilk fırsatta. Acaba içinde hangi bitkiler var :)

Hemen araştırdım :)
"Uyku Zamanı" çayının içinde Melisa, Mayıs Papatyası, Portakal Yaprağı, Lavanta, Passiflora Çiçeği, Sarı Kantaron, Şerbetçiotu, Vanilya Aroma Vericisi varmış.

Bu kadar uykucu bitki bir araya gelince insan ister istemez koyun sayacak halde olmaz tabii. :)

Güzel ihlamur tarifi için teşekkür ederim. kış günleride geçti artık bir sonraki kışa :) :)

Afiyet olsun şimdiden :)

Teşekkürler size de afiyet olsun :)

Benim ayrı özel hazırlanmış olduğum bitki otları karışımlarını hemen hemen her gün içiyorum, çok güzel oluyor

Afiyet ve şifa olsun size de :)

Tarifi inşallah uygulayacağım, çok cezbedici bir yazı olmuş :) Ben de siyah çayı bir süredir içmiyorum, artık içemez de oldum nedense. Ihlamuru seviyorum, her gün olsa her gün içerim bıkmadan. Teşekkür ederiz bu güzel yazı için 😊

Uyguladıktan sonra yorumlarınızı merakla bekliyorum. :) Teşekkürler.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 57019.68
ETH 2888.91
USDT 1.00
SBD 3.61