Gelmiş Geçmiş En Kolay ve Diyet Ev Pizzası Tarifi 🍕

in #tr6 years ago

Aslında bu yazıyı dün yazmıştım. Tam yazıyı bitirmiş görsel düzenlemeleri yapmış etiketleri ekliyorken delete tuşuna yanlışlıkla 2 kez basmamla birlikte tüm emeğim çöp oldu, yazı tamamen silindi. Steemit’in taslaksızlığı ve kendi beceriksizliğime çok kızdım. Aynı şeyi ikinci kez baştan yapmak asla ilki kadar keyifli ve başarılı olmuyor bence. Yine de yapacağım çünkü sizlerle paylaşmayı istediğim bir içerik bu.

Her şey dün market alışverişi yaparken ekmek reyonunda tam buğday unundan yapılmış lavaşları görmemle başladı. Bu ara tam tahıllı ürünlerin peşindeyim. Eskiden çok eskiden belki bazılarınız henüz doğmamışken diyet yaparken kepekli ekmek yerdik. Ekmekler ikiye ayrılırdı çünkü. Beyaz ekmek ve kepekli ekmek. Sene 2018 olduğundaysa zibilyon çeşit ekmek varken tam olarak hangisini yemesi gerektiğini bilemiyor insan. Ben böyle zamanlarda tam tahılları seçiyorum genelde ekmekte de tam buğday oluyor. Sebebi öncelikle içerdiği lifin yüksek olması. 1 dilim beyaz ekmekte 1.4 gram besin lifi varken bu oran 1 dilim tam buğday ekmeğinde 2.6 grama kadar çıkıyor. Daha çok besin lifinin ilk etkisi kişinin daha az ekmek yiyerek daha uzun süre tok hissetmesini sağlaması. Ayrıca sindirime katkıda bulunarak bağırsak hareketini düzenliyor.

Hal böyle olunca tam buğday unlu lavaşı görünce yüzümün aldığı hal tam olarak şöyle bir şeydi: 😍

Ev yapımı pizzanın bir diğer olmazsa olmazı da elbette sucuktur. Ne zamandır canım çekiyordu ama birkaç ay önce Netflix’te izlediğim bir gıda belgeseli yüzünden tüm işlenmiş et ürünlerine savaş açmıştım. Belgeselde tartışılan bilimsel araştırma verilerine göre işlenmiş et tüketimi kanserden diyabete pek çok hastalığın tetikleyicisiydi. Yine de konu pizza olunca dayanamayıp alışveriş sepetine atıverdim.

Diğer malzemeler evde vardı. Neydi onlar?

  • Light süzme peynir (1 lavaşa 1 dilim kullandım)
  • Kaşar
  • Salça
  • Rendelenmiş domates sosu (bunun yerine daha bol salçayı sulandırarak kullanabilirsiniz.)
  • Taze nane (kurutulmuş da olur)
  • Kuzukulağı otu (Fesleğen veya roka daha iyi olur, evde bu vardı)
  • Sarımsak

Şimdi hazırlama kısmına geçelim:

  • Fırın tepsisine yağlı kağıt serelim.
  • Lavaşları tepsiye yan yana dizelim (bizim tepsiye 1,5 lavaş sığdı).
  • Bir kase içine domates sosu, salça, sarımsak, beyaz peynir, nane, tuz ekleyip iyice karıştıralım, eğer sürülecek kadar sıvı değilse azıcık sulandırabilirsiniz.
  • Elimizdeki karışımı lavaşlara yayalım. Tabanımız bu sos olacak.
  • Üzerine dilimlediğimiz sucukları dizelim.
  • Fırında 170 derecede 15 dakika kadar pişirelim, sucuklar pişince alalım.
  • Üzerine kaşarları koyalım. (Ben rendelemeye üşendiğim için ince dilimlerle koydum.)
  • Tekrar fırında 5 dakika bekletelim kaşarlar eriyince alalım.
  • Servis tabağına aldıktan sonra üzerine kuzukulağı, fesleğen ya da rokamızı koyalım.
    Afiyetle yiyelim. 😋

İşte bizim bebek de şöyle bir şey oldu.

0331CB4C-FF5A-4010-BA8F-AF8D80B8B7DD.jpeg

Diyetimi bozmamak adına ben yarım pizza yedim tabii.

Sort:  

Diyete bir türlü başlayamayan birisi olarak benide şevklendirdi bu tarif elinize sağlık

Bazen ilk adımı atmak en zoru oluyor ben de yıllardır diyete başlamayı hep erteliyordum bu kez kesin kararımı verdim ve yaptım. Şimdi de diyorum ki "o kadar da zor değilmiş neden daha önce yapmamışım" :) Teşekkürler sevgiler.

Merhaba, ben @kusadasi ve @try-market küratörü olarak #tr ve #cointurk etiketlerinindeki kaliteli yazıları inceliyorum. Sonrasında bu yazılar @kusadasi veya @try-market tarafından upvote ediliyor. @kusadasi ve @try-market #tr etiketinin daha yukarılara çıkması için çok büyük bir çaba içerisindedir. Tabii ki bu ilerleyişin kaliteli yazılarla olması yönünde çaba harcıyoruz.Paylaşımlarınıza 'cointurk' etiketini ekleyerek @kusadasi ve @try-market tarafından desteklenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.
Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş.

Paylaşımınız için teşekkürler. Ben de ilk kez bu yazımda #cointurk etiketini ekledim. Yarışmalara katılmayı da çok isterim.

bizim çocuklar için alternatif görünüyor. teşekkürler.

Şimdiden afiyet olsun :)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 57455.91
ETH 2919.98
USDT 1.00
SBD 3.58