Akıllı Telefonla Yabancı Dil Öğrenmek

in #tr6 years ago

Devir değişiyor e tabii Çelik ve teknoloji de değişiyor.
Yabancı dil öğrenmek çok eskiden kitaplarla yapılıyordu, sonra mektup arkadaşlarıyla pratik yapılmaya başlandı, sonra dil kursları başladı ve yaygınlaştı. Ve sonraaa teknoloji hayatımızın içinde gittikçe daha çok yer kaplamaya başladı. Voscreen, Livemocha, Busuu gibi pek çok web sitesi özellikle İngilizce öğrenmek isteyenlerin hayatını kolaylaştırdı. Çoğu ücretsiz olan pek çok etkili uygulama var. Birkaç tanesinden kısa kısa bahsedip ondan sonra esas benim hayatımı değiştiren uygulamaya yer vereceğim.

Busuu’da 12 ayrı dil var ve ücretsiz erişimle hem dil öğrenme kaynaklarına hem de dünya genelinde diğer kişilere ulaşıp konuşarak dil öğrenebilirsiniz. Küçük bir ücret karşılığında Premium üye olup daha fazla avantaj yakalayabilirsiniz.

ConversationExchange.com web sitesi dünya genelinde yabancı dil pratiği yapmak isteyen kişilerle tanışma imkanı sağlıyor. Örneğin benim anadilim İspanyolca ve Türkçe öğrenmek istiyorum diyelim. O sitedeki profilimi bu şekilde ayarlıyorum. Başka birisinin de anadili veya çok iyi bildiği dil Türkçe ve bir yandan da İspanyolca öğrenmek istiyor diyelim. Bu iki kişiyi eşleştiren bir web sitesi. Sonrasında iletişimi nasıl sağlayacağınıza kendiniz karar verirsiniz. İster Skype’ta ister Whatsapp görüntülü görüşmeyle isterseniz de şartlar uygunsa yüzyüze buluşup pratik yapabilirsiniz. Buradan tanışarak bir arkadaşım Fransızca öğretip İngilizce öğrenmişti.

Memrise ile yabancı dil öğrenenler için geliştirilmiş flaş kartlar sayesinde kelime bilginizi çok güzel geliştirebilirsiniz. Siteye kayıt olduktan sonra kendi flaş kart destenizi oluşturabilir veya hazır olanları kullanabilirsiniz. Dil öğrenirken özellikle kelime ezberleme kısmında zorlananların baş tacı edebileceği bir uygulama desek yeridir.

Voscreen’de yabancı dilde dizi, film izleyerek öğreniyorsunuz.

Pekii gelelim benim gözbebeğim Duolingo’ya :)

DUOOOOLINGOOO !!!
Telefonda, ipad’de, web’de kısaca her yerde kullanıyorum. Benim öğrenmeye çalıştığım dil Almanca ve başladığımda neredeyse sıfırdan başladım diyebilirim. 5 aydır her gün ama heer gün en az 10 dakikamı bu uygulamaya ayırdım. Şu anda uygulamanın kendi verilerine göre Almanca’nın %62’sini öğrenmişim.

Uygulamanın en güzel taraflarından biri, sürekli pratik yapmaya sizi zorluyor olması. Uzun zamandır yapmadığını konuları yeniden çalışmanızı sağlıyor ve sırayla en eskiden çalıştığınız konudan başlayarak yeni pratik testleri veriyor. Oyunlaştırmanın bolca dahil edildiği, yani puan, ödül gibi araçların bulunduğu bu uygulamayı her fırsatta herkese öneriyorum. CB2525A9-3E69-40B2-AA77-9F04AE78B160.jpeg

Lovemark’ım benim biricik Duolingom iyi ki varsın :)

Sort:  

Voscreen benim için daha çok eğlendiren uygulama. Bazen çok komik sahneler denk geliyor hangi filmmiş falan deyip peşine düşüyorum :) Duolingo’ya gelirsek favorim elbette. Almanca'ya ben de başlamıştım ama çok başlardayım. Bırakmamak gerek bi kez bırakınca geri başlamak zor oluyor. Teşekkürler bu güzel post için 😊

Yabancı dil bırakmaya gelmiyor maalesef hemen siliniyor hafızadan. Teşekkürler tecrübe paylaşımınız için :)

Hey @drhappyfeet, great post! I enjoyed your content. Keep up the good work! It's always nice to see good content here on Steemit! Cheers :)

Thanks a lot. Best :)

Ben İspanyolca için bir aydır Memrise kullanıyorum, çok memnunum. Duolingo'ya da bir bakayım...

Evet Memrise kullananlardan ben de tavsiyeler almıştım, çok teşekkürler paylaştığınız için. Belki hem Duolingo hem Memrise da kullanılabilir desteklemek için.

drhappyfeet looks like you copy / pasted some content of this post from this article:
Yes! Someday 😊
Please consider to avoid plagiarism!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 57369.97
ETH 2943.81
USDT 1.00
SBD 3.63