Uzun bir aradan sonra Steemite tekrar merhaba

in #tr6 years ago

image.png

Geçen senenin Ağustos ve Eylül aylarından beri yazı paylaşmadım, okulla uğraşırken pek elim değmedi. Ayrıca 2017 senesinin sonlarına doğru kripto piyasası çok hızlı ivme kazanmaya başlamıştı ve bu yüzden kripto borsasıyla uğraşmaya başlamıştım. İstisna olmaksızın bütün yatırımlarım kar getirdiği için en iyi borsacılardan biriydim. Elim neye dokunsa dolara dönüşüyordu. Arkadaşlarım çoğaldı bu sayede.

Tabii trend değişince hanyayı konyayı gördük. Trend yukarı giderken gözünü kapat yatır, herkes başarır, ama asıl tacirlik trend aşağı giderken belli oluyormuş. Bu sefer işler tam tersiydi, nereye dokunsam kuruyordu. Sanki bütün dünya anlaşmış bana karşı oyun oynar gibi gelmeye başladı. Bu yüzden kripto borsayı biraz bırakıp kenardan işin uzmanları ne yapmış, ne demiş diye kitaplar, makaleler okumaya başladım. Bu arada keşfettiğim en iyi kitaplardan biri "Trading in the Zone, Master the Market with Confidence", M. Douglas. Borsa tacirliğinin en zor tarafı bize çocukluktan beri öğretilegelen şeylerden farklı bir düşünce tarzı geliştirebilmek. Kafayapısıyla ilgili biraz. Kitap bunları anlatıyor. Zamanında öğrenseydim çok işime yarayacak ve bir çok zarardan kurtaracak bilgiler öğrendim.

“Bir işi bilinçli iradeyle yapmak için ne kadar çok zorlarsak, başarma ihtimalimiz o kadar azalır. Uzmanlık ve başarıyı sadece yapma ve yapmama, veya dinlenme ile aktivite arasındaki paradoksal dengeyi öğrenenler elde edebilir.” A. Huxley

Daha sonra kripto piyasası hakkında da geniş düşünmeye başladım. Borsada kazandıklarımın çoğunu kaybedince düşünmek zorundaydım. Geniş ve derin, nerden geliyoruz, nerdeyiz ve nereye gidiyoruz? soruları vardır ya hani, aynı soruları spesifik olarak kripto piyasası, genel olarak da ekonomi ve finansal gelişmeler açısından değerlendirmeye başladım. İşbu yazıyı bu amaçla, yeni bir yazı dizisi paylaşmak üzere bir girizgah olarak yazıyorum. Spesifik kripto paralarından ziyade trendlerden, siyasi, ekonomik, ve sosyal gelişmelerden başlayarak teknolojik gelişmelere kadar, yeni anlaşmalar ve güncel haber ve duyurulardan bahsedeceğim. Yelpaze geniş olsa da, süzgeçten geçirerek sadece en önemli gördüğüm olayları aktaracağım. Güncel bilgiyle, hiç değişmeyen ve her zaman geçerliliğini koruyacak olan bilgileri harmanlamak niyetindeyim. Birilerine faydası olur diye ümit ediyorum.

Selamlar.

Resim kaynak

Sort:  

Herkes geridönüyor steemite )

Hoşgeldiniz

Congratulations @dovlet! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64386.10
ETH 3142.17
USDT 1.00
SBD 3.98