İğneada Keşfedilmemiş Bir Cennet

in #tr8 years ago

Eğer Trakya’ya yolunuz düştüyse ve hele Kırklareli taraflarından geçtiyseniz İğneada’yı keşfetmişsiniz demektir benim gibi. Tatil için binlerce kilometre yol gitmek ve birkaç gün sonra bir yığın yorgunluk ile geri dönmek hiç bana göre bir şey olmamıştır. Bu yüzden de özellikle hafta sonu kaçamaklarımda gidebileceğim en yakın ama sessiz yeri tercih ederim. Bugün de size bu alternatifler arasında en beğendiğim yer olan İğneada’dan bahsedeceğim.

Fotoğrafta da gördüğünüz bu cennet parçası Kırklareli’nin Demirköy ilçesine bağlı bir yer. İstanbul’dan arabanız varsa birkaç saat içinde varabileceğiniz kadar kolay bir ulaşıma sahip. Benim gibi çoğunuz Trakya diyince Marmara denizi geliyor olabilir aklınıza ama bu bölüm tamamen Karadeniz kıyısında ve sahip olduğu doğallık ile şimdiden Unesco doğa mirası listesine girmiş durumda. Genel nufüs yoğunluğu 2000 – 3000 olan İğneada misafirlerine de oldukça cömert davranmakta. Aynı zamanda dünyanın en önemli longoz ormanları havzası da bu bölgede bulunmaktadır.
Gidiş için İstanbul’dan yola çıktığımda E-5 istikametini ve ardından tabelaları izleyerek yaklaşık üç saatte buraya vardım. İlk etapta küçük bir kasabayı andırsa da keşfedilme düzeyine uygun olarak konaklama imkanları da oldukça sıklaşmış durumda. Hatta beldenin ekonomisi genel olarak turizm üzerine dönmekte. Ben belde içinde bulabileceğiniz onlarca seçenekten biri olan pansiyonda kalmayı tercih ettim. Elbette ki güney bölgelerinde olduğu gibi lüks şartlara sahip değiller ama amacınız doğa ile iç içe bir tatilse bunlara da pek takılmıyorsunuz. Soğuk aylarda özellikle pansiyon tercih edilse de daha sıcak dönemlerde kamping seçenekleri de oldukça genişlemiş durumda. Etkinlik olarak ise tamamen kendiniz sorumlusunuz. Yani doğa ile baş başa kalarak ne yapmak istediğinize kendiniz karar verebiliyorsanız. Ben uzun yürüyüşler ve sınırımızdan başlayıp Bulgaristanın içine kadar uzanan ormanlık arazide dolaşarak geçirdim zamanımı ve çok memnun kaldı. Hele yazın gitmeyi tercih ederseniz büyük şehirlerin nem ve sıcağından azade olarak Karadeniz’in soğuk sularının ve bölgenin sürekli serin havasının keyfini çıkarabilirsiniz. Bir kampçı için ise biçilmiş kaftan bölgeleri ile fazlasıyla tatmin edici bir bölge.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63211.44
ETH 2631.43
USDT 1.00
SBD 2.71