You are viewing a single comment's thread from:

RE: Işık Hızı Saatte 50 Km Olsaydı???

in #tr5 years ago

Az geriye gittiğinizde doğal bir lag yaşardınız ve ne bir şey izleyebilir ne de bir oyun oynayabilirdiniz.

Bu bence açık ara en iyi örnek olmuş :D

günlük yaşamımızda çoğu zaman 50 km/saat hızlara ulaşacağımız aşikar. Dolayısıyla siz o hıza geldiğinizde zaman ya duracak ya da en azından yavaşlayacaktır!!!

Bu durumda özel görelelik çalışır mı emin olamadım :)

Şaka bir yana ışık hızı 50 km/sa olsa ışık hızının zamana etkisi olmazdı sanıyorum. Yani ışık hızı o diye zamana etkimiyor. Zamana etkiyebilecek hız ışık hızı??

Sort:  

Ha bir de eline sağlık üstat :D

Çok teşekkürler hocam. Ama bir yanlış bilme durumunuz var. Uzay ve zaman birbirine göbekten bağlı 2 çeşit boyuttur. Böyle bir durumda yüksek bir olasılıkla ışığın hızının 50 km/sa olması, uzay dokusunun yapısıyla ilgili olmalıdır. Doğal olarak çarpık uzay zaman dokusu nedeniyle zaman da o oranda çarpık olacaktır. Bunu nereden biliyoruz? Bunu yine Einstein’in özel görelilik ilkesi bize söylüyor. Biliyorsunuz ışık hızlarına yaklaştıkça yalnızca zaman genleşmiyor, aynı zamanda mekan da büzüşüyor. Yani eğer siz ışık hızına yakın hızlara yaklaşabilseydiniz dışarıdaki size paralel duran bir çubuğu her zaman gördüğünüzden çok daha kısa görürdünüz. Bu durum, ışığın o çubuğun başlangıç noktasına çarpıp sizin gözünüze gelmesi ve buna ilaveten yine ışığın çubuğun bitiş noktasına çarpıp sizin gözünüze gelmesi ile ilgili bir olay. Siz dururken başlangıç noktasından çarpıp gelen ışıkla bitiş noktasından (tabi bu esnada aradaki tüm noktalarından) çarpıp gelen ışık hemen hemen aynı anda gözünüze geliyor. Ama sizin ışık hızına yaklaşmış şekilde hareket ettiğiniz durumda çubuğun başlangıcından gelen ışıkla bitişinden gelen ışık arasında hız farkı olacak. Hem de bariz bir şekilde.

çok uzun oldu 🤣 Özetle 50 km/sa olduğunda da zaman yavaşlaması o oranda geçerli olacaktır.

Ben diğer her şeyi sabit aldığımızı varsaymıştım ama yine de bilgilendirici bir açıklama oldu :)

istek parça bırakmıştım şimdiden bekliyorum :)

Tamamdır. İstek parçanı biliyorum. Yazdığın peçete hala duruyor. Fakat öne başka bir şeyi sıkıştıracağım. Eyefloater'larla ilgili birşey hazırlamayı planlıyorum. Onun akabinde istek gelecek inş.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 57367.79
ETH 3098.11
USDT 1.00
SBD 2.32