You are viewing a single comment's thread from:

RE: Seçimler

in #tr6 years ago

Eveeet sevgili Asena. Hayatımda yer alan Asenalar gibi sen de küçük yaştan itibaren yoğun siyasete maruz kaldın sanıyorum:) Güzel şeyler söylüyorsun da ben rahatsız bir insanım. Ufak tefek muhalefet edeyim sana :)


Okuduğum bölümden ingilizce aldığım derslerde çok daha az şey öğretiyorlar. Aynı bölümü tamamen ingilizce bitiren bir insandan daha çok şey öğreniyor türkçe okuyanlar. Ana dilde eğitim bence önemli. 4 farklı kürtçe tipi olması işleri zorlaştırır evet. Hatta imkansızlaştırır?? oraya takıldım. Sensin imkansız :D Neden imkansız olsun ki?


Partiler konusunda epey haklısın ama bizim de bir şey yapabilmemiz için yolumuz seçimden geçiyor. Öncelikle rahatlıkla eleştirebileceğim insanları orada görmeliyim ki gönül rahatlığıyla çıkıp "yanlış yapıyorsun" diyebileğim. Bastırılan fikirleri söyleyen insanlardan toplum bile kaçıyor artık. Aman şimdi bana da sıçrar telaşı oluyor. Fakat dediğin gibi sorsan tüm partiler özgürlük dağıtıyor.


Petrol bitmese de biz petrolü bitirmeliyiz bu arada.


Yatırım dağılımına bölgesel tepki olması gereksiz haklısın fakat doğu bölgesinde durum sanıyorum daha da kötü. Yine de tepki verilmesi gereken bir konu. Tüm yurdun tepki vermesi gereken bir konu.


Gelelim bu durumdan kim kurtaracak sorusuna? Sen cevabı vermişsin ama ekleme yapayım. Bu durumun kötü olduğunu fark eden insan sayısı artmadıkça nafile çabalarla sınırlı kalacaktır. İletişim çağındayız belki zamanla bizimkiler de iletişe iletişe bir şeyler öğrenir.


Güzel bir yazı eline sağlık :)

Sort:  

Tam sizi yansıtan bir yorum sevgili Doktor:)

Eleştiriye her zaman açık olduğum için tam muhalefet yapabilirsiniz, tartışmak kendi doğrularımı yeniden sorgulama fırsatı veriyor, öncelikle çok teşekkür ederim.

Kürtçe eğitim, yazıda da belirttiğim üzere kabası bitmemiş binanın oda renklerini tartışmaya benziyor tabiri caizse... Eğitim öğretim müfredatı Türkçe haliyle tartışmaya açıkken, aralarında fonetik morfolojik ya da etimolojik uyumsuzluk bulunan lehçelerin bu müfredata uydurulmaya çalışılmasını anlayamıyorum. Temel çalışmalar olmalı mı? Evet. Ama ana dilde eğitim konusu seçim meydanlarının konusu olmamalı. Dil öğrenmekse mesele öğrenelim ama temel yapıyı sağlam kuralım kanaatindeyim.

Partiler konusuna gelirsek, hangisi olursa olsun, eleştiri yapsak, hoşnutsuzluklarımızı iletsek dahi en fazla kafa sallayıp bildikleri yoldan ilerlemeye devam ediyorlar. Biraz uzatırsanız kovmaktan beter ediveriyorlar. Ayrı organizamalar halinde yaşamlarını devam ettirme gayreti olduğunu gözlemliyorum.

Petrol ve genel olarak hidrokarbon enerji kaynaklarına gelirsek, konuyu en yakın zamanda detaylandırmayı istiyorum, ancak şu kadarını ifade edeyim; biz bitiriyoruz desek ne olur? Tüm dünya ülkeleri kullanmaya, yeni kaynaklar üretmeye devam ederken biz üzerinde oturduğumuz bölgede kendi kaynaklarımızı neden kullanmayalım? Koruyucu önleyici tedbirler, yasalarla çevremiz için tedbir almak mevcut teknolojiyle dâhi çok zor olmasa gerek...

Doğrudan yatırım konusunda ise asıl ihtiyacımızın hukuk adalet güvenlik üçgeni ile tasarlanan kalıcı bir devlet politikası haline getirilmesinin bölge için tek çıkış yolu olduğunu düşünüyorum. Kazanırsak birlikte kazanacağız, kaybedersek yine birlikteyiz. Kazanmak için sac ayaklarını sağlamlamak gerek...

İletişim çağının alışılagelen birçok tabuyu yıkmakta önceki araçlardan daha hızlı olacağına inancım büyük, umarım iletişerek :) anlaşabilir, her türlü farklılığa rağmen güzel ülkemizde refah ve mutluluk içinde yaşayabiliriz...

Bu arada, küçük yaştan itibaren siyasete maruz kaldığım saptamanız beni oldukça şaşırttı, itiraf etmeliyim :)

İlginize ve değerli katkılarınıza tekrar teşekkür ediyorum...
Selamlarımla

Sevgili Asena;

Mektuplaşıyormuşuz gibi hissettim. Misafirim geldi yazamadım. Partiler konusunda tabi ki haklısın ama en azından sesimizi daha rahat çıkarabileceğimiz insanlar olsun demiştim. Katılıyorum yoksa sana.

Petrol için alınan önlemler de maliyeti epey arttırıyor sanıyorum. Aslında her konuyu ayrı konuşmak isterim. Bakalım belki işsiz bir zamanda discord üzerinden kavga edebiliriz :)

Ayrıca iki tane yakın olduğum Asena var ikisi de bu durumdaydı o nedenle söyledim :)

Anlaştık diyelim o zaman Doktor :)

İyi ki varsınız...

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 66391.72
ETH 3189.14
USDT 1.00
SBD 2.60