Her şeyi istemek

in #tr6 years ago
Bir arayış döneminde olduğumu söyleyebilirim. Bu dönemlerde atacağım adımlar hayatımı etkilemeye aday durumda. Fakat ne istediğimi bilmiyorum. Daha doğrusu birden fazla şey istediğim için bir yola girmeye korkuyorum.

Kaynak

Daha önce bahsetmiştim. Rutinden çok korkuyorum. Hayatımı bir rutine dönüştürmek istemiyorum. En zor görünen işler bile rutine dönüşüyor. Elimden geldiğince kaçacağım. Fakat gözlemlediğim insanların neredeyse tamamı rutin hayata adapte olmuş durumda.

Dünya'da zaten yedi milyar tane zombi var.

Amaç belirlemek, hedef belirlemek ve bunlara ulaşmak ciddi bir yoğunlaşma gerektiriyor. En azından benim müstakbel hedeflerim böyle görünüyor. Fakat bu yoğunlaşma içerisinde yürümediğim yolları kaybetmekten korkuyorum. Örnek olarak; sevdiğim fantastik dünyaların bir yaratıcısı olmayı başarabilirsem bilime ilgimi kaybetmekten korkuyorum. Ya da insanlara harcamam gerektiğini düşündüğüm enerjiden uzak kalmaktan. Hatta hayatımın gidişatı beni mühendislik yapmaya itiyor. Eğer bu olursa yazmaya, düşünmeye, gözlemlemeye fırsatım olmayacak gibi hissediyorum. Her zaman eksi ikinci katta bir öğrenci evinde yaşamayacağım. Zamanım her zaman bana ait olmayacak.

Kaynak

Peki durum böyleyken nasıl karar vereceğim? Bir şeyi diğerlerinden daha bariz şekilde isteyemiyor, bir bakıma hayatımı ona adayamıyorken nasıl seçim yapacağım? Şu an tüm isteklerim hobi tadında.

Çizgi.png

Tüm zamanımı hobilerime bakarak geçirmeye çalıştım bir süre. Leonardo da vinci bile bir alan olmaya adaydı benim için. Hayatımı onu tanımaya ve anlamaya verebilirdim. Keyifle çalışabileceğim bir konuydu. Fakat sadece keyif faktörü karın doyurmuyor. Aslında şu anda görünürde mühendislikten başka hiçbir şey benim için karın doyurmuyor fakat kendimi bu şekilde konumlandırmak istemiyorum. Her zaman bir yolu vardır diyerek kendimi ikna ediyorum.

Çizgi.png

Arayışım sürüyor. Her geçen potansiyel ilgi alanlarım hakkında daha çok şey öğreniyorum fakat zaman da daralıyor. Neden kimse bana ileride böyle bir seçim yapmam gerekeceğini söylemedi? Siz o zaman geldiğinde seçiminizi biliyor muydunuz? Pişmanlık?

Çizgi.png

Eskisi kadar uğrayamıyor, çok sevdiğim yazarları bile takip edemiyorum. Birden fazla gerekçesi var fakat hala sizi seviyorum :)

Siz bana şans dileyin. En kötü; bi" kase yoğurt olurum.

doc-son.png

Sort:  

Herhangi bir alanda iyi olabilmek için odaklanmak şart. Ecnebiler şimdilerde ömürlerinde 2 ya da 3 meslek yapmak gibi bir yola gidiyorlar. Bunlar birbirini destekleyecek alanlar olursa daha iyi olur tabii. Sosyalleşme, insanlarla etkileşim eksik kalıyor bir mesleğe çok odaklanıldığında. Gel gör ki bir işi üst düzeyde yapmak için uzun süreli adanma ve pek çok fedakarlık gerekiyor. Pratiğe odaklanmak en iyisi bence. Yaparken mutlu oluyor muyum, para kazanıyor muyum, insanlar takdir ediyor mu vb.

Tavsiye için teşekkür ediyorum hocam. Pratikteki değişkenler çakışabiliyor. Ya da tercihlere göre farklı yönler öne çıkıyor ama çizmek istediğiniz grafiği anladım. Belki birbirini destekleyen iki nokta bulmaya çalışırım. Tekrar teşekkürler.

Merhaba,

Öncelikle Steemit'e hoşgeldiniz. Böylesi zor günlerde aramıza katılmış olmanız bir hayli sevindirici. Biz bir kaç kişi buralardayız ama bizlerde pek heyecanlandırıcı paylaşımlarda bulunmuyoruz. Umarım siz bizi heyecanlandırırsınız.

Yazınız bana bir arkadaşı hatırlattı. O da böyle bir kafa karışıklığı içinde serzenişlerde bulunur yönünü bulmaya çalışırdı. Bulmuş mudur? Sanmam.

Seçim yapmaktan bahsetmişsiniz ve neyi seçseniz bir diğerini kaybedeceğinizi düşünüyorsunuz. Bu düşünce tarzı hiçbirşey seçmemeyi tercih etmek anlamına geliyor. Size tavsiyem hayata bu derece seçim gözüyle bakmayın. Zaten bir şekilde hayat sizi yönlendirecektir. Girdiğiniz yolda da diğer seçimlerinizi bırakmadan elinizden geldiğince uğraş vermeye çalışın yeter ki. Hayat işte o kadar da anlamlı değil. Yaşamak ve yaşadığını hissetmek yeter. Gerisi bir şekilde azıyla çoğuyla olacak, geçecek ve bitecektir.

Saygılarımı sunar iyi akşamlar dilerim.

Demek iki üç ay kaybolsam varlığımı unutacaksın sevgili özgen :)

Bu düşünce tarzı hiçbir şey seçmemeyi tercih etmek anlamına geliyor.

Bu kısımda çok haklısın. Zaten bu rahatsız ettiği için yukarıda ağladım :)

Hayat işte o kadar da anlamlı değil.

Bu kısım bence değiştirilebilir.

Sevgilerimi sunar iyi akşamlar dilerim.

Trip atıyorum lütfen karışmayınız.

Bakınız kuzum; şu aralar filminin oynamasından ötürü değil, gelmiş geçmiş en iyi şarkı olduğu için buraya bırakıyorum. Hayata bakış açınıza katkısı olur umudundayım. Sevgiler.

listemde yoktu. Bir ara bu şarkı ile yalnız kalacağım. Teşekkürler. Trip kısmını da saygı ile karşılayayım bari. Sevgiler :)

Evet işte bu şarkı bismillah
Hayatın anlamı 😀

İnşallah hayatta güzel ve hayırlı şekilde seçimler yapmanı nasip eylesin hayat senin hayatın ve sana nasıl yakışacağını düşünüyorsan öyle yaşa doktor. Çok gençsin ve önünde uzun bir yolun var.Herşey gönlünce olsun bol şans 😀diliyorum bu hayat yolunda

Teşekkür ediyorum içten dileklerin için :) varlığınız mutlu ediyor açıkçası :)

Bende buralara pek uğrayamıyorum:) bol şans bu arada...

Evet uzun zaman oldu. Şaşırdım hatta yorum görünce :)

Teşekkür ediyorum :)

seni buralarda tekrar görmek güzeldi:)
biraz daha gelmeseydin, 'gidenlerden kimi özlediniz' diye soran anket ve yazılara menşınlayacaktık ismini👧

Yok artık daha neler...hayatta da özlemem. Niye gelip kafayı uzattı ki? Zaten eni sonu gidecek. Gidici oldugu çok belli...hıh...

Tamam özleme seninle görüşelim :) kahveler senden

Teşekkür ederim sevgili su defteri :) Sen harika bir dostsun. Ben yokken hemen yukarıda yprum yapan arkadaşın seni kandırmasına izin vermemişsin :)

Gelir gelmez fitne fücur..te allaaam ...hıh...

bir daha bu kadar uzun süre bizlerden ayrı kalırsan her an kanabilirim:)
@tahirozgen'in triplerine, serzenişlerine katılmamak elde değil ama👧

Özür dilerim :) tahir beyden de...

Çok şaşırdım gerçekten! Kendine nick name olarak Doctor Bishop seçmiş birinin bu denli insani bir çelişkide kalmasına açıkcası. : )

Genelde olarak karın doyurma kısmını seçip, diğer alternatiflerin de hobi olarak devam etmesi taraftarı bir insanım. Burada seçtiğim yolda çok odaklandığım için rutine bağladım abiiiğ, hiç bir şey yapamıyorum, yapamayacağım yaaağ kısmı ise zaman yönetme konusunda eksikliğimizden kaynaklanıyor bence. Ki bunu ben de sürekli tekrarlayan bir insanım. Tabiri caizse eşek gibi çalışır, asla çıkış saatinde işimden çıkamam mesela. Bitirmem lazım takıntımdan ötürü. Hep kıskanmışımdır ayrıca 18:00 oldu mu çantasını koluna takıp çıkan insanları. Öyle olmak en doğrusu sanırım.

Neyse hobilerini de karın doyurma kısmına dönüştürenler var. ( ahaha ben bak mesela ne paralar kırdım bir haftada) Dünkü bok nasıl artistlik yapıyor de arkamdan ama!

Ben doğru yolu bulacağınızdan emin, doktor! Sen bulmasan da o seni buluyor zaten. Alnına yazılan neyse onu yaşayacaksın diyerek satırlarıma son veriyorum.

Kalbin kadar temiz bu sayfayı bana ayırdığın için çok teşekkür ederim.

Sepet sepet yumurta
Sakın beni unutma
unutursan küserim
Gözlerinden öperim

Ciddi olmakla ilgili çok sıkıntılarım var! Blog yazısı gibi oldu bu da uzuncana! @steempress oylar mısınız rica etsem? : )

Bir zamanlar sitede çok sevdiğim biri bu yorumun birkaç katı yorum yazardı:)

Ben o kadar kaderci değilim. doctor bishop da pek kaderci değildi :) Fakat bir şekilde o yol ile karşılaşacağıma inanmanız sevindirdi.

Karın doyurma kısmı ise biraz rahatsız edici. Mecburiyet hali beni daha çok itiyor. İsyankar yönüm devreye giriyor galiba. Neyse, bu da çok insanı. En iyisi ben doctor bishop yolundan devam edeyim :)

Yorumunuz için teşekkür ediyorum. Her zamanki gibi ilginç bir enerjisi vardı :)

Ben de kaderci değilim, konuyu bağlamak için öyleymiş gibi yaptım : )

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by doctorbishop from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 62261.29
ETH 2614.53
USDT 1.00
SBD 2.56