Fringe

in #tr6 years ago (edited)
Sanırım Doctor Bishop nickini kullanan ve bu kadar seven bir insan olarak bu başlığı atmasam ayıp olurdu. Size değil yahu. Bana ayıp olurdu.

Fringe_American_TV_series_HD_Wallpaper_20_1366x768.jpg

Kaynak

Dizi, benim için mükemmele yakın bir senaryo barındırıyor. İkili ilişkilerin sahteliği ve yalan üzerine dönen bir konu yok. Olayların kendisi ve izledikçe açığa çıkan dünya o kadar büyük çaplı ki; ihanet, ihtiras gibi konulara pek yer kalmıyor. Diğer tüm dizilerden daha öne koyduğum noktalardan biri budur. Ben bir insanın kafa değişimini ya da yalanların arasından doğru bulma çabasını izlemek istemiyorum. Kim yalan söylemiş, kim kimi sahte öpmüş, kim parası için kimin hayatına girmiş umurumda değil. Fringe'de bunlara pek yer bulamazsınız. Çünkü yarattıkları hikaye bunlara yer bırakacak kadar basit bir hikaye değildir.

Walter Bishop : Evrenin yapısının bozulmasına sebep veren bilim insanıdır. Kendini cezalandırılmayı hakkeden biri olarak görür. Çünkü kendi deyimiyle büyük bir hata yapmıştır.

"Tanrı’nın konumu ile kendi konumumuz arasındaki farkı ortadan kaldırmaya çalışmak, her bilim adamının başına gelebilecek bir tehlikedir."

Geçmişte o hatayı yaptığını düşündüğü sahneyi bırakacağım. Ağır spoiler içerir.

There is only room for one god in this lab and it's not yours.

(Bir nevi oppenheimer vakasıdır sevgili @murattatar)

Walter'ın yaptıklarına bakacak olursanız, kendisini Tanrı'nın yerine neden koyduğunu anlayacaksınız :) Ayrıca sinirlendiği zamanlarda genelde şu cümle ağzından çıkar;

Must you always be so small-minded? Dammit!

Leonardo da Vinci gibi bir yaklaşıma sahiptir. Hayal edilebilen her şey gerçeğe dönüştürülebilir. Onun için sinir en bozucu şey, insanların fikirlere "imkansız" diyerek yaklaşmasıdır.

Bazen gerçekleri yalnızca aklını imkansıza açtığında bulabilirsin.

Tabi sinirlendiğinde kendisini şekerleme yerken bulur. Kızıl meyan kökü şekeri ise favorisi denilebilir. Şekerleme yerine yemek yapmayı tercih ediyorsa, endişeli olduğu sonucuna varabilirsiniz :)

Kaynak

Spoiler tadında bir şey söylemeyeceğim ama dizi izledikçe çok daha geniş bir dünyaya kapıları açıyor. Walter da iç çatışmaları, muazzam bilgi birikimi (hatta insan üstü), sempatik tavırları ile derinden bağlandığınız bir karaktere dönüşüyor. Tabi John Noble'ın inanılmaz oyunculuğu sayesinde. Walter'ı aslında size on - on beş bin kelime kullanarak da anlatabilirim ama diziye geri döneyim.

Fringe_American_TV_series_HD_Wallpaper_14_1366x768.jpg

Kaynak

Her biri bir harfi temsil eden semboller dizi sırasında ekrana geliyor. Hatta sembollerin kendi anlamları da var. İlk iki bölümün anahtar kelimeleri ise dizi finaline göz kırpıyor. Bu kadar büyüyen bu kadar değişen bir senaryonun yolda evrilmemesi ve en başından ana hatlarının bu kadar keskin çizilmesi hayret verici.

Yıllar önce sözlükte yazılanlara baktım. Olivia Dunham karakterini canlandıran Anna Torv için epey olumsuz eleştiriler var. Donuk bakışlarını itici bulanlar var. Fakat karakterin geçmişi düşünüldüğünde tam olarak canlandırılması gerektiği gibi canlandırıldığı söylemeliyim.

Dizi boyunca oyuncuların farklı rollere büründüğü zamanlar oluyor. Her biri bu işi çok iyi başarmış. Tabi John Noble ayrı bir noktada :)

Fringe sınır anlamında kullanılan bir kelimedir. Dizide başta uğraştıklarını düşündükleri şeyler de sınır bilim olaylarıdır.

Bilim ve teknoloji öyle bir hızla ilerliyor ki, belki de bunu kontrol etmek artık gücümüzün yetmeyeceği bir şeydir.

Dizide olağanüstü birçok olay harika biçimde temellendiriliyor. Yani size imkansız gelen bir durumu öyle sade öyle güzel anlatıyorlar ki, teorik olarak bir doğruluk payı olduğuna ikna oluyorsunuz.İnsanların duvardan geçebilmesi ile ilgili bir teori bile sizi ikna edebilecek biçimde anlatılıyor. Bilgi sahibi olmadan izlemeniz de herhangi bir şekilde sorun yaratmıyor.

Dizi ile ilgili olumsuz yön olarak şunu söyleyebilirim. O kadar geniş boyutlara ulaşmasından kaynaklı bazı mantıksal hatalar oluşabiliyor. Fakat bunlar net hatalar değil. Sadece büyük rastlantı gerektiren noktalar oluyor. Hatta çok sorgulayarak izlemeyen birinin fark etmesi de çok olağan değil.

Sizi çok farklı dünyalara sürükleyen, çoğunlukla gülümseten ve bazen duygu yüklü olabilen, türünün en iyi örneği olmasını geçtim, bence yapılmış en iyi dizidir. Bu konuda farklı fikirlere saygılı olsam da "Walter Bishop" özelinde işler değişiyor :) Daha iyi bir karakter yaratıldı diyen varsa kendisine bu konuda saygı duyamıyorum. Üzgünüm :)

Kendimizi olduğuna kabullendirdiğimiz sınırlar dışında hiçbir sınır yoktur.

doc-son.png

Sort:  

ReSteem yapmazsam çarpılırım gibi bir his var ;)

Hocam teşekkür ediyorum :)

Arada bir bizi de hatırlayın @murattatar ;) o zaman hiç çarpılmazsınız @doctorbishop size de Teşekkürler paylaşımınız için :)

Özlemekten geliyordum yol yorgunuydum.

Kısa, Öz, Güzelmiş..
Neden olmasın ;)

Kısa, öz,

Evet. Bazen kısacık bir söz ile de çok şey anlatilabilir... teşekkür ediyorum... :)

Dizi harikaymış.
Başrolde bizim doctorbishop var, gerçekten isabetli bir nick seçmişsin. Bu dizi insanın hayata bakış açısını değiştirecek kalitede.
Çok güzel anlatmışsınız emeğinize sağlık @doctorbishop
Yalnız türkçe ye çevrilmiş olsa keşke :)

Ben altyazılı tercih ediyorum ama Türkçe de vardır sanıyorum. Bakarım

Güzel yorumunuz için teşekkürler :) insanın hayata bakışını da gerçekten değiştirebiliyor

geçen birisi televizyonda Türkçe izliyordu. Kanal vs hatırlamıyorum ama Türkçe dublajı mevcut.

ısrarın üzerine videoyu izlemedim:)
ilk sezonunu sevmiştim ama neden devamını izlemedim bilmiyorum baştan başlayacağım..🙆‍♀️

Kelimenin tamm maaanasıyla mesuudum... Yeşilçam tonlamasıyla oku lütfen :)

okudum çok hoş..😏

İlk başladığım yabancı dizi Supernatural olduğu için onun yeri her zaman ayrıdır. Fakat Fringe... fakat ile başlayan bir cümlede Fringe için söylenebilecek tek kötü bir şey göremiyorum. Bilim kurgunun dibine dibine vurulmuş bir dizi. Özledim tekrar izleyeyim bari :)

Her sene bir tur izliyorum. Biraz ilerlediğinde her seferinde keyif alıyorsun :) Ben de spn ile başladım sayılır. O 5. Sezonun hatrına 45 sene izleyeceğiz gibi duruyor :)

Bu diziyi hiç duymamıştım:)

@emotionalsea söylediğin şaka değil ve gerçekten "duymadı" isen, Arkadaş çevrenini değiştirmen hayati önem taşıyor :)

Dizilerle aram bozuk:) Bende problem olabilir☺️

Hocam ne demişler;

duymamak ayıp değil izlememek ayıptır :)

Ben 3 kere izledim. 2. izleyisimde September ayrıntısı efsane idi.

Aynı buradaki gibi :D

Ben her sene baştan başlıyorum. 4. oluyor şu an bitirmek üzereyim. Her seferinde keyifli.

Ayrıca tarihleri yanlış yaptım hep fakat kalanında ful çektim. Sen de dene :D

https://www.wannart.com/bilim-kurgu-harikasi-fringei-ne-kadar-hatirliyorsun/

Başka hangi dizileri izledikten sonra bu bakış açısına varıp, bunları yazdığını merak ettim. Çünkü ben de senin söylediğin şu çümle gibi düşünüyorum;

"Ben bir insanın kafa değişimini ya da yalanların arasından doğru bulma çabasını izlemek istemiyorum. Kim yalan söylemiş, kim kimi sahte öpmüş, kim parası için kimin hayatına girmiş umurumda değil."

Fringe'in çıkıtğı hafta pilot bölümünü izlemiştim. Aşırıya kaçtığı için izlemeyi bırakmıştım ama şimdi sen böyle reklam yapınca tekrar bir şans versem mi diye düşünmeye başladım :)

İlk 5 bölümü izlediğimde çok eleştirdim. Bana hiçbir çizgi çizmiyorlar. Bir anda herkes uçabilirmiş gibi bir dizi demiştim. Fakat biraz şans verdikten sonra her şey değişiyor :) kesinlikle hakkettiği değerin altında bir dizi. Eğer izlersen yorumlarını bekliyor olacağım :)

Listeye alıyorum kendisini efendim :)

Fringe'i oldukça seven birisi olarak Battlestar Galactica'yı şiddetle tavsiye ediyorum.

Fringe sevenlerden biri olarak diye şiddetle tavsiye verdin, aynı cümleyi bana breaking bad için de söylemişlerdi. Şahsın izlediği fringe'den utandım :) umarım öyle olmaz :)

Hocam, Battlestar Galactica için, izlediğim en iyi dizi diyorum. (Kendi alanında). İzledikten sonra tekrar konuşalım lütfen. :) Aşırı iddialıyım. Fringe sevip BSG sevmeyen biriyle karşılaşmadım daha.

Pekala fazlasıyla netti :) deneyeceğim :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by doctorbishop from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @doctorbishop.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54260.52
ETH 2284.10
USDT 1.00
SBD 2.30