Eğitim vs Ceza

in #tr6 years ago (edited)
Bir süredir devlet daireleri ile içli dışlı durumdayım. İnsanları sıkça sağa sola yollamak gibi sevdası olanların çalıştığı yerlerdir devlet daireleri. Hal böyle olunca daha önce bulunmadığım birçok yerde bulundum. İşin en kötü yanı da minibüs kullanmak (Sürmedim. Bindim sevgili @tahirozgen) zorunda kalmam oldu. Kızdım, biraz daha kızdım, biraz daha... Her kullandığım minibüs (dolmuş) nefretimi bir miktar daha arttırdı. Önündeki minibüsü geçmeye çalışanlar, kafasını camdan çıkarıp müşteri toplamak için bağıranlar, dakikada ortalama otuz kez kornaya basanlar....

Kaynak

İçimden geçenler baya nefret doluydu. Şehirden uzak kenar mahallelerde bile yüzlerce polis çalışsa da her bir kornaya hunharca ceza yazsa dedim. Arayıp birini şikayet ettim, bunun süreceği minibüsü... dedim. Bir tanesi telefonu hiç kapatmadı. Umarım evine çok haneli ceza gelir diye iç geçirdim. Kafamda belediye başkanıyla sohbet ettim. Dedim ki;

Başkanım bu yarışan, sürekli kornaya bassan, ellerinden telefonu bırakmayan, müşteri toplama adına bir durakta beş dakika bekleyip pazar esnafı gibi sokaklarda bağıran dolmuşçulara bir şarkı söyleyelim.

Sonra aklıma geldi. O insanlar ceza alsın istiyordum da alsalar da ceza almayacakları yerde devam edecekti. Çünkü anlayabilmelerini sağlayacak eğitim ortada yoktu. Hatta bu kadar basit bir düşüncenin hislerimden sonra ortaya çıkması canımı sıktı. Uykusuzluğuma verdim :) Kendi kendime "Cağnım ülkemde de ne güzel eğitim verirler" dedim. Ne aile ne okul

ayrac1.png

Çok uzak olmayan bir geçmişte bir mağazada tasarımcıların adına takı satıyordum. Bana dediler ki;

Doktorcum fazla paraya satarsan üzerini alabilirsin.

  • Yanlış yahu. Olur mu öyle şey?

Doktor bu işlerde yenisin galiba

  • Evet ama işler böyleyse eskiyebileceğimi sanmıyorum.

Ne var herkes yapıyor?

  • Herkes yanlış yapıyor.

Ticaret bu

  • Hırsızlık

Kimseden çalmıyorsun. Müşteri o parayı vermeyi kabul ediyor.

  • Dolandırıcılık???

Sen bu kafayla kazanamazsın. Elli liraya çalışmaya devam et.

  • Evvet! El sıkıştığımız para bu!

ayrac1.png

Bazen hayatın bizi ittiğini söyleriz bazen de devletin...

  • Dostum emniyet şeridindesin.

İstanbul'da iki saatten kısa sürede eve gitmenin tek yolu bu.

  • Uçarak da gidebilirsin. Çok kısa sürer.

Efendim?

  • Helikopter kullan dostum.

Doktor ne saçmalıyorsun!

  • Neden helikopter kullanmıyorsun?

Pekala altından ne çıkacak bilmiyorum ama... Helikopterim yok güzel kardeşim.

  • Aynı emniyet şeridi kullanmaya iznin olmadığı gibi.

Kardeşim adam gibi yol yapsınlar ya da nüfusun İstanbul'a akmasına engel olacak yatırım hamleleri yapsınlar da ben de evime insani bir sürede gidebileyim. O zaman beş on dakika zaman kazanmayı umursamayayım.

ayrac1.png

Bazen de koltuğun gazına çok geliriz. Devlet memurlarının bir kısmındaki ego bende yok yemin ediyorum. Evrenler arasında kapı açmışlığım var. Yine de karşılaştığım ego fazla geliyor.

Her zaman haklılar :)

  • Hanımefendi, sizin meslektaşınız bu durumda buraya gelmemi söyledi. Mutlaka yapacak bir şey olmalı.

Hayır efendim olsa ben bilmez miyim?

  • Siz yine de kendisini arayın. Çünkü sağlık merkezi de hastane de bu şekilde kabul etmiyor.

Geçen gün dosya yolladım ettiler.

  • Hanımefendi günde on altı bin hasta kabulu yapan hastaneye gidip geçen hafta bir dosyayı kabul etmişsiniz ama mı diyeyim? Evrak eksik diyorlar ve gelmesi gereken evrağı gösteriyorlar daha ne kadar net olabilirler?

Verebileceğim evrak yok.

  • Tamam pekala, ben bu işleri İstanbul'da halletsem yeterince zamanım var mı?

Bence var.

  • Bence ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Ya hadi bak bir sürü insan burada seni bekliyor. Tüm zamanımı sana ayıramam.

Bir hafta sonra tekrar gittim ve sorunu tatilden dönen diğer memurla çözdüm. Diğer memurun da "Öyle bir şey olsa ben bilirdim" dediği kanunu öğrendiğinden emin oldum ve öyle eve döndüm.

ayrac1.png

Tüm bu hikayelerde yine kişileri suçlamıyorum. Hatta arkadaşımdan da bahsettim. Çok sevdiğim bir insandır ve kişisel alanlara oldukça saygılıdır. Bu konuda benden net daha iyidir. Fakat biliyorum ki; on kez de ceza yese o yolda üç saat kalmamak için o şeride girer. Ya da dolmuşçu ceza yese, normalden daha agresif kullanır ve kalabalık duraklara önce girebilmek için insanların hayatını tehlikeye atar. Ben bilirdim diyen abla asla telefon edip kendini iş bilmiyor göstermez. Gerekirse cezayı bana çektirir. Ya da İnsanlar, patronları izin verdiği sürece üsünleri istediği fiyata satar ve gönül rahatlığıyla para fazlasını cebine atar. Sadece eğitim! o parayı patronundan değil müşteriden çaldığını düşünmene destek verir. Sadece eğitim! emniyet şeridinin amacının, devlete olan kızgınlığından daha değerli olması gerektiğini söyler. Sadece eğitim! kornayla milletin kafasını şişirmeden ve vaktinde hareket edilirse benzer işi yapan herkes pastadan benzer pay alır düşüncesini ön plana çıkarır. Sadece eğitim!

doc-son.png

Sort:  
Loading...

Dışarda hepimizin karşılaştığı, kendilerinden kaçınmanın imkansız olduğu ve göründüğünden çok daha ciddi kökleri olan sorunlu anlatmışsın, çok da güzel anlatmışsın. Bütün bunların çözümü senin de bahsettiğin gibi eğitim, ama bu konuda başarıya ulaşmak için eğitimin sadece okulda olmayacağının farkına varmamız gerekiyor. Şu aşamada toplumumuza baktığımda bencillik ve çıkarcılıktan başka bir şey göremiyorum ve maalesef uzun bir süre de düzelmeyecek gibi.

Ben de "ne aile ne okul" derkrn bu konudaki kısa vade ümitsizliğimi belirtmeye çalıştım. Her zaman toplumda farklı sayfalarda insanlar olacak sanırım. İnsanlığın kaderi olabilir :)

This post has received a 0.17 % upvote from @drotto thanks to: @doctorbishop.

çok güzel paylaşım olmuş elinize sağlık

Teşekkür ediyorum hocam :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by doctorbishop from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Evet, insan yapısı gereği daima kendi çıkarını ön planda tutacaktır. Tâ ki "Erdemli bir insan olarak toplumda değer görmek" gibi bir çıkarı fark edene kadar.

Bazı hareketler toplumsallaşmadıkça bireylerden ses çıkmaz. Toplumsallaştıpında da çıkar odaklı insanların reklamı yapılması gerekir. Yoksa daha geriye götürür.

You just planted 0.12 tree(s)!


Thanks to @doctorbishop

We have planted already 3677.20 trees
out of 1,000,000


Let's save and restore Abongphen Highland Forest
in Cameroonian village Kedjom-Keku!
Plant trees with @treeplanter and get paid for it!
My Steem Power = 35524.04
Thanks a lot!
@martin.mikes coordinator of @kedjom-keku
treeplantermessage_ok.png

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 57567.29
ETH 2568.29
USDT 1.00
SBD 2.50