E hadi buyrun :)

in #tr6 years ago (edited)

Walter Bishop'un söylediği bir cümle vardı.

En iyi ve en kötü günlerimiz hep beklenmedik günlerdir.

Yani o gün sizin için uç notaya gelecekse iyi ya da kötü bir beklentiniz yoktur.

Benim için çok uç bir gün olmasa da dün aldığım güzel haberi pek beklemiyordum. Kısa süre önce keyfine yazdığımız bilimsel içerikleri #turkcebilim etiketiyle bir araya getirmiş hatta üzerine bir de yarışma düzenlemiştik. Hatırlarsanız Raynaud olana kadar yazalım demiştim. Ardından @kusadasi, topluluğu geliştirecek projeler için sp delegrasyonu yapacağını açıkladı. Discord üzerinden sohbet edip başvurmaya niyetlendik. Zaten etiket için bir araya gelmiş insanlar arasında yetki gibi bir durum söz konusu değil. Etiket fikrini ortaya atan @gokhan83kurt hepimizin adına @kusadasi'na başvuru yaptı ve çok kısa süre içerisinde 5000 SP gibi bir miktarı yeni açtığımız @turkce-bilim hesabına delege ettiler. Proje için ayrı bu kadar hızlı dönüş yapmalarıyla duydukları güven için ayrı teşekkür ediyorum.

turkcebilim.png

Şimdi yeni bir süreç başlıyor. Artık içerik kalitesine göre oy verilecek ve en beğenilen içerikler resteem yapılacaktır. Bu kısmı tekrar vurgulamak istiyorum. Hesabı takip eden insanlar bilimsel içeriklerin diline hakim olamayabilir. Hatta en ilgili insanların bile bu kadar geniş bir yelpazede bilgi sahibi olması çok mümkün değildir. O nedenle herkes için açık ve anlaşılabilir bir dil kullanan, bilimin güzel yanlarını ortaya çıkaran yazılar resteem yapılacaktır. Takipçilerimiz, resteem görüyorsa ciddi bir elekten geçtiğini bilsinler. O nedenle gönül rahatlığıyla @turkce-bilim hesabını takip edebilirsiniz. Birkaç gün içerisinde hedeflenen çizgiye geleceğini tahmin ediyorum.

Bu arada ilgisi olan herkesi kanala bekleriz.

Çizgi.png

Bilimsel bir şey söylemeden bırakır mıyım sizi? Buraya kadar zahmet vermişsiniz.

Önümüzdeki günlerde özleyeceğimiz bir koku var. "Yağmur Sonrası Kokusu" Toprak kokusu olarak genelde kullanılır. Tabi ki toprak kokusu değil o :) Aslında yağmur sebebiyle birden fazla şeyin kokusu ortaya çıkar. Fakat kokunun asıl kaynağı actinomyces adında bir bakteri türüdür.

Actinomyces

Bu bakteriler toprakta bolca bulunur. Toprak kuruduğunda spor üretmeye başlar. (spor: bakterinin çoğalma yöntemidir) Sonra gökyüzünden inen devasa su kütleleri çarptığı yerde sporları havalandırır. Yağmur bittikten sonra da doğrudan yere düşmezler. Havayla birlikte oradan oraya savrulurken bir kısmı da burnunuzdan giriş yapar. Kalanını tahmin edebiliyorsunuzdur :)

Siz bana aldırmayın yine de. Yağmurdan sonra bronşçuklarınıza kadar doldurun o güzelim havayı :)

doc-son.png

Sort:  

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir. Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.
Quraturk hakkındaki tüm sorularınızı discord üzerinden sorabilirsiniz


Bu yorumu ya da günlük Quraturk postlarını oylayarak projeye destek olabilirsiniz.

Go here https://steemit.com/@a-a-a to get your post resteemed to over 72,000 followers.

İş ciddiye bindi, durumun buralara kadar gelebileceğini tahmin etmiyordum ama bizim için bir sürpriz oldu. Bu kez beklenmedik bir şekilde gerçekleşen bu olay daha iyi işlere vesile olacak. Eline sağlık Doctor. :)

Çok teşekkür ederim dostum. Senin de emeğine sağlık :) etiketin ilk yazarlarındansın :)

Hemen takibe aldım. İlgi ve merakla takip edeceğim.

Hayal kırıklığına uğratmamak için çabalayacağız :)

@kusadasi çok güzel projelere katkıda bulunuyor. Platformda emeği büyük. Umarım türkce-bilime katkı yapan arkadaşlarımızın sayısı artar. 😃

Üreten insan olduğu sürece sorun yok :) çok güzel bir teşvik oldu. Hem daha çok insana ulaşabiliriz böylelikle.

İnşallah :)

@kusadasi'nın tr'ye katkıları müthiş. Bu habere çok sevindim. Çok da kaliteli yazılar üretiliyor turkcebilim'de, dolayısıyla bu hak edilmiş bir destek.
Bu arada bilelim, öğrenelim ama "Bronşlarıma sporlar doldu" hiç oluyor mu? Biz yine toprak kokusu diyelim, oh, mis:)

E ama güzel havayı dedim :) Sırf siz kızmayasınız diye ekledim onu :D

This post has received a 0.52 % upvote from @drotto thanks to: @doctorbishop.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63896.48
ETH 3315.00
USDT 1.00
SBD 3.92