Tüm dünyadan ninniler dinleyelim mi?steemCreated with Sketch.

in #tr8 years ago (edited)

Biz "dandini dandini dastana, danalar girmiş bostana" diye uyuduk da büyüdük. Peki dünyanın diğer yerlerinde yaşayan çocuklar ne dinledi, anne ve babaları kulaklarına hangi melodileri fısıldayarak onları uyuttu? İşte bunun peşine düşüp, farklı kültürlerdeki ninnileri toplayıp ve seslendirip, bir de üzerine birbirinden tatlı animasyonlarla onları bize tanıtan bir proje: Lullibies of the World.

European Coral Association adlı derneğin de desteğiyle 50 farklı ülkeden ninnileri araştırıp, hepsini bir araya getirip yaşatmayı amaç edinen bu proje, ebeveynlerin çocuklarına şefkat ve sevgi aşılamasının en iç ısıtan yollarından bir tanesi olan ninnileri, hangi kültüre aitlerse o kültürden ögelerle bezenmiş halde animasyonlara dönüştürmüş ve ortaya muazzam bir şey çıkmış. Ben de sizlerle bazı favorilerimi paylaşmak istiyorum.

Aralarında sevdiklerimin başında gelen, belki de Hindistan aşkımdan olsa gerek, Hindistan ninnisi. Hint tanrılarından Shiva ve Parvati'yi konu alan animasyonda Hint hikayelerinden birini izliyoruz:

Bir diğeri Azerbeycan'dan; söyleyen sanatçının sesi o kadar güzel ki bunu dinlemeye doyamadım. Sözlerini ise aşağı yukarı anlamak mümkün:

şirin şirin yat ay bala
boya başa çat ay bala
sen de bir gün öz sesini
el sesine qat ay bala

sene deyir lay-lay...
her oten quş her ahan çay
bu gözel şen anamız veten

her şöhretim şanım sensen
candan ayrı canım sensen
ne temizdir qül nefesin
sene telli bir çemansen

sene deyir lay-lay
her oten quş her ahan çay
bu gözel şen anamız veten

yat ay quzum şirin şirin
heyat senin devran senin
qayğısıyla boy atırsan
qucağında bu vetenin

Animasyonlar arasında en sevdiğim İspanyol ninnisi; ninni olmak için birazcık gürültülü sanki ama onu mışıl mışıl uyuyan İspanyol bebeklerine sormak lazım :)

Japonların ninnisi de melodik olarak çok ilginç geldi; animasyonsa bir Japon mitini tasvirliyor:

Afrika ninnisinin melodisi bana birazcık korkunç geldi neden bilmem, ama kesinlikle kaçırılmaması gerekenlerden:

Fransız ninnisi tam sözlerini kafadan uydurarak dile dolamalık:

Tabii şimdi merakla bekliyorsunuz Türkiye'nin ninnisini (evet, dandini dandini dastana seçilmiş doğru bildiniz) nasıl seslendirmişler, animasyonda ne gösteriyorlar. Şahsen ben çok sevdim, bu yazıyı da onunla bitirelim:

Hem müzikal hem de görsel anlamda muhteşem olmuş, üstüne bir de bu kültürlerle ilgili izlenimler edinmemiz sağlanmış. Belli ki arkasında müthiş bir emek var. İyi ki 50 farklı ülkeninkini birden koymuşlar, çünkü ben bu projeye doyamadım!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60944.89
ETH 2608.11
USDT 1.00
SBD 2.67