Bu işte bir yanlışlık var !

in #tr6 years ago

Kripto para dünyasında çok yeniyim. Ufak tefek araştırmalar, makale, bilirkişi takibi ve bir miktar yatırımın dışında pek bir dahiliyetim de yoktur. İlk yaptığım yatırım 6 günde %100 getiri sağlamıştı, fazlasıyla keyifliydi bu durum ama bir o kadar da tedirgin edici. Tedirgin olduğum nokta şuydu aslında: Para kazanmak bu kadar kolay olmamalı ! Sonra bu düşüncem biraz duruldu çünkü piyasa git gide düşmeye başladı. Kazandırdığı gibi kaybettiriyordu da o zaman bu işe kafa yorulur dedim. Halen de bir miktar yatırımım vardır, evladiyelik duruyor cüzdanda.

Bu öğrenme sürecinde fark ettim Steemit'i. Öğrenmem gereken çok daha fazla detay olduğunun farkındayım ama ilk bakışta anladığım; okuyucuları tarafından beğenilen, önerilen içeriklere kripto para ile ödeme yapan bir sistem. Gayet güzel ve mantıklı geldi bu fikir de. Biraz siteyi, yapıyı kendi çapımda inceledim ama fark ettim ki bazı kısımlarda saçmalık var.

Benim beklentim; içerik sağlayıcının gerçekten katma değerli bir içerik yayınlayacak ve okuyana, izleyene bir fayda sağlayacak bir sistemle karşılaşmamdı. Fakat biraz incelediğimde gördüğüm ve bana mantıksız gelen kısımlar var.

Örneğin; vatandaş gitmiş internette kolaylıkla bulunabilecek fotoğraflarla kolaj yapmış koymuş 100-200$ lık kazanç sağlamış. Biri gitmiş resmen instagram postunu buraya koymuş 300-400$ kazanç sağlamış. Bazı gruplar varmış takibe takip yaparmış, birbirlerine destek verirlermiş aynı zamanda bu kurulan gruplar birbirlerine tavırlıymış. Gibi gibi birçok şey.

Mantığımın almadığı nokta işte buralar. Kanımca okuyana faydası olmadığı gibi yazan, yayınlayan kişiye de para getirmediği sürece zaman israfından bir farkı olmayan, olmaması gereken bu yazıların para etmesi.

Gerçekten mükemmel yazılar var ama onların kazancına bakıyorum sıfıra yakın.

Belki birçoğunuzun diyeceği gibi olayı çok yanlış anlamış olabilirim. Ama burnuma bir adaletsizlik kokusu geliyor.

Zamanla denklemi çözmüş olurum umarım.

Pinterest.jpg

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 58613.96
ETH 3153.58
USDT 1.00
SBD 2.43