Güneş Gözlüğünden Elektrik Üretilir mi

in #tr7 years ago

Bu gün bir haber okudum. Başlığı da şu şekilde Elektrikli Güneş Gözlüğü Geliştirildi. Başlığı görünce nedir bu diye girdim merak ettim okuyayım dedim. Habere göre Almanya da bir üniversite de güneş gözlüğünün lenslerini kuvvetlendirerek ve gözlüğün sap kısımlarına da bir takım çipler takarak falan güneş enerjisini elektriğe dönüştürmeyi başarmışlar.Haber açıklamasında diyor ki; Artık yanınızda taşıdığınız elektronik eşyalarınıza şarj aramaktan kurtulacaksınız. Tamam, haber yapıyorsunuz tamam size inananlarda olabilir de herkesi mi salak yerine koyuyorsunuz kardeşim.

Bundan yaklaşık bir yıl önce bir haberde gördüm, İngiltere de aynı yöntemle bir binanın yan tarafını lenslerle kaplamışlar ve o kadar lens binanın merdiven boşluklarındaki lambaları aydınlatmaya yetiyormuş. Şimdi bu güneş gözlüğü haberindeki yanınızdaki elektronik eşyalara şarj aramaktan kurtulun saçmalığına dönecek olursak. Üretilen enerji 200 miliwatlık bir enerji. Benim telefonum 2600 mAh. Şimdi o güneş gözlüğü ile bu telefonu nasıl şarj edeceğim arkadaş, böyle habercilik mi olur diyordum ki haberin devamında her zaman ki habercilik numaralarını yaparak. Aynen şunu yazmışlar:

Fakat üretilen bu güç: bir adım ölçer veya işitme cihazını çalıştırmaya yetecek kadardır iyi de başta öyle söylemiyordun sen hayırdır?

Neyse bu kadar stres yeter biraz o habere yoğunlaşalım boşuna başlık açmış olmayalım.Güneş ışığından elektrik enerjisi üreten bu güneş gözlüğü; kullanıcının zevkine göre dizayn edilip üretilebiliyor ön siparişle tabi. Farklı renkler, cam modelleri, şeffaf veya koyu, sert ya da esnek veya bükülebilir. Bu gözlüklerde silikon güneş pilleri tercih edilmeyip organik güneş pilleri kullanılmış. Bunun sebebi de farklı tasarım ve şekillerde olabilecek olması. Güneş gözlüğünün çerçevelerinde iki adet sensor, bir adet mikroişlemci ve iki adet ekran mevcut.

Ekranlar sayesinde ortamdaki sıcaklığın ölçümünü yapabiliyor ve bu sıcaklık verilerini hafızasında tutup grafiksel olarak görüntüleyebiliyorsunuz. Ortam sıcaklığını da algılayarak enerjiye dönüştürme özelliğine sahip gözlük en iyi verimi direk güneş ışığında veriyor.Güneş gözlüğünün güneş ışığı sayesinde ürettiği güç 200 miliwatı buluyor ve bu enerji ile işitme cihazı ya da adım ölçer çalıştırılabiliyor.Şimdi sormak istediğim bir şey var. Güneş gözlükleri bizi güneşin zararlı ışınlarına özellikle ultra viyole ye göre koruyorken nasıl oluyor da güneş enerjisini ultraviyoleleri toplayarak enerjiye dönüştürebiliyoruz bunun detayı verilmemiş maalesef.

Sort:  

Doğru tespit...... su an solar sıstemi bu sevıyelerde kucultmek mumkun degıl..rahat bır 10 yılı var..zaten elektronık aletlerın en buyuk yan urun pazarını sarj aletlerı ve bataryalar olusturuyor mumkun degıl ızın vermezler ...

teknoloji aldı başını gidiyor zaten bakalım ne olucak

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62579.42
ETH 3010.71
USDT 1.00
SBD 3.42