Zıpkın ile kıyı karadan 0-10 metre derinlik arası balık avlama.

in #tr7 years ago

      Merhaba arkadaşlar. Sanırım önceki hayatımda balık falandım.Ne zaman masmavi berrak olan deniz kenarında olsam içimde inanılmaz bir denize girme isteği oluyor. İzmir'de yaşadığım içinde yazları sık sık denize girme imkanım oluyor. Deniz ile bu kadar  haşir neşir olduğum için palet ve maske ile sık sık deniz dibini keşfe çıkıyorum. Küçük yaşlarda başlayan bu tutku 2011 senesi itibari ile zıpkın ile balık avlama heyecanına dönüştü.Bu öyle bir tutku oldu ki tüm yaz hemen hemen her hafta sonu denizde olmama rağmen şöyle kumsala uzanıp güneşlenme keyfini bir türlü yaşayamıyordum. Bir yanım ; al dalış kıyafetlerini dal denize avla balıkları derken diğer yanım ise mis gibi uzan kumsala dinlen diyordu.Tahmin ettiğiniz üzere genel olarak hep avcı toplayıcı yanım ağır basıyordu.Gün geliyor 4-5 saatlik yorucu ve eli boş denizden çıkarken bir daha avlanmaya gitmeyeceğim diyordum.Ertesi gün ise kendimi acaba bugün ne tarafa dalışa gitsem diye düşünürken buluyordum.En sonunda çözümü aileme ve eşime zıpkınımı ve dalış kıyafetlerimi teslim edip bunları bana bir süre vermeyin demekte buldum.Benim bu içinde bulunduğum durumu sanırım aynı şeyi yaşayanlar anlayacaktır.Yaz başlarında apnea sürem 45-50 sn iken yaz sonuna doğru 70-75 sn lere çıkıyordum. Sık sık dalışa gittiğim bir dönemdi.Derinliği 5mt ile 2 mt arası olan çok berrak bir bölgede daha dalışın 10. dk sında içerisinde irili ufaklı kefal levrek mırmır karagöz gibi balıkların olduğu kalabalık bir balık grubu agaşonumun daha 10. saniyesinde iken 3-4 metre uzaklıktan bana doğru çok yavaş ve tedirgin bir şekilde bana yaklaşmaya başladı.Daha nefesim olduğu için hiç kıpırdamadan daha da yaklaşmalarını bekliyordum. Atış menzilimin içinde en iri balık olan levrek girdiği anda tetiğe basıp zıpkın şişinin balığın içinden geçip ipte balığın  kalmasını izledim. O gün ki ilk avladığım balık iri ve dalışın daha başında olduğu için motivasyonum anında yükseldi. Dalışın sonuna kadar o gaz ile hiç yorgunluk hissetmeden bir çok balık avladım.Elim dolu bir şekilde evin yolunu tutarken kanımda olduğunu hissettiğim bu avcılık duygusu daha beni çoook denize çekeceğini biliyordum :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 59536.13
ETH 2366.24
USDT 1.00
SBD 2.53