You are viewing a single comment's thread from:

RE: Beyin Fırtınası Yarışması

in #tr6 years ago (edited)

Sinyalin ne anlattığını nasıl çözebilirler?

Şimdi mısır yazıtlarına bakıldığında yunan yazıtlarına benzeterek çözümleme yapıldığını biliyoruz. Göktürk yazıtlarında da bir tarafında çince yazıldığından dolayı çözmek zor olmamıştı. Gelelim bizim asıl sorunumuza.Bir takım dillere veya bir yapıya ufakta olsa benzetme yapmadan düşünmek çok çok zor bir durumda kalmamıza neden olacaktır. DÜnyada olan bir dile yada bir sese en yakın şekilde mors dile veya benzer bir dile çevrilerek analitik bir sonuçla çözülebileceğini düşünüyorum. Yada yanlış bir şekilde sadece anlamlandırmış bir cümle haline getirebiliriz. Buda bizim kendi elimizi yakmamıza neden olabilecek geri mesaj yollamamıza neden olabilir. Düşünün ki itahat etmemiz için yollanan bir mesajı barış mesajı gelcek diye düşünerek çözersek bu duruma gelmiş olacaktır :)

Bu sinyal ne olabilir?


Bizim yolladığımız mesajlarda barışçıl yollu mesajlar içeriyordu. Onların yolladığı mesaj bence yardım mesajı olacağını düşünüyorum. Sonuçta ele geçirmeye söyleye söyleye kimse gelmez.

Eğer çözerlerse bu sinyale cevap vermeliler mi?

Mesaja cevap verilir elbette. Lakin bu mesajı çözmemiz ve sonrasında da cevap verebilecek kıvamda geri dönüş yapmak tabiki o mesajın ne kadar zamanda geldiğini de bilmeliyiz. Eğer yardım için yollanmış bir mesaj olursa bu da yardım edebileceğimizi söyleyene kadar yardım edebilecek birşeyin kalmaması demek.

Eğer verirlerse ne yazmalılar?

Varsaydım gibi bir durum olursa bu mesaj uygun olabilir.Onlara geri yollarkan mors alfabesi yada uzaylıların mesajını çözerken ki yöntemle yapılmış bir alfabeyle cevap verilir. Oda şöyle olur ;

''-- . .-. .... .- -... .- ... . ...- --. .. .-.. .. -.. --- ... - .-.. .- .-. ı-- ı--.. .-.-.- -... .. --.. ... .. --.. .. -. .- -.-. .. .-.. -.-. .- ğ.-. ı-. ı--.. .- -.-. . ...- .- .--. ...- . .-. . -. . -.- .- -.. .- .-. -... .. .-. ş. -.-- ... .. --.. . --- .-.. -- .- -- .- ... ı-. ı -.. .. .-.. . .-. .. --.. .-.-.- . ğ. .-. ... .- ğ ... .- .-.. .. -- ... . -. .. --.. .-.. ..-- - ..-. . -. -... .. .-. ş. -.- .. .-.. -.. . -.- --- -. ..- ş.- .-.. ı-- .-.-.- ... .. --.. . -.-- .- .-. -.. ı-- . -.. . -... .. .-.. . -.-. . -.- -... .. .-. ..- .-.. .- şı-- .- .-. .- -.-. ı --- .-.. -- .- -.. ığı-. -.. .- -. --. . --.. . --. . -. .. --.. . --. . .-.. . -- .. -.-- --- .-. ..- --.. .-.-.- --- --.. .- -- .- -. .- -.- .- -.. .- .-. -.. .. ş.. -. .. --.. .. ... ı-.- ı-. .-.-.- ''
Mors alfabesi

Böyle bir paylaşım yaparak bir takım araştırmalar yapmama vesile oldunuz sağolasınız. :)

Sort:  

Beğendim. Elinize sağlık. Ama mors alfabenizdeki ş ler ğ ler filan beni kırdı geçirdi :))

Farklılık olsun diye dönüştüren bir site aracılığıyla yaptım. Türkçede sıkıntı varmış sonradan farkettim. Kusura bakmayın.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58986.04
ETH 2580.24
USDT 1.00
SBD 2.53