You are viewing a single comment's thread from:

RE: Pamuk Tarlası

in #tr6 years ago (edited)

Aslında herşey "Para"yı en başa koymamızdan geliyor. Eğer başta olmasaydı emlakçı bu sefer digerini kötülemiyecek çünkü kazanacakları para aynı olacaktı. Herşeyin sebebi bizi böyle bir sisteme mecburmuşuz gibi alıştırmalarından kaynaklanıyor. Yoksa alan memnun olacaktı satan memnun olacaktı.... Bu arada taşınmak işi zor kolay gelsin.İyi günler

Sort:  

Herşeyin sebebi bizi böyle bir sisteme mecburmuşuz gibi alıştırmalarından kaynaklanıyor.

:) Bence her şeyin sebebi, hemen alışıyor olmamızdan, biz alışmazsak onlar bizi nasıl alıştırsın. :))

Bence hemen alışmadık yavaş yavaş alıştık çünkü eskiden paraya değer verilmiyordu(Şimdiki kadar) daha çok iyilik yapılıyordu. Şimdi para vermeden iyilik yapılmıyor... Örneğin anne babaya olan saygı eskide nasıldı şimdi nasıl bunlar bir anda olan şeyler değil... Bu değişime mecburuz gibi aşıladılar bizi, bizde yavaş yavaş değişdik...

Benim fikrim; Paraya hep değer veriliyordu, tüketim malzemesi arttıkça verilen değer daha da arttı sadece. İnsanların temel ihtiyaçları da arttı haliyle. Eskiden bir eve tek bir telefon faturası gelirken şimdi ise 4 kişilik aileye 4 telefon faturası geliyor. Ayrıca internet ücreti geliyor, bir de tv platformu geliyor vs... Haliyle paraya kişi bazında ihtiyaç arttı. İhtiyaç artınca insanlar paylaşımlarını azalttılar.

Konu konuyu açmış, anne babaya olan saygı konusu ise bence tamamen kuşak-bilinç-kültür değişimi. Parayla ilgili oldugunu düşünmüyorum. Hangisi daha doğru kıyas yapmak da sağlıklı olmaz. Ama saygı isteyen anne-baba nın çocuğuyla daha çok ilgilenmesi, sevgi göstermesi gerekir. Çocukla ilgilenmeyip, rahat etmek amacıyla eline telefon verilip bütün gün evde telefondan youtube izleyen çocugun saygı duyma ihtiyacı kalmayacaktır. Ayrıca, mesela eskiden saygı kavramında anne babaya itiraz etmemek, yanında ayagını uzatmamak gibi kavramlar varmış. Ben bu kurallarla büyümedim o sebeple arkadaşlarımın bunlara dikkat etmesi hep enterasan gelmiştir. Kendi çocugumu da şekilcilikten uzak ve her daim bana çatır çatır itiraz edebilecek şekilde büyütmeye gayret gösteriyorum. Neyse @pinarhanpolat ın sayfasında ayrı bir post konusu oluşturduk. Ama keyifli oluyor ve zihin açıyor böyle karşılıklı konuşmalar, mazur görecektir sanırım. Bu konular tabii daha derinlemesine uzun uzadıya konusulabilecek şeyler, yorum şeklinde karşılıklı ifadeler yeterli kalmayabilir. Belki de aynı şeyleri düşünüp farklı ifadeler de bulunuyoruz. İki türlü de güzel. Aynı düşünmek ya da düşünmemek değil önemli olan.
Tamam sustum :)

aynen hocam aslında bir yerde aynı düşünüyoruz ama ikimizde farklı yaşam penceresinden bakıyoruz sadece ona göre ifadeler kullanıyoruz. Ne güzel size bir postluk yazı konusu çıkardıysak yazarsanız bu konuşmalara onun altında da devam ederiz... :) :) Kolay gelsin...

Ne güzel bir konuşma olmuş @tahirozgen arkadaşımızla, çok memnun oldum, yeni evimde internetim açılır açılmaz, bu yorumlarınızı tekrar okuyacağım :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 70190.79
ETH 3740.89
USDT 1.00
SBD 3.69