Steemit Kara Listelerinden Kurtulmanın Yolları

in #tr6 years ago (edited)

Steemit'te kara listelere girmek istenmeyen bir durumdur. Fakat herkes hata yapabilir. Ben topluluk üyelerinin plagiarist, spammer veya abuser diye dışlanmasından yana değilim. Cezasını çeken herkesin tekrardan paylaşımlarına dönebileceğini düşünüyorum. Bu konuda çeşitli projeler tarafından steemcleaners'ın yaklaşımının benimsenmesinin de iyi olabilir. Başkasının kimliğine bürünmediğiniz sürece her zaman hatanızı telafi etmenin bir yolunu bulabilirsiniz.

Kara listelere girmemek için dikkat edilmesi gerekenlere eski yazılarımda yer vermeye çalışmıştım. Detaylı bilgiler için plagiarism, kopyala yapıştır, tag spam, yorum spam yazılarına göz atmanız faydalı olabilir. Fakat bunların dışında bazı nedenlerden dolayı da kara listeye alınabilirsiniz. Paylaşımlarınıza dikkat etmeniz gerekir. Örneğin geçen bir üyenin "bye bye" postu atması üzerine hesabının hacklendiği şüphesiyle kara listeye alındığını gördüm. Genelde plagiarism gibi durumlarda önce uyarı yorumu atılır ama istisnalar da olabilir.

Bu yazımda Steemit'te karşılaşabileceğiniz kara liste cezaları ve kurtulmanın yolları ile ilgili bilgilere yer vermeye çalışacağım.

Steemcleaners kara listesinden kurtulma: Steemcleaners yani cheetah kara listesinden kurtulmak çok zor değil. Fakat yukarıda belirttiğim gibi başka ünlü birisinin kimliğine bürünmemiş olmanız gerekir. Olmadığınız bir ünlüymüş gibi davranmamalısınız. Veya ünlü bir youtuber, blogger olduğunuzu iddia etmemeniz gerekir. Aksi takdirde bunu kanıtlamanız talep edilebilir ve kanıtlayamazsanız hesabınız kalıcı olarak kara listeye alınabilir. Ancak böyle bir durumunuz yoksa hesabınız plagiarism, kopya içerik ve benzeri sebeplerden dolayı ceza almışsa kurtulma şansınız var.

Daha önce kara liste cezası ile karşılaşan arkadaşlar için başvuru yapmıştık. Yapılanları anlatmaya çalışacağım. Belki başkalarına da yardımcı olabilir. Öncelikle ingilizce bir post hazırlamanız gerekir. Bu postta neden kara listeye alındığınızı ve hatanızı anladığınızı açık ve net olarak belirtmelisin. Daha sonra yaptığınız hatalardan dolayı pişman olduğunuzu, topluluk üyelerinden özür dilediğinizi ve tekrarlamayacağınızı yazmalısınız. Samimi bir şekilde açıklama yazmanız önerilir.

Yazdığınız postla birlikte discord üzerinden steemcleaners yetkililerine başvuru yapabilirsiniz. Hesabınız incelendikten sonra eğer uygun görülürse belirli bir süre verilecek. Örneğin 2 hafta özgün içerikler girdikten sonra tekrar başvurmanız istenecek. Bu sürede ban cezanız devam edecek ama sürenin sonunda kaldırılacak. Bu şekilde cheetah ban cezasından kurtulmanız mümkün olabilir.

Steempress kara listesinden kurtulma: Steempress otomatik olarak bazı sistemlerin kara listelerini takip ediyor. Şu anda bir değişiklik olmadıysa steemcleaners, buildawhale, steemstem gibi projelerin kara listelerini takip ediyor ve bu projelerden ban cezası alanların yazılarına bot oy atmıyor. O yüzden eğer başka projeler tarafından ceza aldıysanız yazılarınız oy almayabilir. Bir diğer konu manuel olarak kara listeye alınmış olabilirsiniz. Eğer bu konuda bir yanlışlık olduğunu düşünüyorsanız moderatörlerden inceleme talebinde bulunabilirsiniz. Yanlışlıkla kara listeye alınan kullanıcıların cezası bu şekilde kaldırılabilir.

Steemhunt kara listesinden kurtulma: Yanlışlıkla listeye alınmadıysanız cezanız kalkmayacaktır. Ama en son 2 tür kara liste cezası getirildiğini okudum. 30 günlük ceza aldıysanız bekleyip süre bitiminde tekrar oy almaya başlayabilirsiniz. Kalıcı cezada bu tür bir şansınız olmayabilir.

Buildawhale kara listesinden kurtulma: Bir yolu olduğundan emin değilim. En son bir arkadaşa ingilizce post yayınlayıp başvurmasını önermiştim. Ama işe yarayıp yaramadığı konusunda fikrim yok. Bu tür bir cezayla karşılaştığınızda discord sunucularına gidip kendileriyle iletişime geçmeniz faydalı olacaktır.

Başlıca cezalar bunlar. Yaşadığınız farklı bir deneyim varsa siz de paylaşabilirsiniz. Belki daha sonra ceza almış olan insanlar okuyup faydalanabilirler. Umarım hiçbiri ile uğraşmak zorunda kalmazsınız.

Not: Fake üye konusu bugünlerde çok tartışılmaya başlandı. Fakat insanlardan hiçbir neden yokken kimliğini doğrulamasını talep etmenin yanlış olduğu bilinmelidir. Bununla ilgili alıntı yapacağım detaylar için buradaki yazıya göz atmanız faydalı olabilir.


Hoşça kalın
@damla

Sort:  

Teşekkürler @damla, smart... ile ilgili de bilgin varsa paylaşabilirsen sevinirim. bir airdrop ile ilgili yazımdan dolayı projenin gerçek olmadığını gerekçe göstererek whitelistten blackliste aldı, yazışıyoruz discorddan ama çok nazlanıyor. Postta düzeltme yaptım, hatta tamamen değiştirdim. ama henüz geri dönüş yapmadı. Umarım sorun çözülür.

Bunun bir yanlışlık olduğunu, normalde bu tür postlar paylaşmadığını anlarlarsa sorunun çözüleceğini düşünüyorum. Kara listede olduğundan emin misin, ismini göremedim de: https://smartsteem.com/api/blacklist

Selam @damla, sanırım manuel ve sadece upvote için bir kısıtlamaydı. Onu da düzelttiler. Bu da bize ders olsun ;)

bu liste ile sınırlı ise iyi. Belki manuel olarak mı aldılar bilemedim. https://smartsteem.com/dashboard linkinden girdiğimde Whitelist Status kısmında Blacklisted yazıyor. vote-selling yaptığım mikarı da withdrav yapmayı engelliyor ve discorddan yazın diyor. Bakalım zamanla çözülür umarım.

Yazınız ve tarzınız çok güzel, açıklamalar net, çok teşekkür ediyorum bu bilgilendirici ve temiz anlatımınız için...
Ekli yazınızı da okudum, o da çok güzel.
Ben anonim kalmak istiyorum kim olduğum değil ne dediğim tartışılsın istediğim için, ama dünya popülizme bu denli kayarken bu niyetim beni persona non grata yapıyor çünkü çoğunluk magazin seviyor.

Desteğiniz için çok çok teşekkür ediyorum, güzel dostluklar bulundukları ortamı da güzelleştirecek umudumu koruyorum.
Selam ve sevgilerimle

Steemit'te çoğu kişinin varlığından bile haberdar olmadığı sorun giderme yollarından birini elbette yine @damla anlatır, öğretir ve paylaşır... Araştırıp öğrenenip öğretmeni her daim takdir etmek istiyorum... O yüzden bol bol yazmanı rica ediyorum kıymetli @damla
...


Tecrübelememeyi umduğum bir durumla ilgili çözümün ulaşılabilir mesafede olaması adına resteem'liyorum hemen.

Teşekkürler, hepimizin karşılaşabileceği sorunlara çözüm bulmaya yönelik faydalı bir paylaşım olmuş. Aklınıza, yüreğinize sağlık.

Buildwhale ile başım dertte :)

image

Discord üzerinden iletişime geçmen faydalı olabilir. Neden listeye alındığını söylerse ona göre düzeltme şansın olabilir belki. Daha önce bir arkadaş listeden çıkmayı deniyordu ama başarılı olduğundan emin değilim.

Ref linki paylaşmamdan kaynaklanıyor, sanırım bir çözümü yok :)

Aslında steemcleaners refli linklerle ilgili maddesini değiştirdi ama bunu duyuradılar. Farkındaysan bayağı bir süredir ref linklerden dolayı kimseye flag atmıyorlar.

Buldawhale de bunu sorun ediyor mu o konudan emin değilim. Sorun post sayısı ile ilgili olabilir. Yani bir günde çok fazla post paylaşılmasını istemiyorlar. Yine kendilerine sormak en iyisi.

Evet sanırım sorun post sayısında, günde 20 post paylaştığım olmuştu :)

Çok faydalı, bilgilendirici bir paylaşım... Başvuru kitapçığı niteliğinde...

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63294.77
ETH 2638.69
USDT 1.00
SBD 2.70