Blogspot'tan Steemit'e Yazı Gönderilebilir mi? (Steempress Yöntemi)

in #tr6 years ago (edited)

Steempress eklentisinin yaygın kullanımıyla çoğu blog yazarı Wordpress'e yöneldi. İlk dönemlerde en çok aldığımız sorulardan biri "Blogspot yazarıyım, Steempress kullanabilir miyim?" sorusuydu. Aslında teorik olarak bu mümkün, yani blogspotta yazılarınızı yazmaya devam ederken Steempress kullanabilir ve Steemit'e yazı gönderebilirsiniz. Pratiğe gelince bu konuya Steempress kurucularının ne diyeceğini bilmiyorum, kendilerine sormadım, yani oy verirler mi, vermezler mi kendilerine sorduktan sonra harekete geçebilirsiniz. Ayrıca Steempress açık kaynak bir eklentidir, yani kendi eklendinizi de yapıp kullanabilirsiniz. Ben bu yazıda işin mantığını anlatmaya çalışacağım.

Blogspot'ta bir blogunuz var diyelim. Blogun RSS feedlerini kullanarak yazmaya devam ederken diğer taraftan yazılarınızı Wordpress'e gönderebilir ve orada otomatik yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Ve tabii ki Steempress kurulu bir Wordpess yazılarınızı Steemit'e gönderecektir.

Şimdi yöntemi deneyerek anlatmaya çalışacağım. Öncelikle bir adet deneme blogspot blogu açıyorum.

https://steemitdeneme.blogspot.com/

Daha sonra blogun RSS beslemesini "Tüm" olarak ayarlamam lazım. Bu blogspotta normalde varsayılan olarak zaten tüm olarak geliyor. Ama belki sonradan değiştirilmiş diye kontrol edip değişiklik yapmanız gerekebilir. Bunun için Blogger menüsünde Ayarlar ---> Diğer ---> Blog içerik takibine izin ver ---> Tüm seçeneğini seçiyorum.


Ve RSS adresimizi bir kenara not edelim:

https://steemitdeneme.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss

Şimdi sıra geldi Wordpress blogunda veri çekme işini ayarlamaya. Bunu bir eklenti yardımıyla kolaylıkla yapabiliriz. Ben "RSS Post Importer" eklentisini kullandım. Ama siz herhangi başka beğendiğiniz bir eklentiyi de kullanabilirsiniz. Eklenti kurulumunda farklı bir durum yok. Standart tüm eklentilerin kurulumu ile aynı. Ayarlarını anlatacağım. Ama önce Wordpress'te yapılması gereken bir ayar var. Bu blogun Google'da indexlenmesini istemiyoruz. Çünkü blogspot ile duplicate oluşturacak ve Google tarafından bu durum hoş karşılanmayabilir. Bu yüzden öncelikle Google indexlemesini kapatıyorum.

1- Settings - Reading kısmında arama motoru indexlemesini kapatacağız.


2- RSS Post Importer eklentisini kuracağız. Eklenti ayarlarına gelince varsayılan ayarlarda bıraktım. Template kısmının karşısında {$content} ve Source: {$permalink} ayarlı kaldı. Block search indexing? Yes seçeneğini seçtim. Save ile ayarları kaydettim. Daha sonra "Add new feed" butonuna tıklayıp Rss beslememizin adresini eklememiz gerekir. Kategori seçimini Steemit olarak seçip kayıt ettim. Automatic import of Categories ? Yes olarak işaretledim.


3- Sıra geldi Steempress eklentisine. Steempress'i kurup ayarlarını yapacağız.


Ben @deneme hesabımı kullanarak bir post göndermeye çalışacağım. Footer textini değiştirdim.


Şimdi https://steemitdeneme.blogspot.com/ adresinde Test1 başlıklı yazıyı yayınladım. RSS Importer'ın ayarlarını 10 dakika'ya ayarladım. Yazı yayınlandıktan örneğin 10 dakika sonra otomatik olarak Wordpress'e ve oradan Steemit'e gönderilmesini istiyoruz.

Postumuz bu şekilde Steemit'e gönderildi: https://steemit.com/test/@deneme/test1-oq7r074tc9

Bazı ufak tefek görüntü ve tag ayarları yapılabilir. Onun dışında bence fena değil.

Aynı yöntemle RSS besleme takibine izin veren tüm bloglarınızdan Steemit'e post gönderme şansınız var. Örneğin Tumblr. Denemedim fakat http://blogadi.tumblr.com/rss şeklinde bir besleme adresi kullanarak Steemit'e post gönderilebileceğini düşünüyorum.

Bugünlük anlatacaklarım bu kadar. Yorumlarınızı beklerim. Hoşça kalın :)
@damla

Sort:  

Merhabalar

Güzel bir anlatım olmuş. Teşekkürler
Aklıma bir şey takıldı. Bu Blog'tan yapılan postun steemit e düşmesinin steemit den yapılan post tan ne farkı var yani ne artısı var onu anlayamadım.
Bir de indexleme olayını sadece steemit gönderileri için değil sanırım tüm blog gönderileri için mi kapatmış oluyoruz?

Ben teşekkür ederim yorumunuz için. Artı olarak blogları Steempress eklentisini kullanarak Steemit'e gönderiyoruz ve Steempress hesabı beğendiği blogları oylarıyla destekliyor.

İndexlemeyi kapattım, çünkü blogspotun zaten indexlendiğini varsayıyorum, wordpress ile duplicate oluşturmasını istemedim. Ancak eğer Wordpress karışık yazılar içerecekse, sadece feedden gelen yazıların indexlemesini de kapatmak mantıklı olabilir.

tam aradığım olayı anlatmışsınız teşekkürler:)

Ben de teşekkür ederim. Beğendiğinize sevindim :)

benim de wordpress bir sitem var ve onda da buna benzer bir indexleme izni istiyor eger onu indexleme yapma şeklinde değiştirirsek indexleme yapmıyor.
Belki Google'ın blogspot u da boyle işliyordur diye düşündüm. Eğer sizin dediğiniz gibi ise mantıklı.

Evet, sonuç olarak duplicate oluşturmasın diye ikisinden birinin indexlenmesini kapatmamız gerekir. Blogspotun indexlenmesini kapatacaksak aslında onu kullanmamıza gerek kalmıyor. Yani blogspot to wordpress migrate seçeneği ile wordpress'e temelli taşımamız daha iyi olabilir o durumda.

Bu arada wordpress kullanıyorsanız siz de steempress'i deneyebilirsiniz yazılarınız için.

evet olabilir, denemek lazım teşekkür ederim. @damla

Ellerinize sağlık @Damla hanım. Gerçekten çok iyi bir faydalı iş görmüşsünüz. Tekrar Ellerinize sağlık.

Teşekkür ederim. Sizin yazılarınız da çok başarılı. Güzel yazılarınızın devamını görmekten mutluluk duyarım :)

Teşekkür ederim


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54523.93
ETH 2291.82
USDT 1.00
SBD 2.35