A’dan Z’ye SteemHunt Rehberi

in #tr6 years ago

Merhaba arkadaşlar!

Steemhunt hakkında yeterli bilginiz var mı? Steemhunt, yeni projelerin yayınlanması ve insanların bilgi sahibi olabilmesi için kurulmuş bir projedir. Giyim, teknoloji, makine, program vb. alanlarda çıkartılan yeni projeler ‘global’ kesime hitap ettiği sürece Steemhunt projesinin ilgi alanına giriyor.

Görsel Kaynak

Türkçe kaynaklar arasında ‘Steemhunt’ ile ilgili bir paylaşım maalesef göremedim. Nasıl kullanılacağını, kurallarını ve bir takım özelliklerden bahsetmek istiyorum. Steemhunt hakkında ‘İngilizce’ okuduğum makaleler sonucunda sizlere bilgiler aktarmaya çalışıyorum, yanlışlarım olabilir.

  1. SteemHunt Nedir?
  2. SteemHunt Nasıl Kullanılır?
  3. SteemHunt Proje Kuralları

SteemHunt Nedir?

Producthunt adı verilen bir projeye rakip olarak başlatılmıştır. Steemhunt sayesinde yeni ortaya çıkan projelerin tanıtımı, insanların bilgi sahibi olması ve yapımcıların reklam yapmasına olanak sağlıyor.

Steemhunt, steemit tabanlı bir üründür. Steemit ekonomisi kullanılarak oluşturulan projenin temelinde ‘proje tanıtımı’ bulunur. Proje ekibinin arkasında @tabris , @project7 bulunuyor. Bu iki arkadaş projenin geliştirilmesi ve tasarlanması konusunda büyük emek göstermiştir. Proje beta aşamasında olduğu için hala gelişimlerini sürdürüyor.

Steemhunt projesi bana göre ‘KickStarter’ projesinin Steemit versiyonudur. Yeni bir proje olduğu için her yeri didik didik karıştırmaya çalıştım.

SteemHunt Nasıl Kullanılır?

Steemit üzerinden çalıştırılan bir proje olduğu için öncelikle ‘Steemit’ adresinizin bulunması gerekir. Steemit adresi bulunan kişiler kurallara uyduğu sürece SteemHunt projesinin gelişimine katkıda bulunabilir ve ödüller kazanabilir. Ödül dedim evet yanlış okumadın! :) SteemHunt projesinde nasıl paylaşım yapacağınızı öğrenmek ister misin? Okumaya devam etmelisin :)

  • Adım 1 :


    SteemHunt adresine giriş yapıyoruz.

SteemHunt1.png

  • Adım 2 :


    Siteye girdin çok farklı geldi dimi? Today kısmında bulunanlar bugünün projeleri, SteemHunt pembe tasarımı ise daha fazla bilgi almanızı sağlayan bir kısım. Login ve Sign Up yerlerini anlatmama gerek var mı? Gelin giriş yapalım, login kısmına basın.

Screenshot_10.png

  • Adım 3 :


    SteemConnect aracılığıyla giriş yapacağınız için belli başlı izinlere onay vermelisiniz. ‘Continue’ ile izin veriyorsunuz. :)

SteemHunt3.png

  • Adım 4 :


    SteemConnect diyor ki tamam sen izin verdin de acaba doğru kişi misin, hangi profiline izin vermek istiyorsun :) Hangi hesabınızla giriş yapmak istiyorsanız onu seçin ve butona basın.

SteemHunt6.png

  • Adım 5 :


    Girişiniz tamamlandı. Hoş geldiniz, Proje oluşturalım mı?

Screenshot_7.png

  • Adım 6 :


    Proje oluşturmak için profil resminizin sol tarafında bulunan (+) butonuna tıklatalım.

Screenshot_6.png

  • Adım 7 :


    Evet arkadaşlar zor kısım burası diyebilirim. Product Link (Proje Linki), Name of Product (Projenin ismi), Short Description (Kısa bir açıklama), Images (Proje Resimleri), Hunter’s Comment (Avcı yani proje yayınlayanın yorumu), Tags (Etiketler) bunları doğru bir şekilde kurallara uygun girilmesi gerekiyor.

Screenshot_8.png

  • Adım 8 :


    ‘Post Now’ tuşuna bas ve hayırlı olsun. :)

Screenshot_9.png

SteemHunt Paylaşım Kuralları Nelerdir?

SteemHunt projesinde en problem yaşanan konuların başında geliyor. Sadece ‘İngilizce’ yorumlara yer verildiği için bu alanda çok sıkıntı yaşayabilirsiniz. ‘İngilizce’ yanı sıra belli başlı kurallar çerçevesinde projeleri yayınlayabilirsiniz. Gelin bu kurallara şöyle bir göz atalım. :)

  • Ürünlere Yer Verin!

Ben zaten projelerimi ‘ürün’ üzerine oluşturuyorum şeklinde tepki verebilirsiniz. Steemhunt yöneticileri bunu şu şekilde açıklıyor. Sen bana Samsung markasını tanıtmak yerine Samsung markasının fotoğraf efekti programını tanıtabilirsin diyor. Samsung markası bir iş, Samsung markasının bir programı ise ‘ürün’ olarak değerlendiriliyor.

  • Proje Tür ve Konuları

Projelerin tür ve konular ise geniş bir kapsamda ifade ediliyor. Steemhunt projelerinde yeni çıkması ve ilgi çekmesi önem taşıyor. Bu konularda projeler üretebilirsiniz. Konular;

  1. Oyun
  2. Mobil Uygulamalar
  3. Yenilikçi Mühendis Harikaları
  4. Teknik Araçlar
  5. Programlar
  6. İnternet Servisleri
  7. Giyilebilir Cihazlar vb.
  • Product Link (Proje Linki)

Paylaşım esnasında karşılaştığımız ‘Proje Linki’ kısmında uyulması gereken kurallar bulunuyor. Bu kurallara uymadığınız sürece yetkili kişiler maalesef projelerinizi onaylamıyor. Proje Linki kısmında kullanabileceğiniz linkler ise şu şekilde;

  1. Ürünün kendi internet sitesi
  2. AppStore ve ya Google Play’de indirme bağlantısı
  3. KickStarter tarzı sitelerde yayınlanmış link
  4. GitHub projesinde açık kaynak kodu linkini kullanabilirsiniz.
  • İçerikler sadece ‘İngilizce’

SteemHunter yeni bir proje olduğu için bütün dillere maalesef destek vermiyor. İngilizce yayınlayacağınız projeler ekip tarafından inceleniyor, onay görmesi halinde 1-2$ dolarlık oylamalar yapılıyor.

  • Kopya İçeriğe Hayır!

Yetkililer kesinlikle sağdan solda bulma kopya cümleler ile proje yayınlanmasını istemiyor. Proje hakkında yer vereceğiniz yorum kısmı ’50-75’ kelimeden oluşsun ama kesinlikle kopya cümleler kullanmayın şeklinde kuralları vardır.

  • Yeni ve WOW Türünde Projeler

Paylaştığınız projelerin yeni piyasaya sürülmesi önem taşıyor. Steemhunt yetkilileri yaptığı açıklamalara göre onaylayacağımız projeler ‘yeni ve cool’ türünde olmalıdır. Cool derken, ilgi çekici ve ya serin anlamı taşıyor. Proje okunduğu zaman ‘WOW!’ tepkisinin verilmesi önemlidir :)

Örneğin, FileZilla projesini yayınlamıştım, çok eski bir araç olduğu olduğu için ‘New Project’ şeklinde dönüşler aldım.

  • Projeler ‘Global’ Olmalı

Yeni bir proje yayınlamak istediğiniz zaman ‘global’ kesime hitap etmesi önem taşıyor. @bybrawe arkadaşım bu konuda yardımcı olmuştu. Türkiye’de kullanılan ‘park sensörü’ projesini yayınladıktan sonra ‘global’ kesime hitap edilmesi şeklinde geri dönüşler aldı.

Bu sebeple dikkatli ve temkinli davranmalısınız. Projeler onaylandıktan sonra ‘VERİEFED’ şeklinde altına bir yorum bırakılıyor. Eğer projeleriniz onaylanmazsa altına ‘neden ve hangi sebeple’ onaylanmadığına dair yorum bırakılıyor. Steemhunt üzerinden birkaç proje yayınlamıştım sizlere örnek olabilmesi için bir tanesini bırakıyorum.

Outliers Noteebok

Elimden geldiğince Steemhunt kısmını sizlere anlatmaya çalıştım, bende yeniyim sizinde bana aktarmak istediğiniz bilgiler varsa dinlemek isterim, yorumlar da görüşürüz :)

Sort:  

Ellerine sağlık Yunus beklenen paylaşımı yapmışsın. Başlar @rdvn'ın paylaşımı gibi ama kuralları eklemen harika olmuş. :)

Teşekkür ederim hocam yorumunuz için elimden geldiğince aktarmaya çalıştım :)
@rdvn hocamın paylaşımını görmemiştim birkaç gündür sistemi öğrenmeye çalışırken 'Türkçe' kaynak aradım bulamamıştım :(

Aynen ikinizinki de çok faydalı oldu. @rdvn da dün şunu paylaşmıştı.

What is Steemhunt ?(Tutorial with turkish language) / SteemHunt nedir ? Ne değildir?

Ellerinize sağlık güzel ve açıklamalı bir yazı olmuş 😊

Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım, teşekkürler. :)

Ellerinize sağlık gerçekten beklenen bir paylaşımdı :))

İşinize yaradıysa ne mutlu :)

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir. Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.
Quraturk hakkındaki tüm sorularınızı discord üzerinden sorabilirsiniz


Bu yorumu ya da günlük Quraturk postlarını oylayarak projeye destek olabilirsiniz.

Ellerine sağlık :)

Teşekkür ederim ^^


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

cyberyunus guzel anlatim lakin ben resim yukluyorum ve projeyi yayinlamaya kalktigimda en az bir resim yukle diyor acaba bir yerde hata mi yapiyorum

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 61232.75
ETH 2977.74
USDT 1.00
SBD 3.60