You are viewing a single comment's thread from:

RE: dMania Maceram: Kurallar ve Olaylar

in #tr6 years ago (edited)

İlk kez dMania üzerine yazılmış bu kadar geniş bir Türkçe yazı okudum. Elinize sağlık :)

Yalnız "bizlere de Af çıkmış oldu" kısmında biraz fazla iyimser davranmış olabilirsiniz. Çünkü sizlere, yani bizlere af çıktığını sanmıyorum :)

Sadece algoritma değişti. Uzun süredir dMania'da paylaşım yapıyorum. Bu kaçıncı değişiklik artık hatırlamıyorum. İlk başta çok basitti, yani çok basitti derken bottan ödül almak değildi basit olan, bu kadar karmaşıklık yoktu. Meme'mizi yükleyip geçerdik :) Kim neden ödül alır pek bilmezdik. Şans faktörü biraz daha baskındı sanırım.

Sonra algoritmalar değişti. Değişti de değişti, gini simpsonlar, efendime söyleyim vote diversity'ler havada uçuştu... En son içinden çıkılamaz bir hal alıyordu ki son değişiklikle tekrar bir nevi formatlayıp basite döndü.

Kara liste olayında da haksızlığa uğradığımızı düşünüyorum. Uyarısız, şakkadanak diye kara listeye girdik. Hatta discorddan da pattadanak diye bloke edildik. Onca zaman nice abuserler geldi geçti dmania'dan... En son 5-6 hesapla çalıştığı aşikâr olan biri vardı. Her gün 5 hesapla meme yüklüyor, 1000 SP li supporter hesabı ile de onları voteliyordu. Herşey ortada olmasına rağmen ve bunlar da zombee ile defalarca paylaşılmasına rağmen bu adamı kara listeye alması herhalde 1 ay falan sürdü.

Fakat biz unvote gibi nispeten daha masum bir şey için anında kara listeye girdik.

Masum çünkü, sistem aynı kişiyi defalarca votelememize izin vermiyordu. Fakat bu yanlıştı. Diyelim ki birisi çoğunlukla güzel şeyler, komik şeyler, ilginç şeyler, kaliteli şeyler paylaşıyor. Beğeniyorum, hoşuma gidiyor ama voteleyemiyorum. Neden çünkü aynı kişiyi defalarca votelersem gini-simpson kızıyor, vote diversity'm düşüyor. Bunları geliştirmek için çok daha fazla kişiyi de votelemeniz gerekiyor. Hatta paylaşımını beğenmeseniz de sırf vote bilmem neyisi gelişsin diye votelemeniz gerekiyordu. Aslında iki ucu *oklu değnek gibiydi.

Artı sizin de söylediğiniz gibi olmayan bir kuralı ihlal etmiş olduk...

Neyse bir yorum yazayım dedim, epey uzun olmuş. O zaman hayırlısı olsun diyelim. :)

DQmdYqa1H5M8byj8pD6M893FDivReMqUsRjoAeWKRW2pLgh_1680x8400.png

Sort:  

Post tadında bu yorum için teşekkürler.
Liste/Af olayından emin olmak için içerik üretmeye devam etmeyi düşünüyorum. Uzun süre bir şey çıkmazsa, sıra diğer d-Ler'e gelir ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.028
BTC 60732.06
ETH 2345.63
USDT 1.00
SBD 2.46