You are viewing a single comment's thread from:

RE: Günlük Yorum Etkinliği 19.07.2018

in #tr6 years ago

Dolar artması demek halkın devletin fakirleşmesi demektir, bir kesim dolar artsın artmasın benim umrumda değil diyor oysaki bilmiyor ki dolar arttığı zaman yeme benzine sektördeki herşeye yansıyor.Kütahya’da üniversite ögrencisiyim geçen sene alış verişe çıktımızda 150 liraya dolabı doldururken, bu sene aynı dolabı 180 190 liraya dolduruyorum benzine zam geldimi gelen zam anında üreticiye yansıyor ve üretim maliyetleri artıyor, 2017 ocak’da ayında 50 liraya litresi 5 lira olan benzini 10 litre alabiliyorken temuz 2018 6,26 olan benzini 50 liraya 8 litre alabiliyoruz 2 litre eksideyiz, bu yükselişi durdurabilmek için faizler artırılıyor faizler artınca ülkede yok denecek kadar az olan üretim durduruluyor ve olan sermaye faizle işlettiriliyor. Faiz ve döviz kurunu gören dış yatırımcılar ülkedeki yatırımları durdurup beklemeye veya bist 100 deki varlıklarını satıp parasını transfer ediyor. Dolar kuru artıkça belirlenen 5 enflasyon oranına yaklaşmak imkansızlaşıyor enflasyon artıkça dolar dahada ateşleniyor. Elindeki TL’nin alım gücü düşmesini istemeyen Ali amca parasını dolara çeviriyor oda kendince haklı tabikide. 2018 yılı için belirlenen dolar kuru 2 lira gelin görünki 5 liralara çok yakın doların düşmesi isteniyorsa ekonomik reformlar yapılmalı teşvikler arttırılmalı merkez bankasının üzerindeki baskı kaldırılmalı ve ihracat ve üretim teşvik edilmeli...

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 60632.49
ETH 2366.53
USDT 1.00
SBD 2.56