Pilates Ebru Şallı’dan Önce Neredeydi?

in #tr7 years ago

pilates-men.jpg
fotoğraf:corefittheloft

Geçen sene bir Fitness merkezine yazıldım içerisinde zumbadan pilatese kadar her şey vardı. İlk gün beni pilatese çağırdılar bende merak edip bir yapayım dedim. 3 gün yerimden kalkamadım. Et kesiği falan değildi yaşadığım bildiğin felç geçirdim sanki. Bana göre değilmiş onu anladım. İnsanlar Ebru Şallı’dan sonra baya merak sardılar bende öyle ama herkesin harcı değil yapmak.

Tamam güzel ama Ebru Şallı manken değil miydi? Nasıl bu kadar popüler yaptı bu sporu, daha önce nerelerdeydin pilates?
Pilatesin yaratıcısı, 1883 yılında doğan Joseph Pilates. Egzersizlerin büyük bir kısmı o dönem çalıştırdığı öğrencilerinden aktara aktara günümüze kadar ulaşmış. Pilates, hastalıklı bir çocukluk dönemi geçirmiş astım, romatizma gibi hastalıklarla daha küçük yaşta uğraşmaya başlamış genç yaşta araştırmaları sonucu bizim bugün Ebru Şallı’dan öğrendiğimiz pilatesi icat etmiş. Özellikle bel ve karın desteği sağlayan pilates, fizik tedavi için uygulanan yöntemler arasında kendine yer bulmuş.
Pilates hemen kabul görmemiş ve ilk olarak New York’da bazı okullarda gösterilmeye başlanmış 1960’lı yıllara gelindiğinde ise New York dışında başka yerlere de yayılma göstermiş.

İşin içine pazarlama, medya, reklam vs. girince ise pilates egzersizinde bir patlama yaşanmış ve bugün dünyada bir çok ünlü tarafından uygulanıyor. Yararları tabiî ki de saymakla bitmez. İlk olarak size dengede durmayı öğretiyor ve boyunuzun uzamasına yardımcı oluyor. Kas ve eklem ağrıları gibi tüm ağrıları neredeyse yok ediyor.

Hatırlar mısınız bilmem ama kocaman bir top ile girdi hayatımıza pilates, annem de almıştı o toptan ben bir türlü üstünde duramıyordum :) geçen sene beni zorla götürdükleri pilates dersine de utana sıkıla gitmiştim, topun üzerinde duramayacağım diye. Meğerse sadece toptan ibaret değilmiş hatta top işin baya küçük bir kısmı. Genelde bir minderin üstünde elinizde lastik ve ayağınızda ağırlıklarla çalışıyorsunuz.

Ebru Şallı sayesinde ülkemizde popüler olan pilates şimdi baya revaçta. Ama ben yine de yoga’cıyım. Vücumu çok fazla zorlamaktan hoşlanamadım bir türlü. Acıya tahammül edemeyenlerdenim ama biliyorum ki acı olmazsa kazanamazsın.
Yine de yapmak isteyenler için veya yapanlar için çok sağlıklı olduğu apaçık ortada. Ebru Şallı videoları yerine daha işin uzmanından almanızı tavsiye ederim dersleri. Zira kendisi her ne kadar marka olsa da paranın tadı çok farklı gelerek, başka yerlere de yönelmeye başladı kendisi.

Reklam için değil sağlık için yapanlar bu işin daha ehli, benden söylemesi :)

Sort:  

I am Groot! :D

Congratulations @cat.cat! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 60295.64
ETH 3298.00
USDT 1.00
SBD 2.37