'Feminist Misiniz?'

in #tr7 years ago

o-FEMINISM-IN-2014-facebook.jpg

Dün gece bir video izledim, mikrofon sokaklar da dolaşıp insanlara 'feminist misiniz?' diye soruyor. Gelen cevapları duyunca kahkaha atmamak elde değil ama insan üzülüyor.

'Hayır, mobilyacıyım' diye cevap veren bir abimiz bile var. En komik cevaplardan birisi de 'değilim, iyi bişey olduğunu sanmıyorum. Feminist insanlar böyle siyah giysili falan' diyerek cümlesini sonlandıran abi. Hadi bunlar yaşça bizden büyük, duymamış olabilir diyorsun verdikleri 'anormal' cevapları görmezden gelerek ama gencecik bir kadının verdiği cevap içler acısı; 'tanınmış birisi' diyor Feministin ne olduğunu biliyor musunuz? sorusuna üstelik sıra yanında ki kadına gelince o da cevap olarak 'aynısından' diyor. Ay-nı-sın-dan! Aslında bu 4 heceli müthiş kelime insanlarımızın bir özeti. Koyun sürüsü gibi birbirimizi takip ediyor hiç sorgulamadan 'arkadaşlarıma katılıyorum' cevabı veriyoruz, ve sonunu düşünmeden bu şekilde komik duruma düşüyoruz işte.

Gözlüklü bir abimizde 'evde kalmış bayanların oluşturmuş olduğu bir blog' diyor. Gel de gülme :) İçler acısı bir durum. Abi öncelikli olarak bayan değil kadın! sonrasında ise inan feministlerin 'evde kalma' gibi bir derdi yok tek derdi senin gibi insanları 'düzeltebilmek'.

O kadar saçma cevabın içinde sadece 1 kişi, bir kadın ne olduğunu az buz söylüyor, 'ben feministim evet' diyor sonra da arkasından 'o yüzden 16 senedir bekarım' diyor. Al işte! Sen feminist olamamışsın canım benim, tesadüfen bir yerde duymuşsun ne olduğunu daha doğrusu kulaktan doğma bilgilerle edinmişsin az buz bir şey kendini feminist zannediyorsun, zannetme değilsin çünkü benden sana kardeş tavsiyesi.

Feminizmin tarihinden falan bahsetmeyeceğim zira gerekte yok zaten. Araştırmak isteyen araştırır bulur çünkü bende feminist değilim en azından biliyorum ne olduğunu, hangi dönemlerden geçtiğini, ne savaşlar verdiğini. Ben değilim çünkü onlar kadar politik olmayı tercih etmiyorum ama sonuna kadar da destekliyorum onları. Sen nesin diye sorarsanız eğer ben İnsan Hakları savunucusuyum, Hayvan Hakları savunucusuyum, Barış savunucusuyum, Özgürlük savunucusuyum. Kısaca bu hayatta tek başıma yaşamadığımın bilincinde olan bir insanım.

Ama şunu söylemek isterim kulaktan doğma, dizilerden edindiğiniz bilgilerin aksine Feminizm salt Kadın Hakları ile ilgili değildir. Kadınları, erkeklerden üstün gören bir oluşum hiç değildir. Erkeklerin, erkek zihniyetin kendilerini kadınlardan üstün görmesine tamamen karşı çıkan bir topluluktur. Özellikle bir kadının çıkıp 'bu nedenle 16 yıldır bekarım' demesi feminizmin asla ama asla kabul etmeyeceği bir şey.

Çok sevdiğim bir söz var 'ben hiç bir zaman feministin ne olduğunu anlayamadım. Ancak şunu biliyorum ki beni kapı paspasından ayıracak duygularımı açıkladığım zaman insanlar bana feminist dediler' (Rebecca WEST). Sizde anlayamamışsınız ama kapı paspası olmakta zorunuza gitmiyor hala. Ama gidecek, bu düzen böyle devam etmeyecek. Sizin için bu mücadeleye devam edeceğiz. 'Bu yüzden 16 yıldır bekarım' cümlesini kurmaya gerek duymayacak, sadece 'canım istemedi, evlenmedim' diyeceksiniz!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.17
JST 0.032
BTC 63715.34
ETH 2738.90
USDT 1.00
SBD 2.61