En Güzel Dinginlik: Meditasyon

in #tr7 years ago

fotoğraf:indigodergisi

Meditasyon benim hayatımda iyiden iyiye ilgi duyduğum şeylerin başında gelmeye başladı çünkü bir türlü vücudum rahat pozisyona geçemiyor. Boynumu kasıyor, dişlerimi sıkıyorum sürekli. Çok fazla stres altında olduğumda ise kafamı kasıyorum ve bu bende ciddi migren ağrılarına yol açıyor. Ağrı kesici, kas gevşetici kullanmaktan bıktım artık zaten ilaç eşiğimde bir hayli yükseldi hiç biri fayda etmiyor. Bende yeni bir şey denemeye karar verdim ve psikologumun tavsiyesi üzerine meditasyona başladım. Bu yazımda meditasyonun ne olduğundan, kısa tarihinden, faydalarından ve bana ne kattığından bahsedeceğim.
Meditasyon, günümüzde gittikçe artışa geçen, kişinin derin düşünmesini sağlayan, iç huzuru, dingin bilinç hallerini elde etmesi ve öz varlığa ulaşması için kullanılan bir bilinç odaklanma tekniğidir. Meditasyonun temel amacı zihni ve dolayısıyla da vücudu sakinleştirmektir.

Meditasyon yapan insanların fizyolojisinde ki değişimler araştırmalar sonucu ortaya konulmuştur;

  • Meditasyon yapanların kalp atışı ortalama dakikada üç vuruş azalır.
  • Solunum sayısı azalır
  • Tansiyon normal düzeyini korur

Bunlar bizim sakinleşmemiz ve rahatlamamız için oldukça önemli değişimlerdir. Özellikle solunum sayısında ki azalma vücudun ne kadar rahatladığına işaret eder çünkü stresli olduğumuz zamanlarda daha sık solunum alıp veririz.
Meditasyon yeni değildir o da yoga gibi çok eski zamanlara dayanır. O zamanlarda ki teknikler ve kullanım amaçları günümüzden çok çok farklı olsada amaç aynıdır; zihni boşaltmak.Meditasyonun yararları saymakla bitmez;

  • Stresten uzaklaşırız.
  • Hırs, güvensizilik, kıskançlık, önyargı, nefret gibi hoş olmayan duygularımız neredeyse tamamıyla yok olur.
  • İçimizde ki sonsuz sevgi açığa çıkar.
  • Hem kendimize hem de etrafımıza pozitif neşe saçarız.
  • Ağrılarımız son bulur.
  • Gevşeriz ve daha enerjik hissederiz.

Bu yukarıda saydıklarım sadece birkaç tanesi çok daha fazlası da var. Ama şunu beklemeyin bir kere yaptım hadi pozitif olayım diye bir şey yok, birçok meditasyon tekniği var sizin için en uygun olanını doğru kaynaklardan bularak yapmaya başlayın burada önemli olan şey her gün aynı saatte aynı ortamda yapmanız gerek ve ortamın sessiz, temiz havalı ve rahat olması gerekiyor. Belli bir süre sonra size kattıklarını göreceksiniz zaten.

Bana ne mi kattı? Gereksiz baş ağrılarımdan ciddi anlamda kurtuldum, dişlerimi sıkmayı az da olsa bıraktım, stresle baş etmeyi ve kötü düşünceleri zihnimden uzaklaştırmayı öğrendim. Ben daha çok başındayım sadece 3 haftadır meditasyon yapıyorum ve bu süreçte bile kazanımlarım çok güzel. Devam edeceğim, çünkü hayat başka türlü geçmiyor.

Sort:  

Pilates ile desteklendiğinde fizyolojik etkilerin artacağını rahatlıkla söyleyebilirim.Ruhumuz bedenimize yansıdığı gibi bedenimiz de Ruh'umuza etki eder,bu kırılmaz bir zincirdir :-)

Congratulations @cat.cat! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You made your First Comment
Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Merhaba dostum , 2 yıldır belirli aralıklarla meditasyon yapıyorum.Sessiz değilde , sesli ortamda meditasyonu dene ona alışınca gündelik hayatta daha sakin oluyorsun :D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 60191.28
ETH 3302.01
USDT 1.00
SBD 2.36