Özel Öğretim Yöntemleri Çilesi ve Ghibli Studio Müzesi Maketim

in #tr8 years ago

Geçen yıl üniversitede özel öğretim yöntemleri dersini aldım, vermesi en güç dersimdi. Dönem arasında öğretmenin verdiği kazanım listesine uygun etkinlik ve materyal hazırlamam gerekiyordu. Materyal? Materyal gözümde böylesine korkunç bir kelime değildi geçen yıla kadar. Şimdi MATERYAL deyince gözlerim doluyor. Etkinlik planı hazırlamak yorucu bir iş ise, materyal hazırlamak; kan, ter ve gözyaşı. :D Abartmıyorum. Silikon yanıkları artık günlük hayatın olağan akışı gibi, maket bıçağı kanamalarına zeytinyağıyla tampon uygulamaksa bir rutin… Çok şükür ki bu süreç bitti. Şimdi askerlik anısı gibi anlatıyorum. :D
mate.png

Gelelim yaptığım maketlerin en büyüklerine. İlki ve en iyisi Ghibli Studio Müzesi; Hayao Miyazaki sevenler tanıyacaktır. Anime çizeri ve yönetmen Miyazaki’nin Japonya’da yer alan müzesidir burası. Ghibli Studio Müzesi bu fotoğrafta bitmek üzere. Bitirince sunuma yetişmek için fotoğraf bile çekememiştim. Yeşil alanlar süngerden çalılar, ağaçlar ve çakıl taşlarıyla süslüydü. Müzenin gerçeğinde yer alan hemen hemen her şey maket üzerinde yer alıyordu. Ayrıca çocuklara öğreteceğim konularla ilgili nesneler de vardı. Maketin içinde LED aydınlatma var. Pencerelerdeki vitraylar aydınlatma açılınca belli oluyor. Ana bina parçalara ayrılıp çıkarıldığında içindeki bölümlerden bazıları görülebiliyor. Boyutları bir buçuk metre kare alan ve 1 metre yüksekliğe yakındı. Ana materyal dışında etkinlik materyalleri var. Bunlar kukla, kukla tiyatrosu, deney düzenekleri, kostümler, dekor, oyun halısı, resimli hikâye kitabı, müzik aletleri, çalışma kağıtları, vitray vb. sanat tanıtımı için örnek çalışma… Bu liste uzar. Her parça özgün ve elle yapılmış olmak zorunda. Örneğin hikâyeyi yazmak ve görselini kendin hazırlamak zorundasın. Tüm bu emek dersi geçme notunu belirliyor. Not kriterleri kazanımların etkinlik ve materyallere uygunluğu ama tabi ki görsellik en önemlisi. Çocukların dikkatini çekmesi için orjinalden daha canlı renklere boyadım bu yüzden. Kullanılan malzemeler de hazır olmamalı. Örneğin seramik hamuru almak yasak, bunun yerine evde tuz hamuru, kağıt hamuru gibi tarifleri uygulamam gerekti. Tarifler başka yazıların konusu olabilir… Hazır kullandığım malzemeler, maket kartonları, asetat, köpük, boyalar, silikon, tel, kürdan ve sünger. Yine de maliyetli bir çalışma olduğunu inkar edemem.
mate1.png

Aynı dersi aldığım ilk dönemde Pasteur Müzesi’nin maketini yapmıştım. Etkinliğim kazanımları karşılamadığı için 65 aldım. Geçmek de büyük başarı dedim ama içimde hala bir burukluk var. :D
Şunu anlatmam gerek, böyle kısa zamanda büyük işler yapmak gerektiğinde stres çok büyük bir engel. Mesela bu materyalin ana binası tek başına 1 ay aldı. Çünkü tek başımaydım, ayrıntılı çalıştım. Ama etkinlikleri kalan az zamanda, yoğun stres altında üstün körü planladım. Etkinlik materyallerim de başarısızdı. Buradan çıkardığım ders arkadaşların ve yardımlaşmanın önemi oldu. :D İkinci dönem Ghibli Müzesini yaparken bir hafta boyalı kıyafetleriyle evimde çileme ortak olan 5 arkadaşımın emeği göz ardı edilemez. Bir yandan çay, muhabbet bir yandan silikondan yanıp bağırma… Aynı şekilde ben de bir çok arkadaşımda kaldım ve ödevlerine yardım ettim. Gördük ki bireysel de olsa bu ödev grup işi. Sunumlar da öyle. En keyifli kısmı kendi sunumunu yaptıktan sonra, diğerlerinin sunumunu izlemekti. Çünkü her bir ödev tiyatrodan dansa, deneyden sanata 9 etkinlik göstermek zorunda ve konular ilginç olmalı. Sınıfa çağırılan halk oyunu ekibi, dağıtılan ikramlar, müzik dinletileri vb her derste ilginç birkaç etkinlik görüyorduk. En kötü sunumda bile 9 etkinlikten biri güzeldi. Dolayısıyla izlemek çok eğlenceli, sunmak çok büyük dertti. :D
Materyallerin büyük olanları sonradan parçalanıp atıldı… yazık oldu hep. Pasteur müzesine talip çıkınca atmaktansa verdim gitti. Şimdi bir çocuk kliniğinde sergileniyor. Bana da bir kaç resim kaldı :)
mate2.png

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63030.98
ETH 2594.62
USDT 1.00
SBD 2.74