Bence

in #tr6 years ago

images (2).png (1)


Ülkemizde bilime ve bilim insanlarına pek değer verildiğini düşünmüyorum.
Ve sizin yerinize o malum soruyu kendi kendime soruyorum;

Neden böyle düşünüyorsun?

Böyle düşünmemin sebebi ilk okulda almış olduğum kalitesiz ve ucuz eğitim..
O dönemlerde yaş itibari ile pek bişeyin farkında olamaz insan ve dışarıdan görerek, duyarak veya komutla öğrenir değil mi ?
Sonuçta kimse okula başlar başlamaz okumayı, yazmayı, çarpmayı ve bölmeyi yapmıyor. Belirli bir çalışma disiplini ve öğretici yeteneği gerekiyor.
Bu konuda inanın içimde her zaman yeni şeyler öğrenme, görme ve üretme isteğine ve merakına sahip oldum ve her zaman da olacağım.


Sizlerle bu konu hakkında bir anımı anlatayım.


Bizim ilk okul zamanımızda SBS (seviye belirleme sınavı) vardı. 6, 7 ve 8. sınıfta bu sınava girer ve liseye bu sınavların ortalamasıyla geçiş yapardık. 6. sınıfta yapılan SBS puanı derecesine göre 7. sınıfta sınıflar, başarı derecesine göre ayrıldı. En iyiler 7C, orta dereceliler 7B ve daha düşük puanlı olanlar ise 7A şeklinde. Ben 7B sınıfındaydım ve her Fen ve Teknoloji dersinde şöyle bişey olurdu;
7C güzelce dersi işler, deney vs yapar ve dersi verimli şekilde geçirirdi. 7B, yani bizim sınıf dersi hocayla sohbet ederek geçirirdi. 7A ise Fen ve Teknoloji labaratuvarını temizleyerek dersi sonlandırırdı. Şimdi siz diyebilirsiniz ki dersi kaynatıyormuşsunuz falan diye ama durum öyle değil. Herşey tamamen öğretmenimizin inisiyatifinde oluyordu.


Pamukta fasulye yetiştirerek profesör olmaya çalışan bir gençliktik. İki parça kablo, bir adet pil ve bir adet ampul ile elektrik mühendisi olmaya çalıştık(!)


images (3).jpeg (2)


Oysa bilim öyle muazzam ve çekici bişeydir ki...
Her insanı cezbedebilecek yeteneğe sahiptir. Ancak görülen geçmiş zamanımdan dolayı dediğim gibi ülkemizde bilime önem verildiğini düşünmüyorum.


Hatta geçenlerde bir yazı okumuştum. Şuan tam aklıma gelmese de sizlerle paylaşayım.
Bir lise öğrencisi olması lazım, bilimsel bir icat yapıyor ve bu icadıyla TÜBİTAK'ın düzenlemiş olduğu bir yarışmaya katılıyor ve proje yetersiz görülüyor. Bu öğrenci aynı peoje ile avrupada bir yarışmaya katılıyor ve ilk üçte kendine yer buluyor. Ülkemizde değer görmeyen o proje avrupada ilk üçe giriyor.


Devir teknoloji ve bilim devri. Ülkemizin diğer ülkeler ile arasınsaki gelişmişlik farkını açmamak ve gelişimini hızlandırmak adına bilime ve teknolojiye önem vermesi gerekiyor diye düşünüyorum. Okullarda bilimsel içerikli derslerin öğretimi konusunda ekstra bir özen gösterilmeli ve daha dikkatli olunmalı. Gençlik eğitimin, bilimin ve teknolojinin hamalı değil işleyicisi ve üreticisi olmalı.


Yazım bilimsel bir yazıdan çok bir deneme yazısı olarak ta değerlendirilebilir. Kendi duygu ve düşüncelerime fazlasıyla yer verdim.
Şimdi bu yazıma, başarılı bir kaç bilim olayı/insanı araştırma linki veya işte bak bunlar da oluyor olumlu olarak falan gibi yorum atanlar olacaktır diye düşünüyorum ve o zaman inanın benim anlatmak istediğim konuyu anlamamış olursunuz. Ben sadece düşüncelerimin kendi yaşadıklarımdan kaynaklandığını belirtmek istedim. :)


Görsel1: derszamani.net
Görsel2: hürriyet.com

Sort:  

Harika bir yazı yazmışsınız, bilimsel bir yazıda insanın kendi düşüncesi de olması o yazıyı daha değerli kılıyor.

Bir de iki yana yasla yaparsanız yazınız mükemmel olacak 😃 puanlama yapıldığında puan kırılmasını istemiyorum.

İki yana yasla kodu

<div class='text-justify'>

Yazının en üst kısmına üstteki kodu,
En alt kısmına da alttaki kodu

</div>

yapıştırınca yazı iki yana yaslı olur

Kaynakları link şeklinde atarsanız süper olur 😃

Kaynak konusunda da daha önce görsel kaynak kodunu kullandım fakat cheetah botu geldi görsel için

Kodlarla ilgili bilgim var fakar aşırı kullanıp tadını kaçırmamaya çalışıyorum. Yine de güzel yorumunuz ve ilginiz için çok teşekkürler :)

Görsel linklerinin @baycan'ın da yazdığı gibi net bir şekilde belirtilmesi gerekir. Bu şekilde kural ihlaline giriyor.

Dikkat edeceğim

Okuyan herkesin kendinden birşeyler bulacağı çok samimi bir yazı olmuş, bu konuların gündemde kalmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Eğitimde yeni bakış açılarına ihtiyaç var, farklı yorumlar ve bize en uygun doğru yöntemin bulunabilmesi için tartışmalara da öyle...
Sağlıkla kalınız, selamlar

Kesinlikle👏

Samimi bir yazı olmuş. Burada #turkcebilim'e yazan bizler, aşağı yukarı bu farkındalığa sahibiz. Yani belki bir anlamda Matrix filmindeki 'uyananlar' gibiyiz. Ama hala simülasyonun içinde olup da simülasyonda olduğunu hiç bir surette anlayamayanlar var. Esas üzücü olan onların durumu. Şurada yazdığın ;

Oysa bilim öyle muazzam ve çekici bişeydir ki...
Her insanı cezbedebilecek yeteneğe sahiptir.

önermenin anlattığı şeyin tadını hiç bir zaman çıkaramayacaklar.

👏👏👏

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by cashunter from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Boşuna ülkeyi terketmiyor insanlar. Kalmak istese işe yaramayacak çünkü uygun labaratuvar bulmak bile mümlün olmuyor bazen. Ben de düşünmüyorum (kibarca)

Cok haklisiniz hocam

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64231.88
ETH 3128.59
USDT 1.00
SBD 3.95