İnceleme - Steemed Phish tecrübem - (Kötü amaçlı bağlantılardan korunma)

in #tr7 years ago

hacker-1.jpg

Steemit platformunda hesap çalma olayları artmaktadır. Özellikle yorumlara eklenen kötü amaçlı bağlantılar veya steemconnect ile işlem istenen sahte sayfalara yönlendirme bağlantıları çoğalmıştır. Sizlere kötü amaçlı bağlantılara tıkladığınızda uyarı mesajı veren bir eklentiden bahsetmek istiyorum. Steemed Phish, Steemit platformu ile ilişkili olmayan sahte sitelere yönlendirildiğinizde uyarı veren bir Chrome tarayıcı eklentisidir.

Kurulum

Chrome Web Mağazasında arama bölümüne "Steemed Phish" yazıyoruz ve çıkan eklentiyi "Chrome'a ekle" butonuna tıklayarak tarayıcıya ekliyoruz.


Kurulumu tamamladıktan sonra eğer Steemit veya Steemit ile ilişkili sayfada iseniz "Yeşil" olarak Steemit simgesini görürsünüz.

Aşağıda listelenen sayfalarda simge yeşil durumdadır.

Eğer Steemit veya Steemit ile ilişkili bir sayfada değilseniz simgeyi "Kırmızı" olarak görürsünüz.
3.jpg

Sahte bir Steemit sayfasına yönlendirildiğinizde "Uyarı Mesajı" gelmektedir.
4.jpg

5.jpg

Üstte gördüğünüz mesaj çıktığında ilgili pencereyi kapatınız. Lütfen örnek olarak vermiş olduğum adrese girmeye çalışmayınız. Kaynağını bilmediğiniz veya güvenmediğiniz bağlantıları açmayınız. Bu eklenti sayesinde bir nebze de olsa Steemit platformunda güvenliğimizi sağlamış oluyoruz.

Umarım faydalı olur...
Sort:  

neyin neyle bağlantısı var şu an daha çok zaman geçirmediğimden tam çözememiştim bu konuda benim için iyi bir yazı olmuş. En azından güvenlikle ilgili daha rahat edeceğim sayende

Teşekkürler, yine de tedbiri elden bırakmamak gerekir, güvenmediğin bağlantıları açmamaya gayret göstermelisin. Aklına takılan yerler olursa Steemit Türkiye Discord kanalından direkt mesaj atabilirsin
https://discord.gg/c9UM6T , discord kullanıcı adım @cashthekush

Eline sağlık. Kullanımı da gayet kolay. Peki başka tarayıcılar için de mevcut mu uygulama? Herkes Chrome kullanmıyordur ve tarayıcılarına eklemek isteyenler olacaktır çünkü.

Teşekkürler, başka tarayıcılar için maalesef mevcut değil. Açık kaynak kodlu bir uygulama, başka tarayıcılar için geliştirildiği öğrenirsem size haber veririm.

Tamamdır teşekkürler,ben de bakayım benzer uygulama varsa diğer tarayıcılar için, iletirim.

Benim gibi steemitte yeni olan arkadaşlara faydalı olacağına inanıyorum. Siteyi kullanırken aklıma gelen ilk şeylerden biri madem burada bir kazanç dönüyor kesin sahtecilik /aldatma (İng. scam) yapmıştırlar demiştim. Kesin olmasada güvenliğe katkısı olacağı kesin.

Teşekkürler, son sözlerine kesinlikle katılıyorum, bu eklenti bir nebze koruyabilir, sahte sitelere çok dikkat etmek gerekli, bir tıkla aylarca uğraştığınız emeğiniz gidebilir. 👍

Çok güzel bir yazı hazırlamışsınız ellerinize sağlık. Son günlerde meydana gelen hesap çalma işlemleri gerçekten oldukça üzücü bir durum. Fakat @haydarsahin 'in de dediği gibi kazancın olduğu bir sistemde dolandırıcılığın olmaması imkansız. Gösterdiğiniz eklenti, yeni ve eski fark etmeksizin tüm kullanıcılara fayda sağlayabilecek bir eklenti. Hiç kimsenin tedbiri elden bırakmaması lazım. Giden para mühim olmasa bile verilen emeğin geri dönüşü çok zordur. Umarım Hard Fork 20 ile sistem otomatik olarak bunu denetleyebilir hale gelir.

Ben teşekkür ederim, son zamanlarda sıkça duyduğum bu problem üzerine elimden gelen bu eklentiyi tanıtmak oldu. Özellikle yeni başlayanlar için çok önemli olduğunu düşünüyorum. Umarım Steemit gibi büyük bir topluluk ki içinde bir çok değerli yazılımcı barındıran bir topluluk bu problemi kesin bir şekilde çözer. 👍

Senin yüzünden browser’ımın son hali (temsili): 😂😂

E807447D-DBB4-46FB-88D9-7A3FD2C771D4.png

😂😂 valla o kadar paylaşım yapmadım 😂😂

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

emek verilmiş faydalı bir post olmuş, trliste için de tebrik ediyorum :)

Çok teşekkürler, Tr Listede olmak çok güzel bir duyguymuş. 😉

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63635.72
ETH 2597.20
USDT 1.00
SBD 2.91