İnceleme - Oy Değeri Nasıl Hesaplanıyor? - busy

in #tr6 years ago

enter image description here

Steemit'te oy değeri nasıl hesaplanıyor?

Steemit denizinin tabanı çok karışık olsa da biraz araştırma ile deniz tabanından güzel bilgiler çıkarma fırsatım oldu ve sizlerle paylaşmak istedim. Oy değerini hesaplamaya geçmeden önce "VESTs" değerinin ne olduğunu anlamamız gerekecek. Bir kaç yazıdan bu bilgiyi araştırdım ancak net olarak şudur şeklinde bir açıklama bulamadım. Anladığım kadarıyla aktarmaya çalışayım;

Steemit'te 3 adet ana para birimi mevcut, Steem, Steem Power ve SBD. Bu birimler kendi aralarında çevrilebilir ve nakite dönüştürülebilir. VESTs ise Steem Power'ın hisse senedi karşılığıdır. Eğer power up yapıp elinizdeki mevcut Steem veya SBD'yi Steem Power'a çevirirseniz hisse senedi almış olursunuz ve artık onunla işlemler yaparsınız.

  • Elimizde çok fazla SBD var, oy gücümüz yüksek mi olur, hayır.
  • Elimizde çok fazla Steem var, oy gücümüz yüksek mi olur, hayır.
  • Elimizde çok fazla Steem Power var, demek ki çok fazla VESTs hisse senedimiz var, Steemit platformunda işlem yaparken oy gücümüz yüksek mi olur, EVET.

Artık oy değerini hesaplamaya geçebiliriz.

1. ADIM

İlk olarak ne kadar VESTs değerimiz olduğunu öğrenmek için https://steemd.com/@username adresinden "username" yerine kullanıcı adımızı yazarak sağ üst köşedeki değeri kaydediyoruz.
enter image description here
Bu değer bizim Steemit platformundaki toplam VESTs değerimizdir. Oy değerimizi hesaplarken delege ettiğimiz SP varsa toplam değerden çıkartmamız gerekmektedir. Bize delege edilen SP varsa bu değere eklememiz gerekmektedir.
enter image description here
Örneğin, benim platformdaki toplam VESTs (Vesting shares) değerim 68,681.369449 iken delege ettiğim VESTs (Delegated vesting shares) değeri 26,549.980157. Bana delege edilen VESTs (Received vesting shares) değeri 0.
Oy değerimi etkileyecek mevcut toplam VESTs Formülü:
Mevcut Toplam VESTs = Platformdaki Toplam Vests değeri + Bana delege edilen Vests değeri - Benim delege ettiğim Vests değeri.
Mevcut Toplam Vests = 68,681.369449 + 0 - 26,549.980157 = 41,131.389292

2.ADIM

Oy değerini hesaplarken, Steem'in değeri MVests (Mega Vests) üzerinden yapıldığı için, bulduğumuz değeri 1,000,000 ile çarpıyoruz. (1 Mega = 1,000,000 birim)
Toplam Vests = 41,131.389292 * 1,000,000 = 41131389292 Vests

3.ADIM

Temel oy değerimizi bulmak için https://steemd.com adresinden "recent_claims", "reward_balance", "feed_price - base" değerlerini buluyoruz.
enter image description here
Temel Oy Değeri
Bu değerler bakıldığı zamana göre değişiklik göstermektedir. Gönderiyi hazırladığım zaman içinde;
Hesapladığım Vests değerim = 41131389292
Reward balance = 716251,386
Recent claims = 435021454180160493
Feed Price -Base = 2,473

Temel oy değerim= (41131389292 x 716251,386 x 2,473) / 435021454180160493
Temel oy değerim = 0,167475890159637 $

4.ADIM

Steemit'te %100 oy ağırlığı ile oylama yapıldığında oy gücünüzden %2 düşer. Oy Gücüm (Voting Power) %100 ve Oy Ağırlığım (Voting Weight) %100 olduğu durumda, oy gücümün %2'ni kullanacağından;
Oy değerim = Temel Oy değeri x 0,02
Oy değerim = 0,167475890159637 x 0,02
Oy değerim = 0,00334951780319274 $
Yuvarladığımızda oy değerim = 0,0034 $

Oy gücüm %80
Oy ağırlığım %70 olduğu durumda;
Oy değerim = max. oy değerim x %oy gücüm x %oy ağırlığım
Oy değerim = 0,0034 x 0,80 x 0,70
Oy değerim = 0,001904 $

Oy verdiğimde gönderinin değeri neden hiç artmıyor diye kendime sordum ve işte cevabı. Gönderi altında en küçük değişim 0,01$ olarak görünürken benim oy değerim 0,0034$ . Aslında gönderiye katkı yapıyorum ama değişimi göremiyorum.

Sonuç

Hesaplamalarda bir çok değişken olmasına rağmen en önemli faktör Steem fiyatıdır. Steem fiyatı yükseldikçe oy gücünüz görünür oranda artmaktadır. Bence ikinci önemli faktör VESTs değerinizdir. VESTs değeri SP değerinizin artması ile doğru orantılıdır. Ne çok power up yaparsanız veya ne kadar çok kürasyon geliri elde ederseniz o kadar çok artmaktadır.

Umarım faydalı olur...

Not: Görseller yazara aittir.
Sort:  

çok güzel bir yazı olmuş özellikle benim gibi yeni başlayanların kafasındaki soru işaretlerinden biri bu konu sanırım

Teşekkürler, aslında ben de yeni sayılırım, iki ay oldu geleli ve daha öğrenecek çok şey olduğuna inanıyorum.
👍

Güzel bir çalışma yapmışsın hocam emeğine sağlık

Teşekkürler, dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım 👍

peki bu hesaplamalarda sbd değerinin yeri nedir? bu konu hakkında bilginiz var mı?

Gönderiyi hazırladığım zaman içinde SBD değeri feed price-base = 2,473
Şimdi steemd.com adresinden baktığımda ;
aaa.JPG
Hesaplamalarda bu değeri baz alıyorlar.

Yine faydalı ve güzel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık ☺️ faydalanmak için paylaştım bile 😃

Çok teşekkürler, oy değeri gibi ilginç bir konu beni araştırmaya itti. Sonuç bu uzun gönderi oldu 😂umarım çok karışık olmamıştır.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by cashthekush from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.


Projemize ve kaliteli içeriklere destek veren , içeriğinize oylama yapılırken kullanılan hesaplar :

@coogger@hakancelik@berksahin@ibrahimsmngl
@pars11@sedatcelik@bkatipoglu1@lutfibasdas
@baristutakli@karamars@steemit-turkey@saiddemir

Sende bu oluşumun bir parçası olabilir, destek verebilir veya alabilirsin; discord kanalımıza bekleriz.

@coogger ekibine en içten teşekkürlerimi sunuyorum. Şuan başka bir ekipte olduğum için sizin ekibe katılamıyorum. Uzun süreli düşünmek gerekirse yollarımız mutlaka kesişecektir. Tekrar teşekkürler.

Önemli olan birlik beraberlik.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 60334.00
ETH 2571.82
USDT 1.00
SBD 2.56