Hikaye - Steemit Alışveriş Merkezi

in #tr6 years ago

mall-2595002_1280.jpg
[1]

Ocak ayının başları, hava soğuk, meşhur İnternet mahallesinde boş boş geziniyorum. Dükkanlar sanki üzerime üzerime geliyor. Nereye gittiğimi bilmeden yürüyorum hızlı hızlı. İlerde bir kalabalık görüyorum, usulca yaklaşıyorum. Dev bir alışveriş merkezinin önü. Uzunca bir kuyruk, kuyruktaki insanlar heyecanlı heyecanlı konuşuyorlar. Daha önce bu alışveriş merkezini görmemiştim, kocaman bir tabelası var "S T E E M I T" #steemit. Merak uyanıyor içimde ve ben de kuyruğa katılıyorum. İstemeden de olsa konuşmalara şahit oluyorum:

-"İçeride bir çok mağaza varmış, hatta ben bile bir mağaza açabilirmişim" diyor genç bir bayan.

-"Mağazalar çok para kazanıyormuş, ben neden kazanmayayım" diyor bir başkası.

Merakım daha da artıyor.

İki gün oldu, hakkında hiçbir şey bilmediğim bir alışveriş merkezine girmek için kuyrukta bekliyorum. Sıra bana yaklaştıkça garip bir heyecan kaplıyor bedenimi.

İki günün sonunda en öndeyim, neler olacağını bilmiyorum. Güvenlik görevlisi kapalı bir zarf, bir anahtar ve bir yaka kartı tutuşturuyor elime:

-"Yaka kartınızı, zarfın içinde verilen talimatlara göre doldurunuz. Bu anahtarı kesinlikle kaybetmeyiniz. Ayrıca zarfın içinde promosyon olarak harcayabileceğiniz 15 SP #steempower bulunmaktadır. Güle güle kullanınız." diyor resmi bir şekilde.

Ben sadece merak etmiştim, ne anahtarı ne parası şimdi bu? Ben mağaza açmak, birşeyler satmak istemiyorum ki. Sadece içeride ne var onu merak ediyorum!!!

Yavaşça giriyorum içeriye, ilk gördüklerim karşısında şok oluyorum. Sanki "Alice Harikalar Diyarında"ki tavşan deliğinden geçmiş gibi hissediyorum. Işıl ışıl, rengarenk, inanılmaz sayıda mağaza ve reklam tabelaları, her yerde 3-4 haneli $ işaretleri. Dünyanın her yerinden insan var içeride. Nereden başlayacağımı bilmiyorum, danışmaya[2] doğru ilerliyorum.

Hımm, birkaç bilgi edindim ama yeterli değil.

Şanslı günümdeymişim, karşıdan yaka kartında Türk bayrağı olan, adının @by-yesilbag olduğunu öğrendiğim bir mağaza sahibi geliyor. Çekinerek soruyorum;

-"Burası nasıl bir yer?"

Beni daha çok Türk mağaza sahibinin uğradığı bir kafeye götürüyor. (Discord Steemit Türkiye) Burada harika insanlarla tanışıyorum.

Hımm, biraz daha bilgi edindim.

Bana tahsis edilen mağazaya doğru ilerliyorum. Peki ne satacağım? Hiçbir fikrim yok. Diğer mağazaları dolaşmaya başlıyorum. Her mağazanın bir tabelası ve tabelanın yanında bir rakam #reputation var. Mağazaların önünde ürünlerin akıp gittiği elektronik bir tabela var. Dikkatimi çeken ilk ürünler genellikle mağazanın tanıtımı amaçlı #introduceyourself. İlk gözüme çarpan mağazalar dijital para tanıtımı yapan #cryptocurrency, fotoğrafçılar #photography, sanat ile ilgili mağazalar #art, bilim içerikli ki en çok hoşuma giden mağazalar #science, üst katlarda yemek #food, sinema ve görsel ürünler satanlar #dtube, bilgisayar oyunu salonları #dlive, müzik için uğraşanlar #music, #dsound ve niceleri. Gezmekle bitmez.

Peki nereden başlamalıyım? Ne satmalıyım? Nasıl satmalıyım? Aklımda deli sorular. İki gün öncesinde böyle bir stresim yoktu. Boş bir mağazam var. Ufak bir kağıda notlar düştüm, adına:

dedim ve utanarak ön rafa koydum. @mutluhan, @merveakbulut, @steemitboard ve @sudefteri mağazama uğradılar. Hatta @mutluhan bir tane satın aldı. Günler günleri kovaladı, küçük notlar satmaya başladım, çok bir gelirim olmuyordu ama mağazaya gelen giden oluyordu. Ve bir gün zengin bir müşteri ile tanıştım. Ancak müşterinin bazı şartları vardı. Benden açık kaynak kodlu bir proje için yapacağım tercümemi eğer kurallara uygunsa satın alacağını söyledi #utopian-io. Hemen çalışmalara giriştim ve tercümemi yaptım. Vitrinde en ön sıraya koydum ve müşteriyi beklemeye başladım. Müşteri yaklaşık iki gün sonra geldi ve iki haneli $ bir rakamla ödeme yaptı. İşte dönüm noktası tam da burasıydı. O ödemeyi almasaydım belkide mağazayı kapatır ve alışveriş merkezini terk ederdim.

Aradan yaklaşık 70 gün geçti, mağazamda bir çok ürün var. Artık amacım para kazanmak değil, Alışveriş Merkezinde kaliteli ürün satan bir mağaza olmak ve dost mağaza sahipleri edinmek.

Unutmadan söyleyeyim benim mağazamda ürünler #tr etiketli.

...


  1. Görsel kaynak (Pixabay)

  2. https://steemit.com/welcome

  3. https://steemit.com/life/@cashthekush/life-note-hayat-notu

Sort:  

Gercekden tebrik ederim yazınızla bizlere steemit,e daha farklı açıdan bakmamıza sebeb oldunuz cok begendim..

Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim, ben de sizin profiliniz baktım, çok güzel fotoğraf var. Fethiye için olan görüşlerinize kesinlikle katılıyorum 👍

O kadar guzel yazmışsınız ki bor cirpida okudum elinize saglik

Teşekkürler, beğendiğinize sevindim 👍

ne güzel anlatmışsınız, içinde yer almaktan da mutlu oldum😊
ilk postumda anlatmaya çalıştığım heyecanı burada da hissettim:)
son cümlenize ben de yürekten katılıyorum

kaliteli ürün satan bir mağaza olmak ve dost mağaza sahipleri edinmek.

bu benim de hedefim:)

Evet, ilk yorumlarımdan biri size ait, ben de ne yorum yazacaklar diye çok heyecanlanmıştım. Umarım hedeflerimize ulaşırız. 👍

Okurken keyif aldım ve kendi mağazamda , seninkinin reklamını yapıyorum şu an (#resteemed) 😉

Woooww.. çok teşekkürler, ben de yazarken çok keyif aldım. Şimdi güzel yorumlar geliyor daha da keyif alıyorum. Benim için güzel bir gün 👍

Gerçekten steemiti anlatan, anlatırken yaşatan süper bir post olmuş. Emeğinize sağlık ☺️

Çok teşekkürler @baycan 👍

  • Feronio - 13 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Yazıyı oylayarak veya resteem yaparak listenin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olmak istermisiniz?

  • Listemize @minnowbooster bot tarafından teklif usulu oy attırmaya başlıyorum. Simdilik oranlar(0.025 SBD) küçük olsada oylarınız ve desteklerinizle bu yakında artabilir. Detaylar ve sorular için @tolgahanuzun ulaşabilirsiniz.

Ne güzel anlatmışsınız, çok benzer şeyleri yaşadığımızı fark ettim okurken :) Umarım hedeflerinize ulaşırsınız, bu serüvende sizin tabirinizle dost mağaza sahiplerinden biri olmak isterim. ☺️

Siz yazınca daha bir anlam kazandı dost mağaza sahibi. Hepimiz aynı arastadayız, eskiden dükkanlar mağazalar tek bir sokakta olurdu. Hepsi birbirleri ile çok iyi geçinirdi. Hatta bir çok dizinin ana formatıydı. Şimdi sokaklar çoğaldı, dükkanlar azaldı, alışveriş merkezleri kuruldu. Biraz iletişim koptu ama dostluklar baki kaldı. Umarım her mağazamın kapısına çıktığımda Sizi karşı mağazada görürüm :)

Ne güzel bir anlatım dili, tasvirleriniz o kadar yerinde ki. Okurken kendi durumumu düşündüm yaşadıklarım geçti gözümün önünden.. Mağazanız bence bu yazınızla kalitesini belli ediyor.. Tebrikler..

Teşekkürler güzel yorumunuz için, hepimiz başlarken farklı amaçlarla geldik ama, en önemlisi dediğiniz gibi kaliteli devam edebilmek, mağazamız 7/24 açık her zaman bekleriz ...

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 59249.03
ETH 2543.53
USDT 1.00
SBD 2.37