Değerlendirme- Etiketler Hakkında

in #tr6 years ago

Bu yazıyı okumak için 4 dakikanızı ayırabilir misiniz?



social-media-640543_1920.png

Bugün Steemit'te gezinirken gözüm sürekli #kr etiketine takıldı. Neden #kr etiketi yerinde #tr etiketi yok, bu adamlar neler yayınlıyor da 4. sıradalar, bizim onlardan neyimiz eksik gibi sorular aklıma geldi. Şimdilik bu sorular cebimizde kalsın, etiketleme neden var, biraz ondan konuşalım.

İlkokulda defter kaplardık ve üzerine de etiket yapıştırırdık. Etiketlerin üzerinde adı, soyadı, sınıfı, numarası ve ne defteri ise onu yazardık. Neden etiket kullanırdık?

  • Defteri kaybedersek, bulan kişinin bize ulaştırması için,
  • Aynı kaplıkla kapladıysak, defterleri ayırt etmek için,
  • Etiketler renkli, eğlenceli, güzel şeyler olduğu için,

Steemit'te etiket kullanımı biraz daha farklı. Yazımız için en fazla 5 etiket kullanabiliyoruz. Şöyle düşünün, karşınızda devasa bir duvar ve önünde devasa bir kitaplık var. Her rafın altına belirli bir etiket yapıştırılmış. Yazımız için 5 etiket kullanmışsak, yazımızdan 5 adet kopya çıkartmış ve ilgili 5 rafa koymuşuz anlamına geliyor.

Sorun burada başlıyor!!! Etiketler her dilde ve herşey olabilir, kitaplığın büyüklüğünü siz hayal edin. Yazımızı hangi raflara koyacağız? Steemit bunun için öne çıkan etiketler bölümü oluşturmuş ve genelde İngilizce etiketler mevcut. Haliyle yeni katılanlar, yazı paylaşırken bu etiketleri kullanarak yazılarını görünür yapma çabası içerisinde.

Ben bir Koreliyim diyelim, yazımı kendi dilimde yazdım, kendi dilimde etiketlerini ekledim ve yayınladım. Sen bir Türk olarak, gezinirken yazıma rastladın. Yazımı anlamıyorsun, etiketleri anlamıyorsun ve kapatıyorsun. Bir Koreli, bir Amerikalı, bir İspanyol vb. senin yazına rastladığında, kendi dilinde yazdığını ve kendi dilinde yazdığın etiketlerle gördüğü zaman aynısını yapıyor.

-Hııımmmmm, o zaman hep İngilizce yazayım, hep İngilizce etiketler kullanayım nasıl olsa dünya genelinde konuşulan, bilinen bir dil, o zaman benim yazım görünür olur ve bolca oylanır.
-Heee, ama ben İngilizce bilmiyorum:(.

Kaldık mı İngilizce bilmeyen Türkler olarak baş başa. İngilizce bilmiyorum diye Steemit'ten para kazanamam mı, ama elin Korelisi de İngilizce bilmiyor ve dünyanın parasını kazanıyor. Tam bir çelişki.

Cebimizdeki soruları yavaş yavaş çıkartma vakti geldi.

#kr etiketinde yeni yayınlanan on gönderiyi açtım ve ne etiketler kullanmışlar inceledim. #kr, #kr-newbie, #kr-dev, #kr-pen, #kr-daily, #kr-game, #kr-series, #kr-food, #kr-art....... bu etiketlerin yanında yine İngilizce etiketler #art, #food vb. etiketler de kullanılmış. Görünen o ki adamlar önce kendi aralarında bir sistem kurmuşlar. Bakmışlar ki, bizim yazılarımızı anlamıyorlar, kendi çaremize kendimiz bakalım demişler.

Peki etiketin ilk kısmı Kore'yi temsil eden "kr" iken diğer kısmını neden İngilizce yazmışlar? O kısmı da kendi dillerinde yazabilirlerdi. Ben geleceğe yatırım olarak yorumladım, gerçek nedenini bilmiyorum. Olur da birileri internette İngilizce olarak "Kore'de sanat" ile ilgili bir arama yaparsa, #kr-art etiketine takılsın diye yorumladım.

Korelilerin kullanıcı sayısı fazla, Korelilerin parası çok ve Steemit'e deli gibi yatırım yapmışlar, Korelilerin gözleri hafiften çekik ya teknolojiye kafaları basıyor, o yüzden adamlar 4. sırada dediğinizi duyar gibiyim, keşke duymasaydım :)

@trdaily hesabının düzenli olarak yayınladığı "#tr etiketi ve trend etiketler içerisindeki durumu" yazılarını takip edin. Korelilerin gönderi başına düşen yorum sayısına bir bakın, bir de #tr etiketindeki gönderi başına düşen yorum sayısına bir bakın.

İngilizce bilen ve bilmeyen Türkler olarak, eğer #tr etiketini üst sıralarda görmek istiyorsak, işe önce yorum yazma alışkanlığı kazanarak başlamamız lazım.

Yorum yazmak, yazını okudum demek,
Yorum yazmak, yazarı motive etmek demek,
Yorum yazmak, bedava.

İkinci adım, etiketlerimizi düzene koymak olmalı. Bir sistem kurup, #tr etiketi başta olmak kaydıyla, yanına #tr-.... şeklinde etiketler kullanmalıyız. Örnek olarak:

Yeni başlamış birinin gezi yazısı için;
#tr, #tr-acemi, #tr-gezi, #travel, #life
veya
#tr, #tr-newbie, #tr-travel, #travel, #life

Yazılımcı bir arkadaşın, yazılım hakkında yazısı için;
#tr, #tr-yazilim, #development,
veya
#tr, #tr-dev, #development

Nasıl @trliste için yazıları ararken, #trliste etiketi içinde arıyorsak, bir gezi yazısı için #tr-gezi etiketi içinde arama yapabiliriz.

Sadece akışınızda olan yazıları takip etmek dışında bu etiketler sayesinde istediğiniz tarz yazıya ulaşabilirsiniz. Umuyorum bulduğunuz yazıları okur ve yorum yaparsınız.

Fikir ve görüşleriniz benim için çok değerli.

Kalın sağlıcakla.


Not: Görsel Kaynak(Pixabay)
Sort:  

"Kaldık mı İngilizce bilmeyen Türkler olarak baş başa. İngilizce bilmiyorum diye Steemit'ten para kazanamam mı, ama elin Korelisi de İngilizce bilmiyor ve dünyanın parasını kazanıyor. Tam bir çelişki."
hocam şu yorumunuza bende çok takılıyorum ve bu çelişkiyi nasıl çözüp para kazancağız..hala çözemedim..
yorum kısmına katılıyorum.. çok güzel yazılar var tr etiketinde ama dönüpte bir allahın kulu yorum yazmıyor..ama bu birazda okumayan bir milletiz sanırım, okumayınca yorumda atmıyoruz :((
ama olacak..ben ümitliyim..

@ahmeterbay her zaman için umut vardır. Hiçbir şey için geç kalmış sayılmayız. Siz şu an yorum yaparak üstünüze düşen vazifeyi yerine getirdiniz. Ben de sizin yorumunuzu oyladım. Oy gücüm çok yüksek olsaydı para kazanmış olacaktınız. Sadece yazılardan gelir beklemek yanlış bir düşüncedir. Güzel, samimi bir yorumdan çok daha fazla paralar kazanabilirsiniz. Okumama konusuna katılıyorum, katılmadığım konu madem okumayacaktın neden Steemit'tesin sorusu :)) Yazı üzerine kurulmuş bir platforma, para kazanma amaçlı girip, okumadan, öğrenmeden, yorum yapmadan nasıl para kazanabileceğini düşünüyorlar aklım almıyor :))

Çok teşekkürler değerli yorumunuz için.

kesinlikle haklısın "yazı" üzerine kurulmuş bir platformda okumayan bir topluluk.. ama genellemiyorum.. yazıları okuyan ve takibini yapan çok değerli arkadaşlarımızda var :)
bu arada ben vote attım mı 0.01 geliyor :)))

:)) Ben %100 oyladığım zaman $0,0029 gönderebiliyorum.

Sizin %100 $0.0164, benden çok çok iyi durumdasınız, ama çok uzun bir yolumuz var $1 için :))

hocam ben ciddi bir miktar yatırım düşünüyrum..ama öncelikle tam manasıyla çözmek istiyorum steemıti..

Yatırım konusunda bir şey söylemem doğru olmaz. İkinci kısma kesinlikle katılıyorum. Öğrenmeden, çözmeden ciddi miktarlarda yatırım yapmak büyük risk bence. Ayrıca kriptoparaların değişken fiyatları da işin içine girince risk giderek büyüyor. Steemit'ten cidden keyif almaya bakın derim, çünkü diğer sosyal platformlardan çok farklı. 👍

Şu kırmızıyla yazdığın yazıyı açıklamazsan valla downvote veririm.

:)) Nasıl yazdığım mı, niye yazdığım mı?

Niyesi belli. Nasıl önemli olan
Ayrıca kafamda deli sorular. Eğer kırmızı varsa, kahverengi de vardır. Hatta bej rengi bile vardır

Bu arada 5 dakika 22 saniye sürdü.Bilesin ;)

Mecazi 4 dakika :)) Ben saatlerdir okuyorum :)

@ⒼⓄⓀⒽⒶⓃ⑧③ⓀⓊⓇⓉ

@ⒼⓄⓀⒽⒶⓃ⑧③ⓀⓊⓇⓉ

Vay vay vay 👍👍👍

@ⒼⓄⓀⒽⒶⓃ⑧③ⓀⓊⓇⓉ

Renk konusunu daha önce araştırıp hiç denk gelmemiştim ta ki düne kadar. ben de @cashthekush tan öğrendim. Kodlarla arama yaptım yine farklı bir renk bulamadım maalesef.

Busy de kırmızı görünmüyor yalnız.

Etiketler konusunda içerik ürettiğin için teşekkürler, ben de şöyle bir ayrıntı belirteyim de sonra niye aradığımızı bulamıyoruz demeyin :))

Ben bu konuyu düşündükten sonra bari kendi içeriklerimi seri halinde yazarken eskilerine ulaşmak için seri adına etiketler üretmeye başladım #arafsmuzik @arafsizle #arafszyoutube vs. gibi. Şimdi bu etiketler hala içerikte olmasına rağmen bu etiketlere tıkladığımda o içeriklere ulaşılmıyor.

Sanırım ömrü 7 gün :))

Daha önce bu konuda yazmıştım ben de.

Ama şöyle de bir durum var bazen karşıma etiketlerde 2 senelik yazılar da çıkabiliyor. Mesela #reportabuse - https://busy.org/created/reportabuse

Başka etiketler de var anlamadığım bir şekilde. Çözersen bana da haber verirsin :)

Evet, ufak çaplı bir araştırmadan sonra güzel bilgiler edindim sayende. İlk kullandığın etiket yazının url adresine ekleniyor ve kalıcı oluyor. Diğer 4 etiket 7 gün boyunca görünüyor. Gönderilerinde genelde #tr etiketi başta olduğu için ve diğer etiketlerin üzerinden 7 gün geçtiği için, kendin için hazırladığın etiketlerde gönderilerini göremiyorsun. Bu konuyla ilgili güzel bir yazı buldum, incelemek istersen;

https://steemit.com/minnowsupport/@rodeo670/steemit-tutorials-how-to-use-tags-to-maximize-visibility-for-your-posts-and-gain-more-upvotes

Umarım aklındaki bazı soru işaretlerine cevap olur. 👍

Hmmm, çok güzel, mantıklı aslında böyle olması. Hiç dikkat etmemişim.

Çok teşekkür ederim, sevindim 👍👍👍

:)) Bana yeni araştırma konusu çıktı, çok güzel :)) Bir bilene mi danışsak??? @emrebeyler ???

7 gün bile olsa, hem okuyabileceğimiz hem de oylayabileceğimiz yazılar çıkacaktır karşımıza. Amaç yazılarımızı kategorileştirmek birazda.

Gene çok güzel bir inceleme olmuş. @arafs 'ın dediği gibi eğer bunların ömürleri 7 gün gibi bir süre ise bunu oluşturmamız neredeyse imkansız. Çünkü önce bu sistemi oturtmalıyız. Yani Türk topluluğunda bulunan birçok kişi kendi halinde takılıyor. Bu ne yapmış, bak çok güzel olmuş deyip de kendi yazısında onu kullanmıyor. Hal böyle olunca dediğini uygulamak çok zor geliyor.

Teşekkürler @kagantrky. Ömürleri hakkında araştırma yapacağım lakin 7 gün bile yeterli bence. Ben genelde o gün içinde veya üzerinden bir-iki gün geçmiş yazıları okuyorum ve oyluyorum. Zaten 7 gün sonunda oylamamız birşey ifade etmiyor ama 7 gün sonra hatta aylar sonra yorum yazılan yazılar mevcut. Yazımın vurgusu aslında etiketten çok yorum yazma üzerineydi. Etiket bunun için bir araç olarak kullanılmalı. Doğru etikette araştırma yapıp doğru yazılar bulununca peşinden yorum katmak gelmeli. Umarım bir sistem oluşturabiliriz. Ben bu yazımda kendimce etiketler kullandım. Bakalım #tr-fikir etiketini kullanıp kimler yazılar paylaşacak :)) Artık bir sistem kurmanın zamanı geldi diye düşünüyorum.

Umarım bu sistemin öncüsü olabilirsin :)

Ben daha çok Hasan Tahsin gibi ilk kurşunu sıktığımı düşünüyorum, gerisi iyi bir lider önderliğinde beraberlik duygusu ile hareket etmekte kalıyor :))

Çok güzel bir yorum olmuş çok beğendim gerçekten :)

tr-gezi yazmakla, gezietiketi arasında bir fark oldugunu düşünmüyorum. Ama tr-travel yazınca global bir etiket haline dönüşüyor. yani okuyucular burada daha çok türkiyedeki gezi mekanları hakkında bilgi alma amacı güdebilirler. Ayrıca, blog-story yazısını ingilizce yazmaya gerek yok bence. tr-travel etiketine gelen bir yabancı türkçe blogla karşılaşacağını tahmin ediyordur ve muhtemelen -çok başarılı olmasa da- google translate veya daha farklı çeviri araçlarıyla yazıyı okuyordur. çünkü bu etiketlerde amaç kaliteli bir içeriğe ulaştırabilmek ve bu içeriği arayan bir şekilde internetin nimetlerinden faydalanarak o içeriği anlayabilecek kadar çeviri gücüne sahiptir.

Dediklerine katılıyorum, amaç kendi içimizde, kendi yazdığımız yazılara kolay ulaşabilmek, sonra global olarak düşünülebilir. Bir yerden başlamamız lazım diye düşünüyorum. Herkes farklı farklı etiketler kullandığı için toparlanamıyoruz. Teşekkürler değerli yorumunuz için.

Emeğinize sağlık, çok güzel bir araştırma konusu olmuş. Etiketler konusu en fazla sorun yaşadığımız bölüm.
Biz etiketlerimizde neler kullanıyoruz? Sorusu ile baş başa kalalım önce.

  • #tr etiketi bir çoğumuzda en başta.
  • #trliste; amacı günlük listelenen yazılar arasına girmemiz olan bir yarış etiketi. Aynı at yarışlarında kapıların açılması gibi. Bu etiketi yazdığımız anda yarış başlıyor.

Bu iki etiket dışında Türkçe için kullanılan başka bir etiket hatırlamıyorum. Bu sebeple bizim gelişmemiz evet zor. Ben yazdığım yazıda kullandığım etiketlerde bahsedeyim. #tr her daim başta. Yazdığım yazı @kusadasi projesi ise #cointurk, konu blockchain ise #blockchain vb. şekillendiriyorum. Peki bunlar haricinde kullandıklarım; #koal, #feronio, #jumbot, #trliste, #coogger. Bunları neden kullanıyoruz? Tamamı bir yarışın parçası için. İşte buradaki projelerde kullanılan etiketler projeye hizmet ediyor. Biz normal şartlarda #tr etiketini kullanıyoruz. Ancak sırf yarışmalardan bir pay alabilmek için yarışma ve proje etiketlerini kullanıyoruz. Bu konuda proje yöneticileri etiketlerde esnek davranabilir. Proje etiketi dayatması yerine gerçekten emek verilmiş yayınlara oy verimi yapılabilir. Böyle bir durumda ücretli oy atan projeler nasıl takip edecek ve nasıl oylayacak? Sorusu ile karşılaşıyoruz. Bunun içinde yazıyı yazan discord kullanımını alışkanlık haline getirecek ve projenin oy kanalına yazısını atacak. Yöneticiler de oylamalarını buradan takip edecekler.

Umarım faydalı bir sonuçta buluşabiliriz. Yoksa alacağımız yol buradan ilerisi değil.

Saptamalarınız çok doğru. Ben de uzun süredir bu etiketleri kullanıyordum. Sadece @trliste etiketini ayrı tutmak gerekiyor bence. Onun amacı para kazandırmaktan çok #tr etiketi altında kaliteli ve çok paylaşım yapılmasını sağlamak. Discord önerin çok güzel bir düşünce, umarım hayata geçirirler.

Biraz araştırma yapıp, diğer ülke etiketleri neler yapmış, neler paylaşmışlar, nasıl üst sıralara gelmişler öğrenmek lazım. İkinci aşama ise uygulama. Hemen uygulamaya koyulup denemeler yapmamız lazım. Sonuçları değerlendirip iyiye mi gidiyoruz kötüye mi bakmak lazım. Peki biz ne yapıyoruz, sadece izliyoruz, sadece #tr etiketine odaklanıyoruz. #tr etiketi bu devasa kitaplığın sadece bir rafını temsil ediyor, bütün gönderilerimiz üst üste biniyor. Paylaşım sayısı arttığı zaman güzel bir gönderi saniyeler içinde en altlara doğru yol alıyor.

Umarım yakın zamanda etiketler konusunda bir sistem kurup, hayata geçirebiliriz.

Değerli yorumunuz için teşekkürler.

elinize sağlık, üzerinde gerçekten düşünülmesi gereken bir konu seçmişsiniz.

ben de az önce ilk yazılarımda sistemi bilmediğim için kullandığım bazı türkçe etiketin akıbetine baktım. bazıları "new" sekmesinde duruyorken bazısı da kaybolmuş vaziyette. yani yukarıda arafs'ın sorduğu sorunun cevabını bulmalıyız öncelikle. ben de açıkçası tr-ingilizce etiket kombinasyonu tarafındayım. yani tr-food, tr-guitar, tr-technology vb.. gibi. koreliler bu işi iyi çözmüş bu bağlamda.

Teşekkürler @netknight. Ben de az önce çözdüm ve @arafs'ın sorusuna cevap verdim:))
Şu yazıyı incelemeni isterim;
https://steemit.com/minnowsupport/@rodeo670/steemit-tutorials-how-to-use-tags-to-maximize-visibility-for-your-posts-and-gain-more-upvotes

İlk etiket olarak #tr-guitar, #tr-food vb. kullanmazsak yazının üzerinden 7 gün geçtiğinde yazı kayboluyor o etiket altında. Biraz daha düşünmek gerekiyor ilk etiket seçiminde. Umarım biz de bir sistem kurabiliriz.

bu yazı mı 4dakikada okunuyor:)
kaç dakikada okudum bilmiyorum ama bana çok uzun geldi kafamdaki düşüncelere daldım hangi tagları kullanayım vs birçok şey:))
emek verilmiş bu yazı için teşekkürler:)

:)) Ben teşekkür ederim. Umarım bir sistem kurulur etiketler hakkında ve yazımızı yazdıktan sonra çok kolay şekilde etiketlerimizi yerleştiririz.

trliste için de tebrik ediyorum hak ediyordu.🤗

:)) Çok teşekkürler 👍

Türk topluluğu olarak bu platformda ilerlemenin tek yolu birlik olmak, gördüğüm kadarıyla bu birlik kelimesi bazılarına çok yabancı görünüyor malesef, @cashthekush dediğiniz gibi kendi kendine takılıyorlar.

Bu platformun amacı ne? ilk önce bu soruyu cevaplayalım.(soruya gelecek cevaplardan sonra yorumuma devam edeceğim, yorumumun giriş bölümünü okudunuz):))

:)) Bu sorunun cevabı kişiye göre değişir. Benim için burada olmak, keyif almak, yazmak, öğrenmek, yazılarımın okunduğunu bilmek şeklinde sıralanıyor. Bir başkası için ilk sırada para kazanmak olabilir. Amaçlarımız farklı da olsa aynı gemideyiz, geminin bir kaptanı olmalı ve bir rotamız olmalı, gemide bir düzen olmalı, yoksa ilk fırtınada alabora olacağız.

Teşekkürler, devamı gelecek yorumunuz için :)))

Sizin cevabınız benim platformda olma sebebimle aynı yani bu keyif alma tek başına olacak bir iş değil, değil mi? 😄
Ahmet, Mehmet ,Ayşe gelir de yazınıza yorum yaparsa keyifli olur bu platform değil mi? ( soruya yorum ve cevaptan sonra devam edeceğim arkası yarın gibi oldu biraz😂)

😂😂😂severek izliyoruz :)

Biliyorum 😂
Ama soruya cevap yorumu almam lazım 😌

Mesela ben yazılrıma yapılan yorumlar sayesinde, kim yorum yaptıysa sayfasına gider son postuna yorum yaparım. Öbür türlü takipnetmek daha zor ama yorum yapanı takip etmek daha kolay. Yani yorum yapan her yönden kazanır. Steemitte bu şekilde büyür gelişiriz. Birbirimizi destek olarak, günlük hayatımızdaki komşuluk ilişkileri gibi, yani tabağı boş çevirmemek diyelim mi?

:)) Çok güzel bir tabir olmuş, tabağı boş çevirmemek lazım :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by cashthekush from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 62261.29
ETH 2614.53
USDT 1.00
SBD 2.56