Tr Blog Önerileri 5 | Hobi Edinip Blog Yazmak

in #tr6 years ago (edited)

Tr Blog Önerileri 5 | Hobi Edinip Blog Yazmak

hiker-1149898_1920.jpg

Selamlar arkadaşlar.
Burada hobilerini paylaşan çok başarılı arkadaşlar var profillerini de bunun üzerine şekillendirmişler bir nevi. Bunlardan Türk olarak örnek verebileceğimiz en başarılı arkadaşımız sanırım @pinarhanpolat 'dır. Kendisi resim hobisini çok güzel bir şekilde bizlere sunuyor ve başarılı bloglar yazmaya devam ediyor.
Peki...
Siz de bunu yapabilir misiniz? Blog yazarken hem zevk alıp, hem keyif içinde bir iş yapabilir misiniz?

Bunun için bir kaç hobi edinmek gerekebilir. Biraz erkek kafasında yazdığım için, umarım kadınlara da hitap edebilirim.

Yabancı Bir Dil Öğrenmek

learning_by_angelosjay-d3hcnuc.jpg
image source

Bunu bir hobi olarak yaparsanız ve blog olarak da yazmaya devam ederseniz muhtemelen çok başarılı olursunuz.
Bir yabancı dil öğrenmek kadar tartışmasız olarak yararlı birkaç hobi vardır.
Yurtdışına en son gittiğinizde ana diliniz konuşabilmeyi ne kadar istediniz? Yabancı bir dil öğrenmek oldukça zor olabilir, ama gerçekten düşündüğünüzde, tamamen farklı iki dili konuşabilme kabiliyeti oldukça hoştur.
Dil kursları iyi fiyatlar sunar veya Rosetta Stone gibi bir ev-içi yöntemi deneyebilirsiniz.
Anahtar şu; sürekli olarak pratik yapmak.

Bununla ilgili bir detaylı blog yazacağım. Belki podcast bile çekerim.

Haftalık olarak bazı kütüphanelerde, insanlar başkalarıyla yabancı dil konuşmak için bir araya geliyor. Film ve televizyon izlemek ve okumakta olduğunuz dilde müzik dinlemek de yardımcı oluyor. Ama detaylara sonra girelim.

Dağcılık / Mağracılık

kagan.jpg

Evet evet. Hem gezebileceğiniz, hem kamp yapabileceğiniz ve MÜKEMMEL fotoğraflar çekebileceğiniz bir hobi aslında. Para kazanmak olarak değil de, eğlenmek ve yeni yerler görmek, adrenalin yaşamak isteyenler için süper bir hobi.
Biliyorum bu ikisini aynı kategoride incelediğim için @kagantrky arkadaşımız biraz bana kızacak... Ama yine de çok yerimiz yok.
Bakın kendisi Mağaracılık Nedir? yazısında neler demiş;

söylemek istiyorum.
Mağaracılık denilen sporun ortaya çıkmasında en temel faktör Speleoloji (Mağara Bilimi) diyebilirim. Speleoloji içerisinde ise pek çok alt dal bulunmaktadır. Örneğin, mağara biyolojisi, antropoloji , paleontoloji, jeoloji vb.

Mağaracılığı spor yapan ise, bedensel bir aktivite sayesinde meydana gelmesidir. Hem de gerçekten ağır bir aktivite gereklidir.

Benim mağaracılık konusunda neler yaptığıma gelirsek, ben mağaracılığa 3-4 yılımı verdim. Üniversiteye başladığım senenin başında katıldığım AKÜMAK isimli Akdeniz Üniversitesi Mağara Araştırma Topluluğunda aktif olarak bulundum. İlk senem tamamen, eğitimlerle tamamlandı. İkinci senemin başında yönetim kadrosuna dahil oldum. Bu zaman zarfında eğitim sorumlusu görevini yerine getirmeye çalıştım. Her türlü temel eğitimden teknik eğitime kadar pek çok eğitimin düzenlenmesinde etkin olarak rol aldım. Bu sürede kendimi de geliştirmeye devam ettim. Çünkü mağaracılık denilen spor bir ömür öğrenmeye devam edilen bir spordur. Bu yüzden ben de yeni gelenlerin eğitimlerine yardımcı olurken kendi eğitimime de devam ettim. Bu yıl içerisinde okul şartlarımın zorlaşmasından kaynaklı kulübe ara vermek zorunda kaldım. Şu an ise geçirdiğim mutlu anılarımı düşünerek bu yazıyı yazıyorum :)

DIY Projeleri

diy2.jpg

Bazı insanlar için, evin etrafındaki projeler üzerinde çalışmak bir iştir ve herhangi bir maliyetle kaçınılamaz. Çoğu zaman tuzlu olacağı düşünülür ama daha ucuz tutar, çünkü işçi parasını aradan çıkartmışsınız demektir.

Fakat diğerleri için, cumartesi öğleden sonrasını harcamak tamamen keyifli bir yol.
Bir bodrum bitirmek, ev bakım kontrol listenizde çalışmak, ya da sadece bir odayı yeniden boyamak, evin etrafında (ve garaj) birçok insana elleriyle çalışma ve yeni bir beceri öğrenme şansı sunuyor aslında.

Evlerin, vücudumuzun sağlıklı kalması için sevdiğimiz gibi olması gerekir. Evimizi sevmeliyiz.
Keyif almaya gelirseniz, çok daha iyi durumda olur ve her küçük proje için usta işe almadığınız için muhtemelen uzun vadede paradan tasarruf edersiniz.
Tabii ki her zaman dikkatli olmak üzgün olmaktan daha iyidir ve ne kırdığınızı düzeltmek için fazladan ödemek zorunda kalmazsınız.
Faydası, videolar ve makaleler, kütüphanenizdeki kitaplar ya da HGTV'deki gösteriler için bakanlar için bolca kaynak bulunmasıdır.

Akvaryumculuk

Evet. Bunun hakkında mükkemmel bir vlog kanalı var.
The king of DIY
Bu abimiz çok uzun zamandır akvaryumları anlatıyor bir sürü akvaryum balığı besliyor. Ve çok kaliteli bloglar ve vloglar hazırlıyor. Ben bunu yapan bir Türk henüz görmedim.
Video her şeyi çok güzel özetliyor dolayısıyla daha fazla yazmayayım, o kendisini anlatsın...
Umarım Türkiyede'de yapılır. Çok beğenerek takip ediyorum, bir sürü şey öğrendim. Sizlere de tavsiye ederim.

Bunun gibi bir çok hobinizi vlog-blog olarak kaydedebilir ve paylaşabilirsiniz.
Umarım beğenmişsinizdir.
Okuduğunuz için teşekkür ederim.

first image source

Sort:  

Yazında bana yer verdiğin için çok teşekkür ederim çok mutlu oldum :)

Bunu belirttikten sonra senin de dediğin gibi mağaracılık ve dağcılık çok ayrı iki spor dalı olmasına rağmen içeriğinde sadece ikisine yer ayırma gibi bir durumun olmadığı bir için bir şey demeyeceğim :)

Bunların dışında gerçekten bir doğa sporu ile ilgilenmek sizi her alanda geliştirebiliyor. Sosyal yaşantı, doğa bilinci, bedensel gelişim gibi kavramlar dışında doğa sporu ile uğraşmak insanı ayrıca mutlu ediyor. Bu mutluluğu anlatmak bile Hobi edinip blog yazmak yazılarında bahsettiğin gibi çok zevkli bir iş haline geliyor :)

Senden de daha çok gezi blogu bekliyoruz içten içe aslında :)

Dogru duzgun bi program yapabilirsem aklimda var. Hala magaracilik serimi bitirmedim mesela :)

Great post!
Thanks for tasting the eden!

Congratulations @captainsailor! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received
Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 61436.95
ETH 3388.33
USDT 1.00
SBD 2.49