Seslendirme Hayalim | Ölmeden Önce Yapılacaklar Listesi

in #tr6 years ago (edited)

microphone-3351065_640.jpg

Seslendirme Hayalim | Ölmeden Önce Yapılacaklar Listesi

Bu konudan sizlere daha önce bahsetmemiştim. Uzun bir süredir istediğim şeydir aslında. Bir oyunda veya bir animasyonda seslendirme yapmak. Aslında animasyondan ziyade, bir oyunda seslendirme yapmayı çok isterim...

Tanıdık var mı?

Böyle şeylerin, amatör kişişler için genellikle tanıdıklar aracılığıla olduğunu öğrendim daha önce. Dolayısıyla benim de tanıdığım olmadığı için, hiç bir zaman böyle bir işe kalkışamadım. Oyun geliştiren bir arkadaşım yok. Arkadaşlarım genellikle bu oyunları oynayan kişiler.

Ben de oyun vs yapmakta, hatta oyunu geçtim mod bile yapmakda sıfır bir adamımdır. Bu konuları hiç bilmem...

Skyrim Modu Seslendirsem...

En çok sevdiğim oyunlardan birisidir Skyrim. Açık dünya olması, milyonlarca modu olması... Biliyor musunuz nexusmods skyrim sayfasında olan onlarca mod çeşidinin içinde kendi senaryosunu ekleyenler de var. Bu senaryolarda bir karakteri seslendirebilsem, inanılmaz mutlu olurdum.

Sadece bu senaryolar değil, companion modları da var. Bir Türk companion modu çıksa da, seslendirmeyi ne kadar çok isterim anlatamam!
Eğer aranızdan birileri bu işlerle uğraşıyorsa, veya uğraşan birilerini tanıyorsa bana en altta verdiğim mailden ulaşabilirsiniz. Bu yazı ömür boyu burada kalacak. Buraya yazdıklarımız silinmiyor. Dolayısıyla ne zaman görürseniz görün, bana ulaşmaktan çekinmeyin.

Witcher | God of War | Batman

292030_screenshots_20160619202541_1.jpg
resim benim steam hesabımdandır

Witcher da seslendirme yapan Doug Cockle abimize bayılırım. Bununla birlikte Batman oyunlarına da çizgi filmlerine de yıllardır sesini veren ve onunla büyüdüğümüz adam Kevin Conroy da en çok sevdiklerim arasındadır...

En son çıkan God of War oyununda mükemmel bir iş çıkartan Christopher Judge inanılmaz bir sese sahip... Keşke benim de öyle sesim olsa dediğim adamlardan birisi...

Örnek aldığım oyunlar ve kişilerin bu kadar mükemmel olması elbette benim bunu bu kalitede yapabileceğim anlamına gelmez. Ama bunun için elimden geleni yapacağıma emin olabilirsiniz... Bu benim hayallerimden birisi. Size bir video da bırakayım...

Bu tarz oyunlarda seslendirme çok önemli. Ama benim ufak da olsa hayalim, bir modda bir karakteri seslendirmek. Veya daha basit, daha amatör yapılmış bir oyunda seslendirme görevi almak. Bunu ölmeden önce yapmak istediğim şeylerden birisi diye söyleyebilirim. Bunun için bir sürü ajans, bir şeyler falan filan var biliyorum. Ama ne gidecek vaktim oldu, ne de hevesim...
Sanırım bunun büyülü bir şekilde oluşmasını beklemek yerine harekete geçmem gerekiyor. Bu kolay bir iş de değil, herkesin altından kalkabileceği bir şey değil... Dolayısıyla eğitim gerekebilir.

Kendi seslerimin editini de yaptığımı yıllardır youtube'a attığım podcastlerimden görebilirsiniz. Bakalım, belki bir gün birileri çıkar da, seslendirme için yazar... Kim bilir?

İletişim: [email protected]

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

first image source is pixabay

Sort:  

Bol şans, umarım bir lol karalterini seslendirirsiniz :)

God of war'da Baldur'u ilk duyduğum an kimin seslendirdiğini tahmin etmiştim, adamın yüzü benziyor zaten :D sesini de LOST'dan biliyordum.

LOST ne güzel bir şey ya

Bol şans hocam

Umarım gerçekleşir, biz de dinleme fırsatı buluruz. Eğer bir gün gerçekleşirse, bize buradan haber verebilirsin her zaman :) 👍

Yerinde olsam Türk oyun firmalarının iletişim adreslerine çalışmalarımı mail ile yollardım. İyi şanslar.

Bu arada Strike of Kings (Arena of Valor olarak isim değiştirdi) telefon oyunu ile Türkçe çeviri için iletişim kurmuştum. O zaman eleman arıyorlardı. Belki oyuna Türkçe dublaj yapıyorlardır şu sıralar. Biraz araştırırsan iletişime geçebilirsin sende.

Dostum dublaj sanatçısı olmayı hiç düşündün mü? Trt de sesin yüzleri diye bir belgesel serisi vardı. Keyifle izlerdim. Bakmanı öneririm ilgilenirsen.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62516.71
ETH 2436.18
USDT 1.00
SBD 2.65