Yine Bi Minnak 💛

in #tr7 years ago

Hayırlı akşamlar steemit dostlarım.🙋

Ne zamandır tarif vermiyodum. Bugün sizler için nefis bi tarif denedim.
Aslında daha önce bi çok kez yaptığım bişeyin biraz daha değişik hali bu.

image

Bu güzel şeyin adı her yerde Nişasta Kurabiyesi diye geçerken, burda Minnak Kurabiyeler olarak geçmekte. 😋

Önceden bunun Mantar Kurabiye şeklini yapardık hep. Geçenlerde bunu bi sitede gördüm ve çok harika duruyodu. Kendi kendime dedim bi gün mutlaka yapmalıyım.
Hem mantar şeklini kavanozda saklamak zor olucaktı. Bu şekilde saklamak daha kolay olur diye düşündüm. Bu güne kısmet oldu. İşte yaptım bakalım kaç gün dayancak. 😊

image

Gelelim az malzemeli ama bol nişastalı tarife;
1 paket margarin (250 gr, oda sıcaklığında)
3 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar mısır nişastası

Aldığı kadar nişasta dedik ama, baştan uyarıyım:
Evde hiç açılmamış 250 gr nişasta vardı. Yeter diye düşünerekten başladım hamuru yoğurmaya. O da ne?
Hamur hala kıvama girmedi. Allah'tan sevgili eşim @by-yesilbag eve gelmek üzereydi ki 2 paket daha nişasta aldırdım hemen. O gelene kadar da bi elim hamurun içinde bekledim. Neyse ki çok sürmedi 10-15 dk içerisinde geldi. 😊

image

Küçük toplar halinde, bastırmadan şekil veriyoruz. Sonrasında önceden ısıtılmış 190 derece fırına veriyoruz.

Aman ha, yakmıyoruz. Gözümüz üzerinde. 👀

image

Belli bi dakikası var mı bilmiyorum, ben altları hafif pembeleşinceye kadar pişirdim. Beyaz olmasını istiyorum çünkü.

Tamam kabul, pişerken ev buram buram kurabiye kokmadı. Ama şu güzelliğe bakar mısınız? Nasıl da çatlak çatlak duruyolar.😌

image

Yanına tabii ki kimileri için olmazsa olmaz çay.☕
Şöyle ki bu nişasta kurabiyesi, un kurabiyesine oranla çok daha hafif. Hafiflikten kastım, hem gram olarak hem de tat olarak.🍪

Şimdi tadına baktım da.. Nası güzel, ağızda dağılan nefis bişey anlatamam..😍
E o zaman ben gidiyim de azıcık keyif yapıyım, hakettim. 😄

Kalın Sağlıcakla 👋

☆ TR tagini ilk sıraya koymayı unutmayın! 🔝

Arkadaşlar hala Türk topluluğu olarak birbirimize yardım ve destek sağladığımız discort kanalımıza katılmadıysanız şimdi tam zamanı. Birlikte öğrenmek ve büyümek için hepinizi bekliyoruz. https://discord.gg/6QGRtKG

Sort:  

Cokkk leziz duruyorlarrrr afiyet olsun:)))

Ne yalan söyliyim öyleydiler gerçekten :)) çok teşekkür ederim

Çok güzel görünüyorlar 👍 afiyet olsun 👏

Çok teşekkür ederim 😊

Ellerine sağlık afiyet olsun🤗😘

Teşekkür ederim annem 😍😚

Nasıl da çatlak çatlak duruyordular :)) afiyet olsun. Keyfiniz bol ve daim olsun 🙏

Çok teşekkür ederim 😊 amin cümlemizin Allah razı olsun 😌

Enfesssss 👌 gece gece mutfağa girdik sayende 😍😍

Mersiii 😊 ne güzel işte sayemde nasiplendiniz 😍😋😄

Bu arada bundan banada yaparmısıııınnnn 😍😍😍😍

E inşaAllah diyelimm 😊😊😊

Afiyet olsun bende un kurabiyesi yaparken nisasta koyuyorum agizda dagiliyor cok guzel oluyor

Kesinlikle çok güzel olur, teşekkür ederim 😊

Ellerine sağlık 😊

Teşekkür ederim 😊

ellerinize sağlık en kısa zamanda bende yapmaya çalışacam :) geri dönüşlerini bekliyorum profilimde

teşekkürler

Elinize sağlık nefis görünüyor, yarısını un yarısını nişasta kullanarak yapabilir miyiz acaba?

Yapılır tabi ama tadında bi değişim olabilir şeker miktarında falan. Denemek lazım.
Teşekkür ederim ayrıca 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58397.49
ETH 2619.60
USDT 1.00
SBD 2.42