Oturtmaya mı Geldik?

in #tr7 years ago (edited)

Hayırlı günler arkadaşlar..🌸

Bilen bilir, bu platformda daha çok yemek hakkında bi yer edindim. Mümkün olduğunca da sizlere basit ama lezzetli tarifler sundum, sunmaya da devam ediyorum.
Önceleri buralarda çok fazla bayan türk kullanıcı olmamasına rağmen, paylaşımlarım takip ediliyodu. Şimdi ise bayan kullanıcıların artmasıyla birlikte ben de artık takip eden taraf oldum. Çok güzel yazılar, tarifler, yerler görür oldum. Çok da mutluyum bu durumdan. Umarım daha da artar bayan profilleri. 😌

PicsArt_01-21-01.36.35.jpg

Giriş uzun oldu, maksadımıza geçelim şimdi. 😄

Bugün sizlere nefis bi yemekle geldim, Patlıcan Oturtma.😍
Patlıcan sevenlerdenseniz eğer, mutlaka yemişsinizdir. Şayet yemediyseniz de bi an önce yemenizi tavsiye ederim. Ben şahsen patlıcana da, patlıcanlı şeylere de bayılırım. Patlıcan reçeli hariç.😄

PicsArt_01-21-01.32.30.jpg

Malzemeler;
3 büyük boy patlıcan 🍆🍆🍆
1 domates 🍅
1 biber 🌶
4-5 diş sarımsak
1 yemek kaşığı domates salçası
Yarım yemek kaşığı biber salçası
Sıvı yağ
2 adet küçük soğan
200 gr kadar kıyma
Pulbiber, karabiber, kimyon ve tuz

Tabii bütün bunlar benim yaptığım miktarda. Siz dilerseniz arttırabilir veya azaltabilirsiniz. 5 kişiye ideal bi yemek oldu, artmadı da az da gelmedi. 😉

Öncelikle alacalı soyduğumuz patlıcanları halka halka doğrayıp, acısı çıksın diye tuzlu suda beklemeye alıyoruz.
O esnada, küçük küçük doğranmış soğanları sıvı yağda kavuruyoruz. Ardından kıymayı ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Sonrasında baharatları, salçaları, soyulup doğranmış domatesi, biberi ve sarımsağı da ekleyip bi güzel kavuruyoruz yine. Domatesler iyice eriyince kıvama gelmiş demektir. 😊

Harcımız hazır olunca patlıcanları süzüp kızartmaya başlıyoruz. Kızaran patlıcanları tepsinin veya tencerenin altına yayıyoruz. Üzerine de harcımızı döküyoruz. 😋

PicsArt_01-21-01.33.45.jpg

Son olarak üzerini domates-biberle süslüyoruz. Biraz da su ekleyerek pişmeye bırakıyoruz.
İster fırında, ister ocakta. Biz fırına attık, 30-40 dk 200 derecede pişirdik. En üste koyduğumuz domates-biberler pişince yemeğimiz pişmiş demektir. 😍

• Bu arada biber salçası yemeklere ayrı bi lezzet katıyo, bilginize.😉

20180120_190832.jpg

E hadi afiyet olsun o zaman bize. 😋

Keşke hep birileri olsa da evde, sürekli güzel güzel yemekler yapsak. 2 kişi olunca çok özenesi de gelmiyo insanın. 😂
Şaka bi yana, yediğin yemeğin önemi yok aslında. Sevdiklerinle bi kuru ekmek bile o kadar güzel gelir ki insana.. 💕

Şimdilik benden bu kadar, Allah'a emanetsiniz, görüşmek üzere. 😌

Kalın Sağlıcakla 👋

☆ TR tagini ilk sıraya koymayı unutmayın! 🔝
Arkadaşlar hala Türk topluluğu olarak birbirimize yardım ve destek sağladığımız discort kanalımıza katılmadıysanız şimdi tam zamanı. Birlikte öğrenmek ve büyümek için hepinizi bekliyoruz. https://discord.gg/6QGRtKG

Sort:  

Tariflerinizi çok beğeniyorum ve zaman zaman da denemeye çalışıyorum. Ellerinize sağlık her zamanki gibi harika görünüyor.

Sağolun, çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için 😊

Ben bu yemege bayiliyorum 😊 patlicani cok severim ama ne yazikki esim hic yemez bu yuzden pek yapamiyorum kendime patlican yapsam ona baska bisey yapmam gerekiyor.bi gune iki ayri yemek yapamayacak kadar usengecim ne yazikki 🙈😁

Çok üzüldüm şuan sizin için, artık misafirliklerde bulursunuz umduğunuzu umarım 😊 çok teşekkür ederim 😊

Çok nefis görünüyor, elinize sağlık. Afiyet olsun.
Patlıcanı ben de çok severim.

Sevilmez mi yaa, çok teşekkür ederim 😊

elinize sağlık,çok güzel görünüyor

Çok teşekkür ederim 😊

elinize sağlık çok leziz görünüyor😊
ben de patlıcan, patates ve bulgurlu yemekleri çok severim🙆

Zevklerimiz bir sanırım 😊 çok teşekkür ederim 😊

eline sağlık canm,patlıcan kızardığı için bu yemek biraz agır oluyor diye bende kızartmadan halka halka olan patlıcanlara az yağ koyarak fırınlıyorum sonra işlemlere devam ediyorum ağır olmuyor hemde daha az kalori :D

Oda bi seçenek tabii hem de daha sağlıklı dediğin gibi 😉 çok teşekkür ederim 😊
Nerelerdesin sen yaa, kayıplara karıştın 😌

sorma ya şu ara kafam öyle yoğun ki fırsat bulamadım ama inşaAllah buralardayım artık:)

Hadi inşaAllah diyelim 😊

En sevdiğim yemek. Biraz zahmetli ama lezzeti bambaşka. Ellerinize sağlık 😊

Kesinlikle öyle, çok teşekkür ederim 😊

Çok güzel görünüyor cadım ve ben yine acıktım 😂

Teşekkür ederim ve de Çok üzgünüm senin için 😂😂

Imm sevdiğim yemekler arasına girdi artık 😄 bunun bi tık değişiği geçenlerde yaptım enfess oldu üşengeçliği bırakırsam tarif atacağım bi ara 🤣🤣

:))) hadi inşaAllah

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64349.20
ETH 2673.53
USDT 1.00
SBD 2.83