Bir Bardak C Vitamini 🍋

in #tr7 years ago

Merhaba millet!

Şu soğuk günlerde bol bol C vitaminine ihtiyacımız olduğunu düşünerekten harika bi Limonata tarifiyle geldim sizlere. Baştan belirteyim, geçen sefer ki turşu misali yine yapan annem bunu da.😊

image

Öncelikle burdan anneme saygılar, selamlar ve de ellerine sağlık diyoruz.😌

Sevgili eşim @by-yesilbag hasta olunca annem sağolsun hemen bize de 2 şişe limonata verdi. Ev yapımı, taze taze, şifa olur inşaAllah. Yapılışını anlatmak, göstermek de bana kaldı tabii. Hemen başlıyorum anlatmaya çok uzatmadan.😊

image

Malzemeler;
2 adet limon 🍋🍋
1 adet portakal 🍊
1 tatlı kaşığı limon tuzu
1,5 su bardağı şeker
15 su bardağı su (3 litre)

• Portakal olmasada olur, size kalmış.

image

Yapılışı;
Limon ve portakalı öncelikle buzlukta donduruyoruz. Buzluktan çıkardıktan 5 dakika sonra bıçak ile dilimleyip robota koyup, iyice çekiyoruz.
Dilerseniz dondurucuya koyup 1 gün bekletebilirsiniz.

Çektikten sonra şeker ve suyu karıştırdığımız derin kaba aktarıyoruz ve karıştırıyoruz. Limon tuzu ekleyip yine karıştırıyoruz ve dolaba kaldırıyoruz. 3-4 saat bekleyip temiz bir bez ile süzüyoruz.

image

Biz bunu bekletmeden, çırpıcı ile güzelce karıştırıp hemen süzdük. Ve genelde robotta limonla birlikte şekeri ve limon tuzunu da çekiyoruz. Suyu ilave edip, iyice çırpıp öyle süzüyoruz.

Artık yaparken size kalmış işlem sırası. Her türlü oluyo yani.😉

image

Süzdükten sonra sürahi, şişe, kavanoz artık neyde muhafaza etmek isterseniz, ona aktarıyosunuz. İsterseniz yemeklerin yanında, isterseniz de vitamin deposu olarak tek başına tüketebilirsiniz.

Yapması annemden, tüketmesi bizden, her zaman ki gibi.😍
Hem kolay hem masrafsız hem de bereketli bi tarif, kaçırmayın derim.😉

• Yalnız vitamin alayım derken, soğuk soğuk içerek hasta olmayın, sakın ha.😌

Kalın Sağlıcakla 👋

☆ TR tagini ilk sıraya koymayı unutmayın! 🔝
Arkadaşlar hala Türk topluluğu olarak birbirimize yardım ve destek sağladığımız discort kanalımıza katılmadıysanız şimdi tam zamanı. Birlikte öğrenmek ve büyümek için hepinizi bekliyoruz. https://discord.gg/6QGRtKG

Sort:  

Şu an inanın zar zor buralar da dolaşıyorum. Salgın mı var bilmiyorum ama bu ay iki kere grip oldum. Gerçekten şu tarifi hemen yapmam lazım umarım bana iyi gelir de iyileşirim. Günlerdir hayat zindan oldu bana hiç birşeyin tadı yok yahu. Teşekkürler çok incesiniz. :)

Havalardan herkes hasta.. Çok geçmiş olsun, mutlaka deneyin derim. Şifa olur inşaAllah :)
Rica ederim, ben teşekkür ederim :)

Aa oldu mu simdi ben bir hafta boyunca hasta olayim tam iyilestigim de goreyim bu vitamin deposunu😀
Gayet guzel gorunuyor eminim icimi de oyledir. Emegi gecenlerin eline saglik

Tüh bak haklısın o konuda. Mevsim değişiminde paylaşmak lazımdı ama işte insan başına gelmeyince başkalarını düşünemiyo çoğu zaman :)
Çok teşekkür ederiz :)

Afiyet şifa olsun inşaAllah😍

İnşaAllah annem 😍😍😙

Harika bir tarif .denemek lazim.hem cocuklara hem bize ;)) miss gibii..

Kesinlikle, tavsiye ederim :)
Teşekkürler

ayy ne de güzel görünüyor anneciğinin ellerine sağlık :) şimdi aklıma geldi acaba yaz ayı için dondurucuda portakal limon saklayabilir miyiz?

Olabilir bence :) bi denemek lazım :)
Teşekkür ederiz

bence de denemek lazım:)kış aylarında şifa için,yaz aylarında serinlemek için :)

Aynen canım :)

Oluyor oluyor hatta kışın suyunu sıktığım portakal kabuklarını bu şekilde dondurup yazın limonatama kullanıyırum 😊

Tebrikler! Yazınız Steemit Türk Topluluğu tarafından günün yazısı olarak seçildi. Detaylara buradan ulaşabilirsiniz.

Teşekkür ederim

Elinize sağlık kış gününde güzel olur

Teşekkür ederiz sağol

Elinize sağlık çok güzel görünüyor bol bol şifa olsun :)

Çok teşekkür ederiz, olur inşaAllah :)

Tarif için teşekkürler :)

Rica ederiz, faydalı olmuştur umarım :)

Ben de hasta olduğumda zencefil sıkıp içerim.

Bende içerim ama zencefil olmaz :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58397.49
ETH 2619.60
USDT 1.00
SBD 2.42