Benim Tatlı Kurabiklerim 😍

in #tr7 years ago (edited)

Merhabalar dostlar 🙌
Haftasonuna girdik, o zaman merhaba haftasonu.

Beni bilirsiniz, evde hep hazırda bi hamur işim olur. Ya misafir gelirse? Ya malzemem olmazsa? Ya yetiştiremezsem? diye düşünmektense, hazır boşken yine döktürdüm.💪
Ama hepsini bugün paylaşırsam, yarına atacak postum olmaz. O yüzden her gün bi tarif..😂

image

İşte huzurlarınızda Elmalı Kurabiyem, yada kurabiklerim.😍

Herşeyin ilkini burda tadıyorum arkadaşlar. Daha önce hiç yapmadım bundan. Evdeki elma fazlalığından, hem de acemiliğimi atma açısından denemeye karar verdim. Fazla elma vardı evet, bu tarife gide gide 2 tane gitti. Hala elmam var. 😄

image

Hemen tarife geçelim mi?

İç harcı için;
3 adet orta boy elma (2 koca elma)
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı şeker
1 avuç kırılmış ceviz (fındık)

Elmaları soyup rendeliyoruz, yapışmayan bi tavaya alıyoruz. Ardından şeker, tarçın ekleyip karıştırıyoruz. Altını açmayı unutmayın. 😊
Elmalar suyunu çekmeye yakın altını kapatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Soğuyunca içine (isteğe bağlı) cevizimizi katıp karıştırıyoruz.

• Dilerseniz tarçını biraz daha az koyabilirsiniz.

image

Hamuru için;
1 paket margarin (250 gr)
3 su bardağı un
1 yemek kaşığı yoğurt
1 kahve fincanı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 limon kabuğu rendesi (isteğe bağlı)

Un hariç bütün malzemeleri karıştırıyoruz. Yavaş yavaş unu ekleyerek yoğuruyoruz.

Sonrasında hamuru 5 eşit parçaya bölüyoruz. Ve hafif unlanmış zeminde sırayla hepsini birer pasta tabağı boyutunda olacak şekilde, merdane yardımıyla açıyoruz.

• Bu aşamalarda çok detaylı resim çekemedim, eller yağlı olunca.👐

image

Açtığımız hamuru 8 eşit parçaya bölüyoruz. 5×8=40 adet kurabikimiz oluyo.😄
Her parçanın üzerine bi tatlı kaşığı kadar harcımızdan koyuyoruz ve sarıyoruz. Sarma işlemi tek kat olmalı, yoksa aşırı kalın olur.

image

Sarma faslı bitti. Sıra fırına vermekte.
175 derece önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk pişiriyoruz. Gözümüz üstünde olsun her ihtimale karşı.

• Eğer iç harcımız artarsa, buzluğa kaldırabiliriz.😉
Ben biraz fazla koydum harçtan. Baya dolgun oldular o yüzden. Ama ona rağmen harç arttı azıcık.

image

Fırından çıkardıktan sonra, biraz soğuyunca üzerine pudra şekeri serpiyoruz. Ve işlemimiz tamamlanmış oluyo. Pardon tarifimiz bitmiş oluyo.😊

Şimdi bende bi tane tadına baktım da, olmuş yaa. Tutturmuşum yani. Aferin bana!😌
Benim teyzem çok güzel yapar bunu, onunki gibi olmamış tabii. Burdan teyzeme sevgiler. ❤
Bakalım canım @by-yesilbag beğencek mi? O beğenirse tamamdır.😄

Bu zamana kadar hep merdane kullanma korkusuyla yapmamıştım. Halbuki merdane kullanmak da oldukça zevkli. Tıpkı oyun hamuruyla oynar gibi.😊

Bugünlük benden bu kadar arkadaşlar. Hafta sonunuz pudra şekeri tadında geçsin. 😌

Kalın Sağlıcakla 👋

☆ TR tagini ilk sıraya koymayı unutmayın!

Arkadaşlar hala Türk topluluğu olarak birbirimize yardım ve destek sağladığımız discort kanalımıza katılmadıysanız şimdi tam zamanı. Birlikte öğrenmek ve büyümek için hepinizi bekliyoruz. https://discord.gg/6QGRtKG

Sort:  

Afiyet Olsun :) @by-yesilbag ve @byn-yesilbag :)
Küçükken Annem yapardı bende başında beklerdim fırından çıkmasını :)) En sevdiğim kurabiyedir kendisi..

Bende çok severim, @by-yesilbag meyveli şeyleri çok sevmez ama yapmış oldum bi kere, mecbur yiyecek :)
Çok teşekkür ederiz

👀👍 çok lezzetli görünüyorlar

Çok teşekkür ederim

Yine döktürmüşsünüz. Elinize sağlık. 😊

Çok teşekkür ederim

çok güzel ellerinize sağlık ;)

Çok teşekkür ederim :)

Masallah hergun yeni bir lezzet

Can sıkıntısı :) Teşekkür ederim

mmmm:)çayla ne de güzel gider ellerine sağlık:) Buarada birgün bende yaparken sıkıldım harcı ayrı hamuru ayrı buzdolabı posetine koyup buzluğa atmıştım aylar sonra cıkarıp yaptım güzel olmuştu kalan elmaları ziyan olacak gibiyse harç yap at buzluğa;)

:) aynen öyle. Yapa yapa öğreniyorum bende neyin nasıl muhafaza edildiğini. Çok teşekkür ederim canım :)

Çok lezzetli görünüyorlar, afiyet olsun :)

Çok sağol, teşekkür ederim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 62296.59
ETH 2441.07
USDT 1.00
SBD 2.65