KIRKLARELİ GEZİSİ

in #tr6 years ago

Merhaba Arkadaşlar

Bu hafta kısa bir trakya turu yaptım ve gezilerimle ilgili birkaç parça halinde yazmak istedim. Kıraklareli gezim ile başlıyorum.İlk önce Kırklareli de oldum. Sabah otogarda iner inmez kardeşim @burcunurdogusoy beni karşılardı ve beraber gezmeye başladık. Trakya'nın sıcak insanları ve güzel bir havada muhteşem bir gün geçirdik. Önce şehrin çarşısında biraz gezdik ve karnımızı doyurduk. Daha sona şehirde kültür evleri olduğundan bahsetti kardeşim ve hemen gezmek istedim.

İlk önce valilik tarafından hizmete sunulan Kırklareli Kültür Evi'ni gezdik. Burada çok sayıda fotoğraf çektik ve daha sonra ayrı bir yazı yazacağım her bölümü tek tek tanıtan. Kültür evinde bize güler yüzlü bir hanımefendi rehberlik etti. Tarihi eserler ve balmumu heykeller ile Kırklareli tarihini bize yaşattılar diyebilirim. Ardından ATATÜRK'ÜN EVİ ismini verdikleri belediye tarafından hizmete sunulan başka bir kültür evine gittik. Burada çok duygulandık. Atatürk'ün evinin birebir aynısını yapmaya özen göstermiş belediye içeride balmumu heykeller ile tarihi bize yaşattılar. Özellikle üst kata çıktığımızda Zübeyde annemiz in heykeli o kadar gerçekçi duruyordu ki bir an karşımda canlı kanlı duruyor zannettim. Atamıza birkaç cümle yazı yazmayı da ihmal etmedik ve bunlarla ilgili de bir yazı hazırlayacağım. Son olarak Ali Rıza Efendi Kültür Evi ni ziyaret ettik. Burada Bulgarlardan ve Yunanlardan kalan tarihi eserler ile Kosova dan getirtilen tarihi eserler vardı. Bize eşlik eden rehber arkadaşımız farklı milletlerin kültürlerini çok iyi anlattı ve aslında çok da farklı olmadığımızı zaten asırlarca beraber yaşadığımız için hepimizin aslında aynı kültürün temelinden geldiğimizi aktardı. Bu 3 Kültür evini de ücretsiz şekilde hizmete sunmuş valilik ve belediye. Eğer yolunuz düşerse gezmemezlik etmeyin ben ayrı ayrı hepsi ile ilgili yazılar yazacağım.

Arkadaşlar gezi konusunda yazı yazmaya alışkın değilim çok çarpıcı yazamamış olabilirim ama bunda biraz da yorgunluğun etkisi var bütün trakyayı gezmek biraz yordu açıkçası. Umarım beğenirsiniz ve bana gezi yazılarım ile ilgili tavsiyeleriniz olursa lütfen yorum olarak belirtiniz. Şimdilik bu kadar yarın Edirne Yazım ile devam edeceğim ve ardından kültür evlerini tek tek tanıtacağım. Görüşmek üzere...

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by burakdogusoy from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 0.18 % upvote from @drotto thanks to: @burakdogusoy.

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 3 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

çok teşekkürler

Trakya bir başkadır beyaa 😊
Atasına, geleneklerine kayıtsız şartsız bağlıdır.
Eğer doğru insanlarla sohbete başlarsanız gün yetmez.. Diğer yazılarınızı bekliyorum 😉

üniversiteyi Edirne'de okuduğum için zaten ben fahri Trakya'lı oldu bile :D

Bence gayet güzel olmuş yorgun olmanıza rağmen iyi yazmışsınız. 😃
Tavsiye olarak biraz daha resim görmek isterdim.
Emeğinize yüreğinize sağlık devamını bekliyorum.:))

çok fazla fotoğraf var derlemek için de bekleyemedim müzelerde ekleyeceğim fotoları

Harika olur😃

Geçen bir tv programında kültür hakkında konuşuyorlardı. Zaplarken birden öenüme çıktı ve dinlemeye başladım bir cümle çok hoşuma gitti. Cümle şöyledi: "Kültürüne sahip çıkmayan başkasının kültüründe sahipsiz kalır." Bizimde böyle kültürümüze sahip çıkmamız gerekli yoksa sahipsiz kalacagız... Paylaşım için teşekkürler.

Çok güzel çalışma yapmış belediye ve valilik eğer yolunuz oralara düşerse kesinlikle gezmelisiniz ben detayları yazacağım zaten çok güzeller gerçekten rehber hizmeti de çok duygusal anlar yaşamanıza sebep oluyor

inşallah birgün yolumuz düşerde deriz ki yolumuzun üstündeydi uğramasaymıydık :) :) kesinlikle her yeni yer görmek gezmek insana yeni birşeyler katıyor ve ufkunu açıyor...

gayet güzel yazmışsın hocam, sadece fotoğraf fazla olabilirdi bizim için. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 65821.61
ETH 3008.95
USDT 1.00
SBD 3.74