Gitarın kısımları

in #tr6 years ago

Merhabalar

Bugün sizlere klasik gitarın kısımlarından bahsetmek istiyorum. Gitar alırken kısım kısım nelere dikkat etmeniz gerektiğini de yazımda anlatmaya çalışacağım. Eksiklikler olursa affola yorumlarınızla beni yönlendirirseniz sevinirim

GÖVDE

Resimde görünen kısım gitarın gövde kısmıdır. Bu kısımla ilgili dikkat etmeniz gereken en önemli unsur herhangi bir darbe alıp almadığı ve herhangi bir yerinde delinme ezilme gibi sesi bozabilecek unsurlar olup olmadığıdır.

ÜST EŞİK

Üst eşik telleri hafifçe yukarı kaldırıp bu şekilde klavye ile arasında az bir mesafe olmasını ve titreşim oluşması için gereken boşluğu sağlar. Üst eşikte dikkat etmeniz gereken şey ne çok yüksek ne de çok alçak olmasıdır. Eğer çok yukarıya kaldırırsa tellere basmanızla ilgili sorunlar çıkabilir. Fazla alçak olması durumunda da gitarımızın tizlemesine neden olacaktır. Üst eşik ve alt eşik orantısız olursa gitarda enternasyo problemleri de oluşturacaktır.

KLAVYE

Gitar klavyesi notaları bastığımız yerdir. Gitardaki en önemli ve en hassas yer de denebilir. Gitar alırken öncelikle klavyenin tam anlamıyla düz olmasına dikkat etmelisiniz.(Aslında sapa doğru ufak bir eğrilik olacaktır ama lithuiere değilseniz olabildiğince düz olmasına dikkat edin). Klavye üzerindeki demir aralıkların her birinin adı perdedir ve o demirlerin isimleri de frettir. Klavyedeki fretlerin fazla aşınmış olmamasına dikkat etmelisiniz ve perdelere basarak sesleri dinlemelisiniz. Olabildiğince temiz ses almanız çok önemlidir.

ALT EŞİK

Alt eşik tıpkı üst eşik gibi telleri klavyeden bir miktar yukarıda tutar bu sayede gerekli titreşim alanını sağlamış oluruz. Alt eşik de orantısız olursa üst eşikle aynı sonuçları doğuracaktır.

AKORT BURGULARI

Akort burguları gitarımın tellerinin bağlı olduğu düzenektir ve bu düzenek sayesinde gitarımızı akort ederiz. Burguların dişlilerinin aşınmamış olmasına ve klasik gitar için aşırı rahat dönmemesine dikkat etmeliyiz. Gereğinden fazla rahat dönerse akort kaçırma olabilir. Elektro gitarlarda bu sistem daha farklıdır elektro gitarlar için de bir yazı paylaşacağım takipte kalın.

Yorumlarınızla beni yönlendirirseniz çok mutlu olurum

Sort:  

çok teşekkür ederim çok mutlu oldum sayenizde

rica ederiz :)

@coogger beni destekleyince diğer desteklediği içerikleri de merak ettim. Onların arasında sizinkiyle karşılaştım.
Oldukça açıklayıcı ve temiz bir Türkçe ile yazılmış post olmuş.
Ben sizi takip ediyorum artık.
Kaliteli içerikler mutlaka desteklenmeli.

Teşekkür ederim bende sizi takip ediyorum

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 55825.83
ETH 2516.08
USDT 1.00
SBD 2.28