Canlı Müzik Dinlemeye Gidenlere Müzisyen Gözüyle Ufak Bir Tavsiye

in #tr7 years ago

Merhaba arkadaşlar

Hemen hemen herkes canlı müzik dinlemeye gidiyordur diye düşünüyorum. Müzisyen gözüyle sizlere ufak bir kaç şey söylemek istedim. İçimi dökmek istedim de denebilir açıkçası.

İlk olarak istek şarkı konusuna değinmek isterim. Gittiğiniz bir mekanda muhtemelen istek şarkı istiyorsunuzdur bu hemen hemen herkesin yaptığı birşey. Sahnedeki müzisyen çalar sizin istek şarkınızı orda herhangi bir sorun yok ama müzisyen gözüyle bu biraz sanatına hakaret gibi görünür aslında. Sahneye çıkmadan önce bir playlist hazırlanmıştır bir plan yapılmıştır sonuçta kimse hazırlıksız çıkmaz sahneye provalar vs bir çok şey yapılmıştır. Ve en önemlisi siz bir mekana gittiğinizde ordaki sanatçının sanatını görmeye dinlemeye gitmişsinizdir ve bırakın da sanatını icra etsin. Siz müdahale edince bu biraz hakaret gibi oluyor içerden bakmayan bilmez bunu ama durum budur.

İkinci bir mevzu ise şudur. Herkes der ki; çok şanslısınız 2 saat çalıyorsunuz günde parayı alıp gidiyorsunuz. Halbuki iş öyle değildir. Birincisi çaldığımız enstrümanı öğrenebilmek için kaç senemizi verdiğimizi nasıl zorluklar yaşadığımzı bilmiyorsunuz yılların birikimi var orda. İkincisi sahneye çıkmadan önce yapılanları bilmiyorsunuz sizin 2 saat çalıyorsunuz dediğini iş en az 8 10 saatlik iş oluyor aslında. Bunun playlist oluşturması, provalarını yapması, siz daha mekana gelmeden mekana gelip sound check yapması vs bi çok şeyi var ve siz sadece sahnede geçen vakti biliyorsunuz.

Ve en önemli mevzu müzisyenler sizler gibi çalışmazlar. hepiniz tatil yaparken dinlenirken çalışmazken çalışırlar. Ailelerine sizin kadar vakit ayıramazlar. Hiçbir sosyal güvenceleri yoktur, çaldıkları mekanda ne kadar süre çalacaklarının garantisi yoktur sabit bir gelirleri yoktur tabi buna bağlı olarak.

Ve en önemlisi müzisyenleri sevin onlar insanların sevdikleri şarkıları çalarlar.

Sort:  

Abi ben canlı müziği cok severim özellikle istek parçam çalındığında benden iyisi yoktur

dostum güzel bir yazı olmuş, ülkemizde üzülerek söylüyorum ki herkes bir başka mesleği küçümsemek için elinden geleni yapıyor. Kendi işini en zoruymuş gibi gösterip başka meslekleri elinden geldiğince küçültürler. Fakat işin iç yüzüne bakıldığında bütün meslekler dediğiniz gibi farklı zorluklara sahip çok güzel bir yazı olmuş

teşekkür ederimilker hocam Tübitak ile ilgili yazılarınızın devamını bekliyorum bende sizin postlarınız yakından takip ediyorum

Çok doğru noktalara değinmişsin

eyw çok teşekürler

Abim üniversite okurken onu ziyarete gitmiştim, geçimini okuldan sonra canlı müzikte solistlik yaparak kazanıyordu o zamanlar. Hemen hemen her gün şarkı söylerdi ve eve geldiğinde boğazları çok ağrırdı, fakat sonraki gün tekrar sahneye çıksın diye ona göre hazırlıklar yapardı. Sıcak su ve birkaç şey ile sağlıyordu sanırım, pek hatırlamıyorum. Birde durmadan farklı şarkılar için prova yapıyorlardı, bunun için de saatlerce çalışması gerekiyordu. Zor ve saygı duyulması gereken bir iş diye düşünüyorum, her şey uzaktan bakıldığında kolay gözükür.

kesinlikle öyle

Buna bir de mekanların söz verdiği sahne ekipmanlarını ve ücretlerini sağlamadığını da eklersek aslında başkalarını eğlendiren müzik, müzisyenler için bir noktadan sonra işkenceye bile dönebiliyor. Kendi adıma canlı müzik benim için çok önemli. Daha önceleri haftada en az 3 kez konsere ya da bar programına giderdim dinlemeye ama hem mekanların, hem de dinleyici kitlesinin çok bozulması yüzünden 2 senedir hiç gitmiyorum. İstanbul'da dandik ses sistemleriyle, dandik seyirciyle müzik dinleyeceğime senede bir yurtdışına gidip festivallere katılmak daha yakın geliyor. O yüzden saygım büyük, işiniz zor.

bahsettiğiniz kısım zaten fiyasko özellikle para konusunda anlaşılan parayı ödeyen yer az her seferinde bir sorun çıkıyor kesinlikle ekipmanlar ise zaten alıştık biz ufak bi mikser varsa sahne sistemim hazır diyor tonmaister zaten bulunmuyor çoğu yerde. Dinleyici kitlesi zaten inanılmaz değişti dinlenen müziğin kalitesi de değişti tabi kısacası sanat kapitalizme yenildi denebilir aslında

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 62151.48
ETH 2421.34
USDT 1.00
SBD 2.57