Nasıl Goz Gore Gore Kazıklanıyoruz?

in #tr6 years ago (edited)

Ekmegi dahi internet uzerinden siparis veren birisine derinlemesine kulak verin zararli cikmazsiniz.. Isim geregi diger ulkelere gonderdigim dosyalara sozlesmelere vs cevap beklerken surekli kahve, sohbet, ufak yuruyusler bir yere kadardi sonrasinda internet alisverisini kesfettim ve bos zamanlarimda ilk baslarda bir iki sey aliyordum sonrasinda bu uc dort derken gunluk onbes yirmiye kadar cikti.. Evimde dolaplarda esya koyacak yer kalmamisti salona dogru uzanan bir yol yapma asamasindaydim.. Bir gun evde otururken gozume bu esyalar carpti.. Dolaplari tek tek acik uzaktan hepsine birer bakis attim ve hic tereddut etmeden elime bir cop poseti alip tek tek ayirmaya basladim.. (O an aydinlanmis gibiydim).. Ayirdigim esyalarin yuzde 95 inin hala etiketleri uzerindeydi.. Kac poset esya ayirdim inanin bende bilmiyorum.. Sonrasinda bu esyalarin hepsini bir sosyal kuruma bagisladim.. Bagislamakla isim henuz bitmemiz aksine daha yni basliyordum.. Kabaca bir dusundukten sonra o kadar gereksiz esyaya onlarca para harcamistim.. Resmen can sikintimi sokaga para atarak gidermistim.. O an tek bir debit hesabimi birakip cuzdanimda ne kadar debit ve credit kart varsa hepsini tek tek makasla dogradim.. Bir anlik '' farkindalik'' beni alisveris bagimliligimdan kurtarmaya yetmisti..

sozde-indirim-tuzagina-dikkat-1522640610.png

Bu seruvenden sonra alisverise farkli bir gozle bakmaya daha cok irdelemeye basladim.. Dili ve vurguyu, rakamlarla yapilan oyunlari, ve urunlerde yapilan oyunlari tek tek incelemeye basladim..

Sezon ortasi indirim doneminde farkli magazalardan farkli urunler aldim.. Eve geldigimden urunlerin tek tek etiketlerini incelemey basladim ve inanin hayretler icerisinde kaldim.. Urunun kendi etiketi uzerinde orjinal fiyati 10 TL yaziyor diyelim.. Bu etiketin uzerine deste deste farkli etiketler yapistirilmis.. 10 TL den 13 TL ye cikmis, 9 TL ye dusmus, 15 TL olmus sonrasinda 12 TL ye inmis ve sezon ortasi indirim doneminde urunun fiyati 14 TL ye cikmis.. Indirim yapilmadan once fiyata guzellll bir sisirme etiket vurulmus.. ve tum camlara tavanlara duvarlara %50 + %70 indirim kartlari asilmis.. (Bir butun 100 esit parcaysa bu nasil oluyorda 120 oluyor!!! bipppppp beyin hata veriyor ve yaniyor.. sanki bedava veriliyormus gibi akin akin indirime kosuyoruz).. Urunun orjinal fiyati 10 TL ( aslinda 10 TL bile degil) ama en ustteki etiket 14 TL oldugu icin ne kadar indirim yapilsada magaza sahipleri yine almak istedikleri fiyati bizlerden coook rahat aliyorlar.. hemde fazlasiyla aliyorlar.. Bizlerede ayyy bunu su markanin indiriminden aldik demek kaliyor..

boyner-yuzde-30-indirim.jpg

Bir diger kandirmaca yontemi: VURGU! 1 alana 1 bedava, 2. urune %50 indirim, 3 al 2 ode, 2 al 1 ode, 4 al 3 ode vs vs.. Bunlarin hepsi yukarida bahsettigim mantigin aynisi seklinde hayat bulmus ve vurgu ile boyut atlatilmis.. Algida secicilik dedigimiz olay tamda bu konuda devreye giriyor ''BEDAVA'' .. Suyu bile parayla alirken nasil olurda bedava birsey verirler? BEDAVA diye birsey YOKTUR.. VARSA YOKSA KULAGI SAG UCTAN DEGILDE SOL USTTEN TUTMA VARDIR.. Bu sekilde satilan urunlerde de ayni taktigi uyguluyorlar.. Fiyat 25 TL diyelim onu 30 TL ye cekiyorlar ve yapistiriyorlar slogani.. 1 alana 1 Bedava... 3 al 2 ode.. 2 al 1 ode.. Bu konuyuda ozellikle incelemek icin bu sekilde kampanya yapan magazalara gittim ve bir kac sey alip eve geldim hepsinin tek tek etiketlerini inceledim..

flo-3-al-2-ode.jpg

Ve gelelim en vahim konuya: MARKALAR.. Dost aci soyler derler.. Paramizi ''urune'' degil ''urunun uzerindeki isme/markaya'' veriyoruz.. Dunyaca unlu bir suru firmadan urunler aldim kimileri 5 yikamada soldu, kimilerinin boyu kisaldi, kimilerinin boyu uzadi, kimilerinin iplikleri sokuldu, kimilerinin derileri soyuldu.. Markalarin yaptigi olay su..1 urunu aliyorlar ve bu urunu taninmis kisiler vasitasiyla her gun defalarca gozumuze gozumuze sokup beynimizde yer edindiriyorlar.. Ne kadar cok yer edinirlerse fiyati da gunden gune yukari cekiyorlar.. Bazi firmalar haric sadece reklam uzerinden onlarca para kazaniyorlar.. Insanlarin urunleri kullandiktan sonra yaptiklari yorumlara bloglara bi goz atin markasina guvenip aldigi urunden pismanlik duyan oon binlerce insan var.. Eminin bunlardan bir tanesi de sensin.. Marka almayalim degil markaya bakmadan once urunun kalitesine bakalim.. Her markali urun kaliteli urun degildir..

20837627_383561135394241_1171388094453121024_n.jpg

Turkiyede bir gomlek fiyatina araba alinacak markalarin ABD de bluzlarini $1, cantalarinin $19, ayakkabilarinin $20, pantolonlarinin $5 vs oldugunu gordum.. Bir arkadasla sanki ABD de jean kalmamis gibi kostur kostur bir AVM ye gittik Turk markali kotlar gelmis dediler.. Neyseee magazaya girdik urunleri bulduk tek tek modellere bakiyoruz.. Dikkatimi urunlerin uzerindeki ''Made in Turkey'' ve ''Made in China'' yazilari cekti.. Bazi urunler Cin de uretilmis bazilari Turkiye de uratilmisti ve bu urunlerin hepsini ayni rafta ve ayni fiyata satiyorlardi.. Cin de 1 kurusa uretilen jean (ucuz maliyetler sayesinde), Turkiyede 1 TL ye uretiliyordu ve bu iki urunde ayni fiyata satiliyordu.. Bilin istedim..

Ozellikle sanal alisveriste fiyatlara cok dikkat edin.. Bir siteden alisveris yapmadan diger sitelerde de arastirmalar yapin.. Fiyat oynatma oyunlari sanalda da surekli bir sekilde yapilmakta..

markette_promosyonlu_indirim_kandirmacasi_artarak_devam_ediyor_h66962_fe7ce.jpg

Bu konuya dair kafamda o kadar cok sey var ki.. Yeteri kadar uzun bir yazi oldugunu dusundugumden daha fazla birseyler yazip kafanizi daha cok karistirmak istemiyorum.. Sakin unutmayin etiket oyunlari hazir giyimden markete, aksesuardan elektronik aletlere, ev esyalarindan zuccaciyeye ne varsa her alanda yapiliyor.. Hepsini tek tek arastirdim ve inceledim.. Siz siz olun urunu almadan once etiketin altina mutlaka bakin.. Eger farklilik varsa o an soyleyin ve urunu dusuk fiyattan talep edin.. Size ''HAYIR'' diyemeyecekler..

market_1.jpg

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by breeze88 from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 58196.53
ETH 3121.03
USDT 1.00
SBD 2.42