''Herseyi Bilmek'' Zorunda Degiliz..

in #tr6 years ago

Turk milleti olarak herseye soylenecek ve verilecek bir cevabimiz mutlaka olur anlamli anlamsiz, yerli yersiz, gerekli gereksiz..Ne zaman Turkiye ye gelsem sudan cikmis baliga donuyorum.. Kafamda hep deli sorular beni yiyip bitiriyor..

çok-bilmiş-mühendis.jpeg

Insanlarin islerine burnumuzu sokmaya ne kadar da merakliyiz degil mi.. Herseyin en iyisini hep ''BIZ'' biliriz.. Karsimizdakini de vitrine sus diye koymuslar.. Is yerlerinde de oyle.. Eleman almadan kili kirk yariyorsun sonra da elemana neyi nasil yapmasi gerektigini soyluyorsun saka gibiiii.. Zaten secilmis eleman isin ehli diye o ise alinmadi mi? En donanimlisini en bilgilisini en yeteneklisini arayip tarayip buluyorsun sonra da elemana kendi aklini fikrini kullanmasina izin vermeden kendi golgen haline getiriyorsun..

Bir diger konu benim sinirlerimi hoplatan ise hic tanimadigim insanlarin hic alakasi olmadigi konulara mudahale etmesidir.. Bebegimle market alisverisine gittim ve markette uykusu gelmeye basladi.. (Uykudan once biraz huysuzlanip sonra da kendi kendine soylene soylene mirildanarak uyur).. Bebek arabasinin tentesini indirdim uyku duzenini kurdum marketten alacagim ne varsa hizlica alip kasaya yoneldim.. Bebegimin uyku oncesi huysuzlugunu duyan musteri hizmetleri gorevlisi gelip '' izin dahi almadan'' bebek arabasinin tentesini kaldirip bebegimle konusmaya calisti.. Kasadaki gorevli ''karni acikmistir'' diye cumle kurdu.. Ben biran once isimi halledip bebegi eve goturme derdindeyken birde insanlara laf anlatma derdi yukleniyor.. Odemeyi yapip marketten adimimi disari atar atmaz yasli bir teyze gelip bebek arabasinin tentesini sonuna kadar acti.. '' Cani sikilmistir biraz etrafa baksin'' dedi.. Sacimi basimi yolma seviyesine gelmisken ''uyku zamani'' diyip cekip gittim.. Benim bebegimin yeme, icme, uyuma, uyanma, ve oyun saatlerini sanki benden daha iyi biliyorlarmis gibii mudahale etmeleri hem bana hem de bebegime buyuk saygisizlik..

Bugun ise hava durumuna bakip gerekli tedbirleri aldiktan sonra yazlik kiyafet alisverisine ciktik.. (Istanbul da hava soguk ve hafif yagmurlu).. Bir AVM ye girdik ve alisveris yapacagimiz magazaya dogru ilerlerken bir bayan yanimdan gecerken '' bebege o mu giydirilir sicaktan bunalmis bebek'' dedi.. ''Senin ne haddine bana laf soylemek'' demek gecti icimden ama nefesimi bosa harcama niyetine girmek istemedim.. Bayan askili bir bluz ve short ile gezerken benim bebegimde mevsimlik mont vardi ve bebegimi kendi ile bir tutuyordu.. (Saka gibi).. Yagmur bastirdiginda keske bende uzerime bir mont alsaydim demis midir acaba bizim su cok bilmis bayan..

Bebege bakmak veya dokunmak icin aileden izin isteyen bir milletten sonra boyle seylerle karsilasinca insan dumur oluyor.. Bir tabir vardir ''not your business'' diye ahhh keske bu tabirin milyonda birini Turk insani da hayatinin bir kosesinde yasatsa..

Sonucu yine guzel bir hikaye ile kapatalim.. Bir adam ogluyla birlikte trene biniyor ve vagondaki yerlerini aliyorlar.. Cocuk babasina ''ben pencere tarafinda oturabilir miyim'' diye soruyor ve babasi ''tabii'' diyip cocugu cam kenarina oturtuyor.. Cocuk saskinlik icinde cumleleri ardi ardina siraliyor..

  • ''Baba gokyuzu masmavi''.. ''Bulutlarda bembeyaz ve bizimle birlikte onlarda hareket ediyor''.. ''Sokak lambalari biz ilerlerken geride kaliyor''.. ''Agaclar yesil ve onlarin yanindan geciyoruz'' der..
    Vagondaki diger adam saskinlik icinde cocugun babasina donup ''cocugunuzu bir doktora gostermeniz gerekir'' der.. cocugun babasida '' Zaten hastaneden yeni ciktik..oglum dogustan gorme engelliydi.. Ameliyatla gozleri acildi ve ilk defa dunyayi kendi gozleri ile goruyor'' der..

Her zaman dedigim gibi... SAYGI.. EMPATI.. ve KIRILMIS ON YARGILAR..

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by breeze88 from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Evet breeze malesef bazen çok bilmiş bir millet oluyoruz ister istemez :))
Senin bebeğini senden iyi kimse bilemez tabiiki, ama bu müdahil olma isteğimiz malesef oluyor işte 🤗

🤗🤗 Ahhh şu Türk milleti ahhh.. Bizim insanımız gerçekten çok farklı.. Çinden hindistana japonyadan kuzey avrupaya oradan afrika kıtasına orta doğudan güney amerikaya sayısız insan tanıdım ama hiç birisi Türk insanı gibi değildi.. Bazen ben bu ülkede yaşayamam diyorum bazende bu ülkeyi bırakıp gitmek dahi çok zor geliyor.. 😁☺️😀

Güzel yazı yazmissiniz ellerinize saglik

Çok teşekkür ederimm.. 😉

Aslında ne de güzel özlü sözlerimiz var değil mi? "Çok iş bilen işsiz kalır." , "Çatal kazık toprağa batmaz." vb. gibi. Toplumumuzda, tarihimizde, kültür birikimimizde çıkarılacak onca öğüt varken bu tip yanlışlar yapmak umarım ki sadece milletimiz için geçerli değildir. Ama ummakla da olmuyor ne yazık ki. Popülist yaklaşımlar bireylerimizin iliklerine kadar bir şekilde işlenmiş. Derinlerde çok daha farklı duyguların ürünü olarak da ortaya çıkıyor olabilir bu tip hareketler. Ama ben en temelinde popüler olma çabası olarak görüyorum.

Konuyu cok guzel aciklamissiniz emeginize saglik.. Size bu konuda sonuna kadar katiliyorum.. Din, dil, irk, mezhep, kultur, orf, adet, gelenek, gorenek vs farklilarina dair binlerce yil sevgi saygi baris ve huzur icinde yasamisiz fakat zamanla bu duygularimiz erozyona ugramaya baslamis ve benligimizden ayrilmaya baslamisiz.. ''Misafirperverlik, hosgoru ve sicak kanlilik'' bizi anlatmaya yeterken bu duygulardan eser birakmamisiz.. Insanin insana tahammulu kalmadigi noktaya kadar gelmisiz.. Umarim populist yaklasimlari bir kenara koyup gercek benligimize geri doneriz/ donmeyi basaririz..

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 30 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 58633.15
ETH 3210.97
USDT 1.00
SBD 2.31