StumbleUpon Kapatılıyor

in #tr6 years ago


Görsel Kaynağı

StumbleUpon (SU), imlemeye dayalı bir sosyal medya sitesidir. Burada içerik sahipleri, içeriklerini sisteme ekleyebiliyor ve milyonlarca kullanıcı ise keşfe çıkarak ilgi alanlarına göre web siteleri keşfedebiliyordu. Ancak üzücü bir haber geldi diyebilirim.

Sitenin kurucusu Garrett Camp burada yayınladığı blog yazısı ile ilk projelerinden birisi olan SU projesine artık bir son verme kararı aldığını bildirdi. Tam olarak 16 yıl önce kurulmuş olan StumbleUpon ile sayısız şey öğrendiğini dile getiren sistemin kurucusu Camp, artık yeni bir serüvene yol açması gerektiğini belirtti. StumbleUpon, yepyeni bir sosyal servis olan Mix.com'a hayat verecek.

Stumble Upon Ne Zaman Kapatılacak?

Kullanıcılar Mix.com'a kolaylıkla üye olarak burada SU üzerindeki ilgi alanlarını, içeriklerini vb. bir Mix oluşturup kolaylıkla arkadaşlarınız ile paylaşabileceksiniz. StumbleUpon ise 30 Haziran itibariyle artık kullanılmayacak ve domain olarak da Mix projesine yönlendirilecek. Aynı zamanda içeriklerinizi ve bilgilerinizi paylaşmak için de son tarih aynı şekilde Haziran ayı ile son bulacak. Bu yüzden içeriklerinizi taşımak için de fazla beklememenizi öneriyorum.

Şahsen StumbleUpon çok sevdiğim bir projeydi. Son zamanlarda fazla uğramasam da arada sırada uğrayıp yeni web siteler, bloglar keşfetmekten zevk alıyordum. Daha tam olarak Mix projesini incelemiş bulunmuyorum. Ama aynı zevki verebileceği konusunda şüphelerim var. Sizlerin bu konu hakkındaki yorumlarınız nelerdir?

Sort:  

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir.

Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.

Çok teşekkür ederim. Quraturk'u desteklemeye devam edeceğim.

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabindan oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 27 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Topluluğa teşekkürlerimi iletiyorum.

Başlığı okuduğum anda çok şaşırdım. StumbleUpon benim de çok sevdiğim bir uygulamaydı. Çok sık kullanamıyordum ama her kullandığımda inanılmaz keyif alıyordum. Bu kadar güzel bir projenin bu kadar az kullanılıyor olmasına da üzülüyordum açıkçası. Arayüzünden muhtemelen. Onca yıllık emek gitmiş ama eminim yerine daha güzel bir şeyler yapacaklardır. En azından öyle umuyorum yoksa bir FriendFeed vakası daha yaşamak istemem :)

Kesinlikle bende sizinle aynı durumdaydım. Sonuçta milyonlarca insanın dahik olduğu ve büyük çoğunluğunun yıllar geçse bile arada uğrak noktası haline gelen bir projeden bahsediyoruz. StumbleUpon eBay'e satılmış daha sonrasında kurucusu tarafından tekrardan satın alınmıştı diye hatırlıyorum. Şuanda yenilenmiş bir şekilde Mix.com projesi ile devam edecekler sanırım.

Hem StumbleUpon, hem FriendFeed'i aynı başlık altında görmek hem sevindirici hem söz konusu siteler dolayısıyla burukluk verici.

StumbleUpon'u ben de çok severdim. //Bunu yazarken fark ettim ki hepimiz -di'li geçmiş kullanıyoruz. Son zamanlarda uğramaz olmuşuz galiba. Bunda arayüzün de etkisi olduğuna ben de inanıyorum. Ayrıca şimdi yer yerden bir şeyler yanıp söndüğü için SU keşiflerine vakit kalmıyor da olabilir. Ve de insan bayramda seyranda kendini bi hatırlatır di mi.. SU bunu yapmıyordu sanırım.

Mix'i kurcalardım. Henüz yeni olduğundan olsa gerek SU tadı vermedi. Ama yine de eski dostlar hatırına bi şans vermek lazım ;)

Kesinlikle buna yazıda ben de değindim. SU keşiflerine vakit ayırmıyordum. Ama hakkını yememek lazım eskiden oldukça güzel vakitler geçirmiştim. Sırf bunun hatırına Mix'e bir şans vermemek olmaz. :)

Bir ara başka online mecra kullanmıyordum neredeyse SU dışında ama sonra çok yavaşladı, site önizlemelerini alamamaya başladı, bir de içerdeki kullanıcılar azaldığından sanırım aynı içerikler dönmeye başladı vs derken uzaklaştım. Arayüzü gene tolere edebiliyordum ama bunlar da eklenince sıkıntı oldu, daha az girmeye başladım.

FriendFeed ise tamamen Facebook'un halt yemesi. İyiydik orada, güzeldik, mutluyduk. Şimdi burada da olsa bir yorum yazıp eski yazıları cortlatsak fena olmaz mıydı yani @bozgun ve @murattatar ? :D

Nostaljik bir tad olarak blog.friedfeed hala açıkmış :S)
nost.png

İnternet Ekipler Amirimiz Serdar Kuzuloğlu
Kitap dünyasın taşan Pucca
Hala bloglarına devam eden Fundalina gibi isimler hatırlıyorum.
Sertab Erener'in arada, Erdil Yaşaroğlu'nun aktif bir kullanıcı olarak takıldığını hatırlıyorum.
İtiraf.com kurucusu, Alemşah, Timur Sırt , Pinkfreud ve French Oje de vardı sanırım. Başka pek çok isim de vardı elbet ama dilimin ucuna geliyor gibi oluyor sonra gidiyor :)

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 56298.58
ETH 2463.03
USDT 1.00
SBD 2.32