Yardımlaşma Cemiyeti - Part 1. 🇹🇷

in #tr8 years ago (edited)

Yardımlaşma Cemiyeti

Yazan: Daniel Larimer, 1 Aralık 2105

Bugün blok zinciri üzerinde faaliyet gösteren Yardımlaşma Cemiyeti (MAS) kavramımı sunmak istiyorum. Bu kavramla ilgili daha iyi bir ismin olmaması yüzünden, bu sistemden MUXER olarak bahsedeceğim. MUXER, en çok ihtiyaç duyduğunuz anda güvenebileceğiniz, bağış yapan sosyal bir ağdır.

Üyelerini kollayan bir MUXER Cemiyetine katıldığınız zaman en çok ihtiyaç duyduğunuz anda arkanızı kollayacak insanların bulunduğu bir topluluğa katılmış olursunuz. Cemiyet üyelerinin huzuru, hayatın beklenmedik ve hak edilmemiş külfetlerini karşılıklı paylaşmak yoluyla gerçekleştirilir.

Nasıl işler

  1. Bir Cemiyet içerisinde bulunan diğer üyelere yardım etmeyi taahhüt edersiniz,
  2. Cemiyetinizin kurallarına göre hangi kişilerin yardım hak ettiği konusunda oy kullanırsınız,
  3. Önceden taahhüt etmiş olduğunuz mali kaynakları onaylanmış yardım isteklerinin emrine sunarsınız,
  4. Hayatınızda yardıma muhtaç bir hadiseyle karşılaştığınızda Cemiyetten yardım istersiniz, ve
  5. Yardımda bulunduğunuz üyelerden bağış kabul edersiniz.

Her ay bağlı olduğunuz Cemiyetin diğer üyelerine verilmek üzere halka açık bir şekilde mali kaynak taahhüdünde bulunursunuz. Bu kaynaklar, bir Akıllı Sözleşme (Smart Contract) içerisinde muhafaza edilirler ve Cemiyetinizin diğer üyelerine sadece Cemiyetinizin küçük bir azınlığının (%1) net oylamasıyla otomatik verilirler.

Üyeler beklenmedik sıkıntılı bir durumla karşılaştığında, bağlı oldukları Cemiyetlerinden yardım talep edebilir. Böyle bir durumda Cemiyet üyeleri bu talebi kabul veya ret etmek için oylamaya katılırlar. Talebin kabul edilmesi durumunda, önceden para yardımı taahhüdünde bulunan bireyler, sunulan gerekçeler için bağışta bulunmayı seçebilirler. Bir Cemiyete ne kadar çok yardımda bulunursanız, Cemiyet de size bunları, misli misli geri ödeyecektir.

Çeşitli Cemiyetler

Düşük olasılık, yüksek maliyet risklerini hafifleten her türlü düşünce etrafında bir Cemiyet oluşturulabilir. Bir Cemiyete katılmanın yararı, karşılaşılacak sıkıntıyı paylaşarak belirsizliği belirli hale getirebilme imkânına sahip olmanızdır. Bir Cemiyet, herhangi bir üyenin tek başına altından kalkamayacağı sıkıntılı durumların üstesinden hep birlikte gelir. Oluşturulabilecek Cemiyetlerle ilgili birtakım örnekler aşağıda sunulmaktadır:

Karşılıksız Yardım Cemiyeti (Samaritan Society)

Karşılıksız Yardım kendisini, beklenmedik ve hak etmediği herhangi bir durumla karşı karşıya kalan herkese yardım etmeye adamıştır. Beklenmedik bir hastalığa yakalanmaktan bir suçun kurbanı olmaya kadar her türlü durum bu Cemiyetin kapsamı içerisindedir. Bunu, bugün diğerlerine yardım ederek, herhangi bir ihtiyaç durumunda yararlanabileceğiniz ve size iyi Karma sağlayacak bir yol olarak düşünün.

İnsan Hakları Cemiyeti (Human Rights Society)

İnsan Hakları Cemiyeti, Amerika Birleşik Devletleri Anayasasının Haklar Bildirgesi veya Birleşmiş Milletler tarafından yayınlanan İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin içinde tanımlanan doğal hakları beklenmedik bir biçimde ihlal edilmiş herkese yardım edecektir. Bunlar, modern toplum tarafından tüm hükümetler ve dolayısıyla tüm bireylerin korunduğu en yüksek yasalardır. Bu Cemiyet, herhangi bir yasa ihlal edildiğinde, yasadan yana olmayı ve üyelerinin uğradığı haksızlıkla ilgili sıkıntıyı paylaşmayı savunur.

Part 2 >>

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 63707.69
ETH 3433.34
USDT 1.00
SBD 2.53