Steemit'in "Mute" Özelliğini Kullanın

in #tr6 years ago (edited)

VAKİT NAKİTTİR XD

Vaktinizin ne kadar değerli olduğunu, nakit espirisinin de sadece Steemit ile alakalı olmadığını biliyorsunuzdur. Üzerinde süründüğümüz, yaşamaya çalıştığımız şimdiki dünyadan başka bir dünyayı anlatan bir film vardı, Zamana Karşı diye. Filmde Justin Timberlake devrim yapıyordu, nefis aksiyonlu ve mütüş gerilimli şeyler oluyordu. Filmde bir çağı kapatıp başka bir çağ açmayı gerektiren şey insanların kollarındaki zamanla yaşamasıydı. Herkesin kolunda kendi ömrünün kalanı yazıyordu, zaman kazanmak çalışarak mümkün harcamak da zamanın geçmesiyle ve para gibi bir şeylere karşılık olarak verilerek mümkün. Öyle bir hayat sürdüğünüzü düşünün, filmin ana aksiyonlarını anlatmayacağım. Zamanınızı çalan her şey hem paranızdan hem de hayatınızdan çalmış oluyor. Filmde seksi Justin annesini saniyelerle kaybediyordu. Bu duruma gelme ihtimalim bile olsa metroda inmeme müsaade etmeyip ben inmeden binmeye çalışanı döverim, döverek zaman kaybettiğim için daha da sinirlenip daha fazla döverim.

STEEMİT'TEKİ ZAMAN HIRSIZLARI


resim kaynağı
Kendisi burada 3 kuruş fazla kazanacak diye multilerce hesapla saçma sapan yazılarla spam yapanlar, zamanınızı da size gelme iihtimali olan yları da çalıyorlar.

Steemit'te ne olursan ol bir topluluğun içinde kendini bulursun. Gezenler, yemek tarificiler, kripto paradan anlamayan günlük analizciler, ressamlar, falanlar filanlar... En geniş topluluklar aynı dili konuşanlardan oluşan topluluklar. Sosyoloji öğrencisi ve Türkçe konuşan bir birey olarak burada topluluklar konusunda gördüğüm en üzücü şey Türkçe konuşanlardan/yazanlardan oluşan topluluğun tamamen yanlış yönlendiriliyor ve zaten yönlendirilmemeyi tercih etmesi gerekirken bir de yanlış yönlendirilmesine sesinin çıkarmıyor olmasıydı. Bu topluluğun istesem de istemesem de bir parçasıyım ve ne kazanacaksan bu topluluktaki insanlarla beraber kazanacağım. Bu yüzden bu konuda uyarılarda bulunmalıyım diye düşünüyordum. Dmania, Dlive ya da her neyse her konuda yanlış yapmaya yönlendiren kişileri ve bu yönlendirme sonucu yanlış hareket eden kişileri uyarmaya çalıştım. Son zamanlardaki bazı yenilik çalışmaları nedeniyle birçok konuşmanın geçmişine ulaşamıyoruz ama en azından Steemit hesabımda yaptığım paylaşımlar duruyor. Ben postları 0.01 gibi komik değerler alan biri olarak #tr için çırpınırken 100 $'lık postlar #tr trendinde cirit atıyordu (hatta ciritleri birbirlerine atıyorlardı), bununla alakalı da eleştirimi hesabımda geçmişe giderek görebilirsiniz. Ne kadar yanlış yapılmış şey varsa hiçbiri görülmeyip benim isyan çıkarmaya çalıştığım söylendiğinde ben çoktan kendime daha doğru ilerleyen bir topluluk kurmaya başlamıştım. Şimdi hatalar yapan insanlar ne işe yaradığını hala anlayamadığım yetkileri bırakmamakta ısrarcılar. Yapılan yanlışlar sayesinde yüzlerce boş içerik pompalayan hesap peydah oldu. Bazı kuratörler oylama yapacağı yazılar ararken can çekişiyor. Defalarca @peri hesabıyla #tr içindeki yazılara oy vereyim diye oturduktan sonra 3-5 yazı yüzünden masadan kalkıp Steemit'e bir daha girmemeye karar verdiğim oldu. Bugün uçak beklerken biraz oylama yapayım dedim. @kusadasi hesabı tarafından organize edilen projeye yazılmış yazılardan başlayacaktım. İlk yazıda scam coinin Bitcoin'e rakip olmasından bahseden bir ifade gördüm. Bu yazıyı yazan hesabı 2 dk inceleyince aynı kişiye ait 3-5 hesaptan bu tarz boş içerikler pompalandığını görebilirsiniz zaten. Hatta proje sahibi sizseniz bayraklama hakkınızı da kullanırsınız diye umuyorum. Ama her yazıyı zaten okuma süremiz varken bir de araştıracaksak ohooo...
Feed'imizin nasıl olacağına biz karar veriyoruz takip ettiğimiz hesaplarla. Yani içinde olacağımız küçüktopluluğu da biz seçiyoruz. Görmek istemediğimiz kimseyi takip etmezsek okuyarak zaman kaybetmeyiz. Bunun için çok fazla filtreleme seçeneği yok. @kusadasi veya @peri gibi gereksinim duyan projelerin kendilerine ait bir beyaz/kara listesi zaten olur. Peki bireysel hesaplarımızdan giriş yapıp bir etiket içindeki postlara bakacağımızda bu zaman kayıplarından kurtulabilir miyiz?

HIRSIZLARI VE GEREKSİZLERİ SUSTURUN

Sadece takip ettiklerinizin yeteceği güne kadar ya da "feed"imizi filtreleyebileceğimiz bir özellik getirilene kadar mute özelliğini kullanabiliriz. Sürekli spam yapan, abuk sabuk yazılar paylaşan, trolleyen yığınla hesap var. Bu hesaplarla defalarca karşılaşmak, her seferinde yazıyı okuduktan sonra duruma ayılmak baya bir zaman yiyor. Ayrıca zaten 100 tane kaydadeğer yazı varken buna 200 tane de gereksiz yazı ekleniyor. #tr etiketine güzel yazılar kazandıranlara teşvik edici oylar vermek niyetiyle @feronio'nun paylaştığı listeyi açınca bile başım dönüyor. Topluluk adına bir şeyler yapayım diye önce isyankar oldum. Daha sonra elimi bir taşın altına koydum, yazı okuyacağım diye gecelerim piç oldu. Yavaş yavaş önce Steemit Türkiye Discord sunucusunu, sonra bazı gereksiz hesapları susturdum. Baktım ki yararsız şeyleri susturunca baş ağrısı azalıyormuş, yararlı şeylere daha fazla vakit ayrılabiliyormuş. Şimdi yararlı olabilecek ama bana yaramayacağını düşündüğüm bazı şeyleri de susturuyorum. Mesela bir bahis hesabı açılmış, Steemit üzerinden oranlar verip bahis oynama imkanı sunuyor. Bahis konusuyla hiçbir şekilde ilgilenmeyeceğim için gönül rahatlığıyla susturdum hesabı. Ayrıca bahis hesabını açan kişi her kimse Steemit'in kumar oynatan site adıyla anılıp Türkiye'de yasaklanmasına sebep olabilirsiniz, bilginiz olsun. Kesinlikle karşı değilim ama bana göre olmadığı için görmeme de gerek yok diye susturdum.

Sort:  

Başlangıçta çok sıkıntı yaşadım ben de bu konuda, her içeriği okumaya çalışıyordum bir yerden sonra öyle saçma sapan içeriklerle doldu ki kafam sıkılıp terkedecektim neredeyse.

Mute özelliğini discord'da söylediler sanırım. Bir kısmını mute ledim, şimdi de başlık ve giriş cümlesi ilgimi çekmiyorsa okumuyorum içeriği. Yine de karşıma çıkarsa aşır derecede yapanları mute lerim.

Böylece zamanımı baya değerlendirmiş oluyorum. Bu konu için hazırladığın içerikle insanlara güzel bir yardım etmiş oldun. Emeğine sağlık ;)

Bir özellik varsa kullanılmalı :)

@tipu upvote this post for 1 sbd :)

İçeriğinizden ötürü teşekkür ederim. Oylandınız ve 24 Saat içerisindeki 5 kaliteli içerik konusunda yer aldınız. https://steemit.com/tr/@darkreaper90/24-saat-icinde-tr-tagi-altinda-ueretilmis-5-kaliteli-icerik

teşekkür ederim :)

Güzel bir konuya değinmişsin aynı soruları bende yaşadım ve senin yaptığın gibi yaptım aslında barış Özcan'ın dediği şeyi yaptım ilgimi ve dikkatimi başkalarına vermek yerine yapacaklarima verdim ve daha az stres sınır ile yola devam 🤚🙃

Odaklanma konusunda zaten sorun yaşıyorum. Bir de gereksiz şeyler okuyarak dikkatimi saçmalıklara harcamam beni çok kötü etkiliyordu. Sessize aldıkça işimi daha iyi yapmaya başladım.

As a follower of @followforupvotes this post has been randomly selected and upvoted! Enjoy your upvote and have a great day!

You got a 4.74% upvote from @dailyupvotes courtesy of @biriki3!

Please upvote this comment to support the service.

İki şey daha ilave edelim ve mükemmel üçleme olsun ;)

(parantez içinde, "Miras bırakılamayan TNB sistemi", zengin-fakir-kapitalizm sorununa karşı, daha adil bir dünya için bugüne kadar gördüğüm en harika çözüm önerisi )

Zeitgeist Türkçe dublajlı halini izlememiştim. İngilizce izlediğim için yarısını anlamayıp diğer yarısını da yanlış anlamıştım. İyi oldu bu üçleme :D

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 68324.35
ETH 3763.76
USDT 1.00
SBD 3.63