Milli hazinelerimiz

in #tr7 years ago

Arkadaşlar merhabalar , Bu akşam sizlere mili hazinelerimizden Kangal ve Akbaş cinsi köpeklerimizden söz etmek istedim

Dünyada eşi benzeri görülmemiş bir köpek türüdür kangal çoban köpekleri..
özellikle Amerika ve İngiletre de bu köpekleri sevenler dernekler kurup yarışmalar düzenlemişlerdir .. .
Bizler bu köpeklere değer vermeyi son 10_15 yıldır gösteriyormuşuz ...

Kangal çoban köpeğinin tarihi Babiller zamanına dayanıyormuş. Bu köpekler savaş köpeği olarak da kullanıldığı gibi at
ve aslan avında da kendisinden yararlanılmıştır .
Kökenlerinin Sivas ili kangal ilçesinden geldiği söylenir ..

kaynak ve fotograflar :http://www.sivas.gov.tr/kangal-oban-kopegi link yandadır

Akbaş Çoban köpeği
safkan ırktır


kaynak resim :Eskişehir Akbaş Üretim Çiftliği


http://www.eskisehirakbasuretimcifligi.com/.kaynak link

Amerikalı askeri .......... elçi avlanmak için geldiği Eskişehir'in Sivrihisar ilçesinde özel bir ırk olduğunu görüp 1968 yılında ülkesine götürdüğü akbaş ülkesinin en iyi bekçi köpeği ödülünü almıştır..

Ülkemizde bin tane olduğu düşünülen akbaş çoban köpeklerimiz için festivaller düzenleyip ilçe girişine heykelleri dikilmiş .. ve ırk koruma altına alınmış.. sizlere özet bilgi vermeye çalıştım .merak edip daha çok bilgi almak isteyenler yandaki linki tıklayabilir :http://sivrihisar.web.tr/akbas-coban-kopegi.html

Sort:  

Ülkemiz değerlerini koruma ve yüceltme konusunda ayrıca dikkat çektiğiniz yazınızı çok olumlu buldum. Emeğinize sağlık.

Kangal köpeği çok iri ve baya ürkütücü bir hayvandir çocukken cok korkardim gerci simdide korkuyorum ama sadık hayvanlardır. 😄güzel paylasim tesekkurler

Çocukken saldırısına uğramıştım hâlâ korkarım köpeklerden 😃teşekkür ederim

Kucukken korkmussunuz ama bilgi verdiniz bize tesekkurler 😄

Bilgilendirmeniz için teşekkürler ,Çok güzel anlatmışsın 😊

Rica ederim 😃

Bence çok ihtişamlı ve büyük hayvanlar. Görevlerini de çok gücel yaptıklarını düşünüyorum. Güzel bir post ve emeğine sağlık.😊

rica ederim :)

En alttaki resimde olan cok asil duruyor :))

Buyuk köpekler

Hep heves etmişimdir. Ama site icerisinde yasak olduğu için. Şimdilik sia ile idare ediyoruz..

aslında feci köpek fobim var :) ama cidden çok güzeller

This post has received a 0.46 % upvote from @drotto thanks to: @bircan.

Köpekleri çok seviyorum. Gerçekten dost gibiler. Sahiplerini koruyorlar. Çok iyi anlatmışsın ellerine sağlık ☺️

Çok tatlılar, yavru iken sevebilirim:)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 68104.95
ETH 2641.11
USDT 1.00
SBD 2.69