Bugün 23 Nisan Neşe Doluyor İnsan!!! 😍😍[COİNTURK 26. PROJESİ] baycan#0517

in #tr6 years ago (edited)

Herkese merhaba arkadaşlar 😃
Yine bir @kusadasi projesinde daha birlikteyiz.

Ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde kazanılan Kurtuluş Savaşı sonrasında 23 Nisan 1920’de TBMM Ankara’da açıldığını ve düşman askerleri topraklarımızdan çıkarıldığında da Cumhuriyet ilan edildiğini az çok hepimiz biliyoruz. 23 Nisan aynı zamanda bağımsızlığımızı kutladığımız önemli bir gün...

Atatürk TBMM’nin açıldığı bu önemli günü Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak ilan etti. Her yıl tüm dünya ülkelerinin katılımı ile coşku ve sevinçle kutlanan 23 Nisanlarda sınıflarımızı heyecanla süsleyerek yaşadık o günleri...

Çocukluğumda “Bugün 23 Nisan, neşe doluyor insan” diye başlardık 23 Nisanlara…

Mustafa Kemal Atatürk'ün çocuklara bayram olarak hediye ettiği 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk ve Bayramı'nda büyük bir heyecan ve neşeyle hazırlıklar yapar, büyüklerimize gösterilerimizi sunardık. Şimdi sizlerle 23 Nisan ile ilgili iki tane anımı paylaşmak istiyorum. 😃

image

Bugün 23 Nisan, Neşe Doluyor İnsan!!!

Sanki her tarafta var bir düğün
Çünkü, en şerefli en mutlu gün.
Bugün 23 Nisan ,
Hep neşeyle doluyor insan.

İşte, bugün bir meclis kuruldu,
Sonra hemen padişah kovuldu.
Bugün 23 Nisan ,
Hep neşeyle doluyor insan.

Bugün, Atatürk 'ten bir armağan,
Yoksa, tutsak olurduk sen inan.
Bugün 23 Nisan,
Hep neşeyle oluyor insan.

image

Babam Mardin' in Savur ilçesinde polis memuruydu. Şark görevi için oradaydık. Ben daha sekiz yaşındaydım ve ilkokul üçüncü sınıfa gidiyordum. 23 Nisan'daki şiir okuma görevini öğretmenim bana vermişti. Çok heyecanlanmıştım. Her gün evde aileme
yukarıda yazılı bulunan bu şiiri defalarca okuyor, her okuyuşta aynı heyecanı yaşıyor, kürsüde okurken yanlış yapmamak için elimden geleni yapıyordum. 😃

image

Gün gelip çattı, kırmızı bir elbise diktirmişti annem 23 Nisana özel. Onu giydim. Beyaz güllü tacımı taktım hazırdım. Okula gittik ailemle. Tören başladı ve sıra benim şiir okumama gelmişti. Kürsüye doğru gittim çok heyecanlıydım. Belediye Başkanı da yanımda duruyordu. Kürsüye çıktım, o kadar küçüktüm ki kürsüden boyum kısa kaldığı için beni pek gören olmadı ama, sesimi aslanlar gibi duyurarak büyük bir şevkle okudum şiirimi hiç teklemeden, tane tane o duyguyu yaşatarak... Herkes dakikalarca alkışladı beni. O anı hiç unutmadım. Unutamam...

Türkmen Kızı

image

Yine ikinci sınıfta güzel bir 23 Nisan hatıramı da anlatmak istiyorum. 😃 Bu sefer folklör etkinliğinde görev aldım. Yine kıyafetlerim dikildi, hazırlandı. Provalar yapıldı. Türkmen Kızı adlı türküyü hareketlerle, elimizde bir sepet dolusu çiçekle oynadık. Türküde geçen her sözü hareketli olarak yaptık. Çok güzel olmuştu. İlgiyle izlendi.

Kuşadası ve ekibine böyle anlamlı bir gün için paylaşım yapmamızı sağladığı için teşekkür ederim .:))

Kuşadası projelerini aşağıdaki discort linkinden takip edebilirsiniz:)

https://discord.gg/qZNe83U

Kalın sağlıcakla güzel dostlar 🤗

Sort:  

ne tatlı ne şirinsin öyle😊
kürsünün boyu da yandaki adamın boyunda resmen, orada şiir okuyacak çocukların boyu belli niye kocaman bir şey koymuşlar anlamadım🙂

sayende benim de anılar canlandı gözümde, şark görevi nedir iyi bilirim🙆‍♀️

Nasıl da heyecanlanmışım baksana, hazırol vaziyetinde okumuşum küçücük yüreğimle 🤗🤗
Şark görevi çok güzeldi. Doğu illerini ve sıcak insanlarını gördüm daha küçücükken...
Güzel yorumun için teşekkür ederim güzel arkadaşım benim 😍

ne kadar tatlı heyecanlar onlar, gece uyku girmezdi gözüme sabah da karnıma ağrılar girerdi benim:D

o zamanlarda da kendini sıcaklığınla şirinliğinle belli etmişsin canım arkadaşım😗

Çok teşekkür ederim güzel yorum için canım arkadaşım benim 😍

trliste için de ayrıca tebrik ediyorum:)

Eski siyah önlüklü günleri hatırlattıgınız için teşekkürler

Siyah önlüklerimiz dantelli yakalarımız unutmak mümkün mü:))

Merhaba öncelikle anılarınızı sakladığınız yüreğinizin yazıya dökülmüş halini tebrik ederim...
Ben aslında sayfamda ki yorumunuz için dönüş yaptım.Biraz inceledim yazdıklarınızdan yola çıkarak fakat ne kadar başarılı olduğumu bilemiyorum çünkü burada yeniyim.Sizden de tekrar inceleyip önerilebilir durumda olup olmadığını incelemenizi rica etsem çok şey istemiş olurmuyum?
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...

Tabiiki yardımcı olurum seve seve :)

Teşekkür ederim ayrıca takipteyim artık :)

Sevgili @baycan küçükkende aktif ve sosyalmişsin.Kürsüye ulaşamadan şiir okuyuşun çok tatlı görünüyor.23 Nisanlar hepimiz için değerli anılarla dolu degıl mi?.🤗 ❤

Aynen öyle baksana nasıl da hazırol vaziyetinde heyecanla okumuşum şiirimi. Ne güzel günlerdi...
Güzel yorumun için teşekkür ederim güzel arkadaşım benim 😍

İlkokul yıllarıma götürdünüz resmen her 23 nisanda Atatürkün bizi ziyarete geleceğini düşünüp bir gün öncesinden banyo yapardım

Çok güzel günlerdi dimi? 😄

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Ellerine sağlık küçüklüğümü hatırladım :)

Teşekkür ederim . Ben de yazarken o anları yaşadım.:)

Elinze sağlık ve trliste için tebrikler. Anılarınızla anılarımıza götürdünüz bizi :)

Teşekkür ederim ☺️
Sizler den de paylaşım bekliyoruz o zaman 23 nisan hatıralarınızla ilgili :)

ne güzel bir gün 23 nisan...

Hep heyecanla kutlardık, çok güzel geçerdi:)

Güzel anılarınızı ne de güzel anlatmışsınız. Bi gidip geldim o yıllara 😊

Ben de yazarken yaşadım o günleri...😍

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63122.36
ETH 3072.69
USDT 1.00
SBD 3.86