🎨Hobilerim 2: Lambader Yapımı( Kendi Lambaderinizi Yapın)[Making Decorative Lamp]

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar,  bu yazımda size sağdan soldan topladığımız dallardan nasıl lambader yapabileceğimizi anlatacağım. Herkesin yapabileceği kolay ve estetik bir lambader yaptım. Aşamalarını kaydettim yapmayı düşünenler için.Ben el emeğine her konuda çok önem veren bir insanım. Bunu yaptığımda hem mutlu oluyorum hem sevdiklerimi mutlu edebiliyorum. Siz de hem evinize güzel bir obje katabilir hem de sevdiklerinize güzel bir hediye hazırlayabilirsiniz emeğinizle. Umarım faydalı olur.

Hello steemians, in this writing I will tell you how to make a decorative lamp from the branches we gather from beach. I made an easy and aesthetic lampstand that everyone can do. For those who would like to register my steps, I am a person who cares much about hand in hand. When I do this, I am happy and I can make my friends happy. You can add a beautiful object to your house as well as prepare a beautiful gift for your friends . I hope that will be useful.You can translate the construction phase if you like the topic.

Gerekli Malzemeler:

  • Sahilden, çevremizden topladığımız dallar ya da ağaç kökleri.
  • Zımpara
  • Ahşap Yapıştırıcı(çivi estetik durmuyor.)
  • Hasır Halat(Kabloyu sarmak için isteğe bağlı.)
  • Kablo+Düğme+Priz ve Duy
  • Yaparken güzel bir müzik  😊 

Şimdi yapım aşamalarına geçelim, gerçekten kolay ve kısa süren aynı zamanda bu işlerle uğraşmayı sevenlerin zevkli vakit geçirebileceği bir süreç.  😋 

1. Aşama: Dalların toplanması ve uygun olanların seçimini yapıyoruz.

2. Aşama: Seçtiğimiz dalları zımparalayarak pürüzlerinden kurtuluyoruz.

3. Aşama: Zımparaladığımız dalları birbirlerine uygun olacak şekilde ahşap yapıştırıcıyla yapıştırıyoruz.

4. Vernik Sürme: Kuruyan lambader gövdemizi 1 kat vernikliyoruz ve 1 saat kadar kurumaya bırakıyoruz sonra 2. katı sürüp 2 saat kadar kurumaya bırakıyoruz.

5. Elektrik Sistemini Bağlama: Kuruyan gövdeyi ve diğer malzemelerimizi alıyoruz. İsteğe bağlı kabloyu halatın içerisinden geçiriyoruz.(Direk kabloyu da sarabiliriz.) Duyumuzu bağlayıp gövdeye sarıyoruz.

6. Eserimizin bitmiş halini karşımıza koyup gururla ve zevkle bakıyoruz. 😀 

Ufak ayrıntılar:


Not: Arkadaşlar ben edison ampülü kullandım siz herhangi bir ampül kullanabilirsiniz zevkinize göre. Ampülün modelini bilmeyenler vardır diye belirteyim dedim.

İnsan 4 yıldır köyde olunca kendine böyle aktiviteler buluyor. Ben de elimden geldiğince yapmaya ve sizinle paylaşmaya çalışıyorum. Merak ettiğiniz bir soru olursa yorum olarak yazabilirsiniz telefona steemit'i yükledim oradan cevaplamaya çalışırım. Başka hobi paylaşımlarında görüşmek üzere, sevgiyle kalın.   💖 

Sort:  

Çok beğendim Batu hocam çok güzel olmuş, emeğine sağlık. Köy yerinde böyle ağaç parçaları bulman kolay tabi, şehirdeki adamlar ne yapsın peki :))

Bu akşam ki yorum etkinliği soruma gelirsek, daha önce el işi göz nuru bu tarz hobilerle uğraştınız mı, devam ediyor musunuz?

Ben bir dönem, kavanozları süslerdim. Etrafına çeşitli süslemeler, iple sarmalar vs. gibi. Çok da hoşuma giderdi ona konsantre olmak falan. :))

çok sağolasın hocam, dediğin gibi burada parçalar kolay bulunuyor fakat böyle güzelleri sadece fırtınadan sonra sahile vuruyor onları toplamak da ayrı bir zevk. Şehirdekilere gelince mudo,koçtaş, ikea gibi yerlerde size bunları yüzlerce liraya satıyorlar sevenler de alıyor.
Her zaman beklerim köyde kapım açık. :)
Soruna gelince geçenlerde paylaştığım gibi taş boyuyorum 2,3 yıldır. Öncesinde malesef kpss gibi hobilerim vardı. :D

Ben de ormana yakın bir yerde yaşadığımdan benim için de sıkıntı yok bu anlamda, ufak tefek ağaç yontma işleri de yapmaya çalıştım ama o heveste kaldı hep :))

Taş boyamayı deneyeceğim o boyadan alınca :)

akrilik boya. Aslında karikatür gibi şeyler seviyorsan açık renk taşa cd kalemiyle de çok tatlı oluyor. e748897fbe34b03e275c4c69fe6e734e--rock-painting-painted-rocks.jpg

Kaynak 

Bu üzüm koruğu gibi duruyor ama yanılıyor muyum bilemedim hocam :) Bizim oralarda da buna benzer çok fazla dal var. Aslında çok güzel bir fikir. Dediğin gibi ikea gibi yerlerde onlarca lira bunlar

Üzüm değil sanki bu, üzüm böyle dümdüz kalmaz sanki.

Şu gibi olmaz mı abi? Yani benziyor gibi geldi. Sadece daha pürüzsüz hali gibi

Bilmiyorum ben pek anlamam aslında ama bildiğim üzümler çıt kırıldım dallara sahip oluyor genelde ve eğilip bükülüyor :))

Senin attığın da üzümse çok benziyor ;)

böyle birşey olabilir. yaptığım onlarca kilometre nehirde ve denizin içinde hırpalanıp bu hale gelmiş halidir belki.

Aynen bence de sudan kaynaklı bu hale gelmiş olabilir. asma üzümün kökleri diye düşünebilirsiniz. Kırşehir'de dedemgilin tarlası vardı da oradan hatırlıyorum :)

Hobi işleri ile uğraştım. Annem ev kadını ve durmadan böyle şeylerle uğraştığı için ona yardım ederek çok güzel şeyler yaptık. Steemit hesabı açıp yaptığı hobi eşyalarını paylaşma gibi bir projemiz var, bakalım...

Ne güzel olur gerçekten :))

Çok güzel, el yapımı emek vererek oluşturulmuş herşey güzel olur annenizin el emeklerini görmek isteriz:)

Çok yakında diyelim o zaman ☺️

takipteyim severim yeni şeyler denemeyi :)

harika yaratıcı bir çalışma olmuş. Emeğinize sağlık

çok teşekkür ederim hocam.😊

Tebrik ederim. İmkanlarınızdan bir sanat eseri çıkarmışsınız. Gayet şık ve orjinal görünüyor. Halatın içinden kablo geçirme fikri çok iyi. Ama nasıl yapılıyor merak ettim doğrusu. Elinize sağlık.

çok teşekkür ederim hocam, haklısın postta o kısmı eklemedim biraz kirli bir iş olduğu için fotoğraflama imkanım olmadı. Kısaca anlatayım halat hasır olduğu için biraz dökülüyor ama ucundan kolayca ikiye ayrılıyor araya kabloyu koyup tekrar dürdüm baştan sonra kadar uçlarını da siyah elektrik bandıyla bantlayıp çakmakla erittim tutması için.

Enfes olmuş kardeşim. Nereden aklına geldi böyle. Harika :-))

Hocam sende sanatçı ruhu var :) harika bir proje. Emeğinize sağlık @batuhoca

teşekkür ederim Can abi. Evime girdiğimde kendi yaptığım kitaplığı, sehpayı, lambayı vs. şeyleri görünce orayı yuvam gibi hissediyorum. Çok güzel bir his tavsiye ederim yapmadıysan :)

Çok güzel bir düşünce ve harika fikirler birleşince böyle güzel sonuçlar elde ediliyor.. Tebrikler tekrar..

Bayıldım.. Süper bir fikir el becerinizde var masallah..

Geçenlerde taşboyama ile ilgili bir postunu gördüm @batuhoca mızın o da çok başarılıydı.

Maşallah hocamız çok yönlü donanımlı tam bir eğitmen.. Öğrencileri çok şanslı..

Aynen maşallah. Kimbilir daha ne yetenekleri var. Zamanla postlarında paylaşarak gösterecektir:)

çok teşekkür ederim Canan hanım, sevmekle alakalı aslında. Bir çocuğa bile o malzemeleri verseniz seviyorsa yapabileceği bir obje gibi geliyor bana. Şimdi sehpa projem var ceviz ağacından, malzemeleri tamamladığım da ona da başlayacağım İnşallah :)

Yapılacaklar arasinda yerini aldı bu paylaşımınız. Umarım sizin kadar başarılı olurum.. Tekrardan ellerinize sağlık.

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Resmen bayıldım o kadar guzel olmus ki benim de yapmam lazim😀😀😀

beğenmenize sevindim Zeynep hanım, merak ettiğiniz birşey olursa bilgim dahilinde cevaplayabilirim. Kullandığım markalar, halatın kalınlığı gibi. Mesela ben halatı biraz daha ince beklerdim yanlış ölçüde almışım gözüme kaba geldi ama elimdeki tek malzeme buydu diye yaptım malesef. Aynı hatalara düşmenizi istemem :)

Elimde biraz halat var once onu denerim guzel olmaz ise yeni alirim takilirsam ulasirim size :)

Güzel hobi olmuş. Ağaç ve toprak gibi işlerle uğraşmak hem huzur hemde mutluluk verir insana. Tebrikler ve emeğinize sağlık.

çok teşekkür ederim hocam. dediğiniz gibi bahçeye birşeyler ekmek, ağaçlarla uğraşmak, hayvan beslemek bana mutluluk veriyor. 25 yaşında emekliliğimi yaşıyor gibiyim. 😄

tam bir el işçiliği olmuş. iyi günlerde kullan. bu arada yazı için tebrikler.

çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim. 😊

Ne kadar yaratıcı bir lambader yapmışsınız kendinize özgü bir eser gibi.

çok sağolun Semra hanım 💓💓💓💓

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 66137.20
ETH 3543.37
USDT 1.00
SBD 2.56