Artık Köy Çocukları Kendi Oyunlarını Kodluyor(Village children are coding their own games!)

in #tr7 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar, 

Bugünkü postumda her geçen gün önemi artan kodlamadan ve köy okulunda birkaç yıl önce bilgisayarı bile doğru düzgün tanımayan çocukların nasıl buna başladığından bahsedeceğim. Yaşadığım mutluluğu, çabalarımı ortaya çıkan bu güzel şeylere borçluyum.

Hi Steemians, 
I am going to talk about how the children who started to do this today came to the school every day with the increasing coded coding and a few years ago at the village school, even the computer did not recognize correctly. I owe my happiness, my efforts to these beautiful things that have emerged.

Köye 4 yıl önce ilk geldiğimde atıl vaziyette 1 2 tarih öncesi bilgisayarın olduğu bir bilgisayar odası vardı. Çocuklar bırakın kodlamayı bilgisayarı açıp kapatmayı bilmiyordu. Geçen yıl bir hayırsever arkadaşıma okulun ihtiyaçlarından bahsettim ve çok ilgilendi. Haziran ayında 15 adet sıfır bilgisayar gönderdi. Çoğu kişinin bize fazla gördüğü bu bağış Eylül ayından itibaren çocukların bilgisayarı tanımasını ve kullanmaya başlamasını sağladı. Mart ayına kadar çocuklar office, scratch gibi birçok programı öğrendi ve kendi sunumlarını, kendi yazılarını, kendi oyunlarını hazırlamayı öğrendiler, hazırlanan oyunlarla ulusal yarışmalara katıldık. Şimdi size neler yaptığımızla ilgili kısaca görseller paylaşayım. :)

When I first arrived 4 years ago, there was a computer room where there was 1 2 prehistoric computers in an idle state. The kids did not know how to turn the computer on and off. Last year I mentioned a need for a philanthropic school and it was very interested. In June we sent 15 zero computers. This donation, which most of us have seen so much, has enabled children to start using and recognizing computers starting in September. Until March, children learned many programs such as office, scratch and learned their own presentations, their own writing, preparing their own games, and participated in national competitions with prepared games. Now let me briefly share your thoughts about what we did to you. :)

Kurulan bilgisayarlarda aylarca süren derslerin ardından çocuklar birçok şeyi yapmayı öğrendi. Bu da bir grubun yaptığı oyun.

After months of studying on established computers, children learned to do many things. 

Oyunumuzun videosu burada:

Here is our video game here(Scratch)


Gelen bilgisayarları bilişim öğretmeniyle birlikte mutlulukla kurduk. :)

We happily built the incoming computers together with the informatics teacher. :)



Sort:  

Bilgisayar dilinin çok önemli olduğu şu dönemde yaptığınız iş takdire şayan. Büyük saygıyı hakediyorsunuz. Tebrik ediyorum!

çok teşekkür ederim yorumunuz için :)

Cok guzel bir paylasim olmus. Elinize emeginize saglik. Yuregi cok guzel insanlarsiniz. Tebrik ederim

çok teşekkür ederim Ayten hanım :)

Hocam ben okurken mutlu oluyorum. Öğrencileriniz ve siz kim bilir ne kadar cok mutlu oluyorsunuzur. Harika bir paylasim

onların mutluluğu beni en çok motive eden şey zaten :)

Tebrik ederim.

teşekkürler :)

Güzel yüreğinize sağlık hocam, harika işler başarmışınız . 😃

sağolun Semra hanım elimden geleni yapmaya çalışıyorum :)

çok güzel bir iş yapmışsınız tebrik edyorum

teşekkürler Burak hocam :)


Sende bu oluşumun bir parçası olabilir, destek verebilir veya alabilirsin; discord kanalımıza bekleriz.

cok güzel bir calisma olmus. Mesleğini ve çocukları boyle seven öğretmenler gördükçe cok mutlu oluyorum. Emeginize sağlık 😊

teşekkür ederim Nurten hanım :)

@coogger in desteklediği postlara bakarken sizin yazınızla karşılaştım.
Böyle yenilikleri takip eden öğretmenler görünce geleceğe dair umutlarım artıyor. Çabalarınız takdire değer. artık sizi de takip ediyorum.

çok teşekkür ederim Pınar hanım :) ben de sizi takip ediyorum desteğiniz için teşekkür ederim tekrar.

Sizin gibi öğretmenlerin çoğalması dilegiyle.. paylaşımlarınızdan gördüğüm kadarıyla Imkansizliktan yakinmak yerine ne yapabilirimi dusunup çözümler üreten bir eğitimcisiniz..
Mucadeleci ve başarılı ruhunuzun yansıdığı bu minik öğrenciler gelecegin aydın ve yılmayan saglam karakterli bireyleri olacaklar.. Emekleriniz icin tesekkurler..

Okula ilk geldiğim günden beri "ıyy köy çok sıkıcı" "off okulda hiç imkan yok tabi başaramayız." "öff bu çocukların altyapısı kötü ben ne yapayım." diye yakınan meslektaşlarım gördükçe üzülüyorum. kendi başarısızlıklarını çocuklara o kadar kolay mâl ediyorlar ki inanamazsınız. Ben dediğiniz gibi köye geldiğimden beri Eskişehir'deki öğrenci hayatımı, şehri çok özledim, staj yaptığım okuldaki öğrencilerin seviyesi harikaydı. Ama birgün of pof demedim anın tadını çıkarmaya çalıştım. Köyde yapılabilecek aktiviteler yapıyorum ve çocuklara seviyelerine göre yaklaşıyorum. :) teşekkür ederim desteğiniz için

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62863.58
ETH 2464.59
USDT 1.00
SBD 2.62